This study aimed to investigate the moderator effect of university conditions in the relationship between personality traits and
entrepreneurial competence. In this cross-sectional study, the questionnaire method used in quantitative studies was preferred to obtain
primary data. The population of the research is the students of Selçuk University in Konya and consists of 3rd and 4th year students
studying in 2018-2019 academic year. Personal information form, Entrepreneurial-Innovative University Conditions Scale, Scale of
Entrepreneurial Competencies and The Five-Factor Personality Inventory were used as data collection tools. Multiple linear regression
analysis was used to analyze the data. The results show that personality traits have a positive effect on entrepreneurial competence. It
was found that university conditions did not have a moderator effect in the relationship between personality traits and entrepreneurial
competence. Some suggestions were offered considering the results obtained
Entrepreneurial competence Moderator variable Personality traits University conditions Higher education
Bu çalışmada, kişilik özelliklerinin girişimcilik yetkinliği üzerinde etkisi sürecinde girişimci-yenilikçi üniversite koşullarının moderatör
rolünün irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programıyla analiz edilmiş ve
üniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri, girişimci-yenilikçi üniversite koşullarına ilişkin algıları ve girişimcilik öz-yetkinlikleri arasındaki
ilişkilerin demografik, aile, çalışma/iş durumu ve teknoloji faktörleri açısından nedensel ve ilişkisel tarama modelleri ile incelenmiştir. Bu
bağlamda Türkiye’nin büyük üniversitelerin birinde saha araştırması yapılmış öğrencilere anket uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre,
üniversite koşullarının kişilik özellikleri ile girişimcilik yetkinliği arasında moderatör etkisi bulunmamaktadır. Bununla birlikte araştırma
sonuçlarına göre öğrencilerin girişimci-yenilikçi üniversite koşullarına ilişkin algılarının ve kişilik özelliklerinin girişimcilik yetkinliklerini
anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Öğrencilerin girişimcilik yetkinlikleri en güçlü şekilde yordayan değişkenin kişilik özellikleri
olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmada öğrencilerin girişimcilik yetkinliklerin demografik, fakülte, bölüm, sınıf, aile, çalışma/iş durumu,
teknolojiye ilgi duyma ve teknoloji alanında proje yapma faktörleri açısından anlamlı farklılıklar göstermektedir.
Girişimcilik Yetkinliği Kişilik Özellikleri Yükseköğretim Moderatör Değişken Üniversite koşulları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |