Bu çalışmanın amacı, kamu kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul mutluluk algılarının belirlenerek çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın evrenini, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ilinin Onikişubat ve Dulkadiroğlu Merkez ilçelerindeki kamu okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemini ise, evren içerisinde yer alan 311 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlere iki formdan oluşan anket ve ölçek ile veri toplanmıştır. Anket formunda öğretmenlerin kişisel özelliklerini öğrenmeye yönelik olarak demografik değişkenler yer alırken ölçek formunda ise Bulut (2015) tarafından geliştirilen “Okul Örgütsel Mutluluk Ölçeği” (OÖMÖ) bulunmaktadır. Frekans alma, standart sapma hesaplama, aritmetik ortalama değeri hesaplama gibi betimleyici istatistiksel analizler yapılmıştır. Yapılan bu çalışma sonucunda öğretmenlerin okul mutluluk algılarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin okul mutluluk algıları ile ölçeğin tümü üzerinde yapılan analizlerde cinsiyet, medeni durum, yaş, mezuniyet, mezun olunan fakülte, okul türü, okuldaki öğretmen sayısı ve branş değişkenleri açısından incelendiğinde tüm değişkenlerde anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |