BibTex RIS Kaynak Göster

Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme

Yıl 2019, Sayı: 2, 216 - 224, 01.08.2019

Öz

Endüstri çağının sarsıcı değişimi birçok alanı etkilediği gibi eğitim sistemini de etkisi altına almıştır ve artan kapitalizm toplumların farklı ihtiyaçlarını beraberinde getirmiştir. Geçmişte kapitalizmin ihtiyaçları, herkes için açık eğitim ile yeterli işçi gücünü eğitmeye çalışmaktaydı. Günümüzde ise bu ihtiyaçlar fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi ile karşılanmak istenmekte olup, bunun da bir sonucu olarak fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimine ilgi ve talep çok hızlı bir şekilde artmaktadır. Fakat fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimlerinin herkes için açık bir şekilde sunulduğu ortamlar bulunmamaktadır. Bu bağlamda kitlesel açık çevrimiçi dersler aracılığıyla fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitiminin verilmesi ulusal boyutta fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimini çok hızlı bir şekilde entegre edemeyen ülkelerin bu geçiş sürecini aşamalı bir şekilde yapabilmesini sağlayabilir. Bu çalışmada fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimlerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler ile sunulmasının gelişmekte olan ülkelere ve bireylere sağlayacağı faydalardan bahsedilmiştir

Kaynakça

  • Anders, A. (2015). Theories and applications of massive online open courses (moocs): the casefor hybrid design. The International Review of Research in Open And Distributed Learning, 16(6), 39-61.
  • Artsın, M. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70- 86.
  • Artsın. M. (2018). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenenlerin öz- yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aslan-Tutak, F., Akaygun, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması: Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816.
  • Aydeniz, M. (2017). Eğitim sistemimiz ve 21. yüzyıl hayalimiz: 2045 Hedeflerine ilerlerken, Türkiye için STEM odaklı ekonomik bir yol haritası. University of Tennessee. Retrieved from https:// trace.tennessee.edu/utk_theopubs/17/
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme: Öğrenci adaylarının bakış açısı. Ankara: İşkur Matbaacılık.
  • Bissaker, K. (2014). Transforming STEM education in an innovative Australian school: The role of teachers’ and academics’ professional partnerships. Theory into Practice, 53(1), 55-63.
  • Bozkurt, A. (2015). Kitlesel açık çevrimiçi dersler (massive open online courses- MOOCS) ve sayısal bilgi çağında yaşam boyu öğrenme fırsatı. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 56-82
  • Moore, W. E. (2018). Changes in occupational structures. In social structure and mobility in economic development (pp. 194- 212). London: Routledge.
  • National Aeronautics and Space Administration (NASA). (2015). NASA education implementation plan 2015-2017. US: NASA. Retrieved from https://www.nasa.gov/sites/default/files/ atoms/files/nasa_education_implementation_plan_2015- 2017.pdf
  • Norton, A., Sonnemann, J., & McGannon, C. (2013). The online evolution: When technology meets tradition in higher education. Australia: Grattan Institute. Retrieved from http:// grattan.edu.au/wp-content/uploads/2014/04/186_online_ higher_education.pdf
  • OECD (2015). Education indicators in focus. Paris: OECD Publishing. Retrieved from http://www.oecd.org/edu/skills-beyond- school/educationindicatorsinfocus.html
  • OECD (2017), Graduates by field of education. Paris: OECD Publishing. Retrieved from http://stats.oecd.org/Index. aspx?DatasetCode=RGRADSTY
  • Office of Science and Technology Policy (1993). NSTC|White House. Retrieved from https://www.whitehouse.gov/ostp/ nstc/
  • Özler, H., Ergun-Ozler D., & Eren-Gümüştekin, G. (2007). Aile işletmelerinde nepotizmin gelişim evreleri ve kurumsallaşma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 437- 450.
  • Peter, S., & Deimann, M. (2013). On the role of openness in education: A historical reconstruction. Open Praxis, 5(1), 7-14.
  • Piketty, T. (2015). Yirmi birinci yüzyılda: Kapital. H. Koçak-Cimitoğlu (Çev). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Piro, J. (2010). Going from STEM to STEAM. Education Week, 29(24), 28-29.
  • Poyraz, G. T. (2018). STEM eğitimi uygulamasında Kayseri ili örneğinin incelenmesi ve uzaktan STEM eğitiminin uygulanabilirliği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • PwcTurkiye- TÜSİAD (2017). 2023’e Doğru Türkiye’de STEM gereksinimi. Retrieved from https://www.pwc.com.tr/tr/ assets/image/pwc-tusiad-2023-e-dogru-turkiye-de-stem- gereksinimi-raporu.pdf
  • Roberts, A., & Cantu, D. (2012, June). Applying STEM instructional strategies to design and technology curriculum. In PATT 26 Conference; Technology Education in the 21st Century. Stockholm; Sweden (No. 073, pp. 111-118). Linköping University Electronic Press.
  • Rodriguez, C. O. (2012). MOOCS and the AI-Stanford like courses: Two successful and distinct course formats for massive open online courses. European Journal of Open, Distance and E-Learning. Retrieved from www.eurodl.org/materials/ contrib/2012/Rodriguez.pdf
  • Sanders, M. (2009). Integrative STEM education: Primer. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.
  • Schaefer, M. R., Sullivan, J. F., & Yowell, J. L. (2003). Standard- based engineering curricula as a vehicle for K–12 science and math integration. Frontiers in Education, 2, 1–5.
  • Shah, D. (2018, December 11). By the numbers: MOOCs in 2018 [Web log post]. Retrieved from https://www.class-central. com/report/mooc-stats-2018/
  • Wiley, D., & Hilton III, J. (2009). Openness, dynamic specialization, and the disaggregated future of higher education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 10(5), 1-16. Doi:10.19173/irrodl.v10i5.768.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265. Retrieved from http://gefad.gazi.edu. tr/article/view/5000078351/5000072574
  • Yeager, C., Hurley-Dasgupta, B., & Bliss, C. A. (2013). cMOOCs and global learning: An authentic alternative. Journal of Asynchronous Learning Networks, 17(2), 133-147.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2014, Haziran). STEM eğitimi üzerine derleme çalışması: Fen bilimleri alanında örnek ders uygulamaları. VI. International Congress of Education Research’da sunulmuş bildiri. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2016). Examination of the effects of STEM education integrated as a part of science, technology, society and environment courses. Journal of Human Sciences, 13(3), 3684-3695.
  • Yıldırım, P. (2018). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 31- 55.
  • Yuan, L., & Powell, S. (2013). MOOCs and open education: Implications for higher education. Bolton, UK: JISC, Centre For Educational Technology & Interoperability Standards.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2017). Yükseköğretim istatistikleri. Retrieved from https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Zhigang, L., & Shunfeng, S. (2006). Rural–urban migration and wage determination: The case of Tianjin, China. China Economic Review, 17(3), 337-345.
  • Waldrop, M. M. (2013). Online learning: Campus 2.0. Nature, 495, 160-163. Retrieved from http://www.nature.com/news/ online-learning-campus-2-0-1.12590
  • Wang, H. H., (2012). A new era of science education: science teachers‘ perceptions and classroom practices of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) integration (Doctoral dissertation). Minnesota University, Minnesota. Retrieved from https://conservancy.umn.edu/ handle/11299/120980

A Conceptual Evaluation of Science, Technology, Engineering, and Mathematics Education in Massive Open Online Courses

Yıl 2019, Sayı: 2, 216 - 224, 01.08.2019

Öz

The shocking change of the industrial era has affected the education system, as well as the other areas and increasing capitalism, brought different kinds of needs. In the past, the needs of capitalism were trying to educate open labor and adequate labor force for all. Nowadays, these needs are demanded to be met by science, technology, engineering, and mathematics education, which in turn increases the demand for science, technology, engineering, and mathematics education. However, there are no open sources or units providing science, technology, engineering, and mathematics education. In this context, providing science, technology, engineering, and mathematics education via massive open online courses may enable countries which are not able to integrate science, technology, engineering, and mathematics education nationally to integrate science, technology, engineering, and mathematics education gradually. This study elaborates, the benefits of presenting science, technology, engineering, and mathematics education with massive open online courses that are presented to the developing countries and individuals

Kaynakça

  • Anders, A. (2015). Theories and applications of massive online open courses (moocs): the casefor hybrid design. The International Review of Research in Open And Distributed Learning, 16(6), 39-61.
  • Artsın, M. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70- 86.
  • Artsın. M. (2018). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenenlerin öz- yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aslan-Tutak, F., Akaygun, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması: Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816.
  • Aydeniz, M. (2017). Eğitim sistemimiz ve 21. yüzyıl hayalimiz: 2045 Hedeflerine ilerlerken, Türkiye için STEM odaklı ekonomik bir yol haritası. University of Tennessee. Retrieved from https:// trace.tennessee.edu/utk_theopubs/17/
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme: Öğrenci adaylarının bakış açısı. Ankara: İşkur Matbaacılık.
  • Bissaker, K. (2014). Transforming STEM education in an innovative Australian school: The role of teachers’ and academics’ professional partnerships. Theory into Practice, 53(1), 55-63.
  • Bozkurt, A. (2015). Kitlesel açık çevrimiçi dersler (massive open online courses- MOOCS) ve sayısal bilgi çağında yaşam boyu öğrenme fırsatı. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 56-82
  • Moore, W. E. (2018). Changes in occupational structures. In social structure and mobility in economic development (pp. 194- 212). London: Routledge.
  • National Aeronautics and Space Administration (NASA). (2015). NASA education implementation plan 2015-2017. US: NASA. Retrieved from https://www.nasa.gov/sites/default/files/ atoms/files/nasa_education_implementation_plan_2015- 2017.pdf
  • Norton, A., Sonnemann, J., & McGannon, C. (2013). The online evolution: When technology meets tradition in higher education. Australia: Grattan Institute. Retrieved from http:// grattan.edu.au/wp-content/uploads/2014/04/186_online_ higher_education.pdf
  • OECD (2015). Education indicators in focus. Paris: OECD Publishing. Retrieved from http://www.oecd.org/edu/skills-beyond- school/educationindicatorsinfocus.html
  • OECD (2017), Graduates by field of education. Paris: OECD Publishing. Retrieved from http://stats.oecd.org/Index. aspx?DatasetCode=RGRADSTY
  • Office of Science and Technology Policy (1993). NSTC|White House. Retrieved from https://www.whitehouse.gov/ostp/ nstc/
  • Özler, H., Ergun-Ozler D., & Eren-Gümüştekin, G. (2007). Aile işletmelerinde nepotizmin gelişim evreleri ve kurumsallaşma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 437- 450.
  • Peter, S., & Deimann, M. (2013). On the role of openness in education: A historical reconstruction. Open Praxis, 5(1), 7-14.
  • Piketty, T. (2015). Yirmi birinci yüzyılda: Kapital. H. Koçak-Cimitoğlu (Çev). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Piro, J. (2010). Going from STEM to STEAM. Education Week, 29(24), 28-29.
  • Poyraz, G. T. (2018). STEM eğitimi uygulamasında Kayseri ili örneğinin incelenmesi ve uzaktan STEM eğitiminin uygulanabilirliği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • PwcTurkiye- TÜSİAD (2017). 2023’e Doğru Türkiye’de STEM gereksinimi. Retrieved from https://www.pwc.com.tr/tr/ assets/image/pwc-tusiad-2023-e-dogru-turkiye-de-stem- gereksinimi-raporu.pdf
  • Roberts, A., & Cantu, D. (2012, June). Applying STEM instructional strategies to design and technology curriculum. In PATT 26 Conference; Technology Education in the 21st Century. Stockholm; Sweden (No. 073, pp. 111-118). Linköping University Electronic Press.
  • Rodriguez, C. O. (2012). MOOCS and the AI-Stanford like courses: Two successful and distinct course formats for massive open online courses. European Journal of Open, Distance and E-Learning. Retrieved from www.eurodl.org/materials/ contrib/2012/Rodriguez.pdf
  • Sanders, M. (2009). Integrative STEM education: Primer. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.
  • Schaefer, M. R., Sullivan, J. F., & Yowell, J. L. (2003). Standard- based engineering curricula as a vehicle for K–12 science and math integration. Frontiers in Education, 2, 1–5.
  • Shah, D. (2018, December 11). By the numbers: MOOCs in 2018 [Web log post]. Retrieved from https://www.class-central. com/report/mooc-stats-2018/
  • Wiley, D., & Hilton III, J. (2009). Openness, dynamic specialization, and the disaggregated future of higher education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 10(5), 1-16. Doi:10.19173/irrodl.v10i5.768.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265. Retrieved from http://gefad.gazi.edu. tr/article/view/5000078351/5000072574
  • Yeager, C., Hurley-Dasgupta, B., & Bliss, C. A. (2013). cMOOCs and global learning: An authentic alternative. Journal of Asynchronous Learning Networks, 17(2), 133-147.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2014, Haziran). STEM eğitimi üzerine derleme çalışması: Fen bilimleri alanında örnek ders uygulamaları. VI. International Congress of Education Research’da sunulmuş bildiri. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2016). Examination of the effects of STEM education integrated as a part of science, technology, society and environment courses. Journal of Human Sciences, 13(3), 3684-3695.
  • Yıldırım, P. (2018). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 31- 55.
  • Yuan, L., & Powell, S. (2013). MOOCs and open education: Implications for higher education. Bolton, UK: JISC, Centre For Educational Technology & Interoperability Standards.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2017). Yükseköğretim istatistikleri. Retrieved from https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Zhigang, L., & Shunfeng, S. (2006). Rural–urban migration and wage determination: The case of Tianjin, China. China Economic Review, 17(3), 337-345.
  • Waldrop, M. M. (2013). Online learning: Campus 2.0. Nature, 495, 160-163. Retrieved from http://www.nature.com/news/ online-learning-campus-2-0-1.12590
  • Wang, H. H., (2012). A new era of science education: science teachers‘ perceptions and classroom practices of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) integration (Doctoral dissertation). Minnesota University, Minnesota. Retrieved from https://conservancy.umn.edu/ handle/11299/120980
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Artsın

Tuğçe Deligöz

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Artsın, M., & Deligöz, T. (2019). Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 216-224.
AMA Artsın M, Deligöz T. Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme. J Higher Edu Sci. Ağustos 2019;(2):216-224.
Chicago Artsın, Murat, ve Tuğçe Deligöz. “Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik Ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2019): 216-24.
EndNote Artsın M, Deligöz T (01 Ağustos 2019) Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 216–224.
IEEE M. Artsın ve T. Deligöz, “Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 216–224, Ağustos 2019.
ISNAD Artsın, Murat - Deligöz, Tuğçe. “Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik Ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2019), 216-224.
JAMA Artsın M, Deligöz T. Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme. J Higher Edu Sci. 2019;:216–224.
MLA Artsın, Murat ve Tuğçe Deligöz. “Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik Ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2019, ss. 216-24.
Vancouver Artsın M, Deligöz T. Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme. J Higher Edu Sci. 2019(2):216-24.