Araştırmanın genel amacı, alanla ilişkilendirilmiş ve teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme dersinin öğrencilerin ölçme ve değerlendirmeye
yönelik akademik başarılarına etkisini incelemek ve uygulamaya yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma, durum çalışması
deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını, Türkiye’nin güneyinde bulunan bir devlet üniversitesinde 2016-2017 bahar yarıyılında
İngilizce öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 28 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada bir yarıyıl boyunca
uygulama yapılmıştır. Nicel verilerin toplanması için, araştırmacılar tarafından geliştirilen Ölçme ve Değerlendirme Dersi Başarı Testi
uygulama öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Uygulamanın değerlendirilmesinde ise çalışma grubundaki gönüllü
öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek nitel veriler toplanmıştır. Nicel verilerin analizi kapsamında, çalışma grubundaki
öğrencilerin öntest ve sontest başarı puanları arasındaki farklılık, bağımlı örneklem t–testi ile incelenmiştir. Nitel veriler kapsamında
yer alan görüşmelerin analizinde ise, içerik analizi yöntemleri içinde yer alan tümevarımsal yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda, alanla ilişkilendirilmiş ve teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme dersinin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı
görülmüştür. Ayrıca, derse yönelik genel olarak öğrencilerin olumlu görüşleri olduğu, matematiksel konulara yönelik zorluklar yaşadıkları
ve Excel uygulamasına yönelik genellikle olumlu görüşler olmakla birlikte çeşitli açılardan sınırlılıkların olduğu belirlenmiştir. Son olarak,
dersin alan öğretimiyle bütünleştirilmesine yönelik olumlu görüşlerin olduğu, dersin daha iyi hâle getirilmesi için işleniş ile zaman ve
süreye yönelik önerilerin olduğu ve dersin mesleki yaşama çeşitli açılardan katkıları olduğu belirlenmiştir.
Ölçme ve değerlendirme dersi İstatistiksel hesaplamalarda teknoloji desteği Alanla ilişkilendirilmiş ölçme ve değerlendirme Akademik başarı Öğrenci görüşleri
Çukurova Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
SBA-2017-8456
The general aim of the research is to examine the effect of field-related and technology-aided measurement and evaluation courses on
students’ academic achievement towards measurement and evaluation and to determine their views about the practice. This research was
conducted with a case study design. The participants of the study consisted of 28 pre-service teachers studying in the English Language
Teaching Department in the spring semester of 2016-2017 at a state university in the South of Turkey. The study was carried out for one
semester. In order to collect quantitative data, the Measurement and Evaluation Course Achievement Test developed by the researchers
was applied twice before and after the practice. In the evaluation of the practice, semi-structured interviews were conducted with volunteer
students in the study group, and qualitative data were collected. In the context of the analysis of quantitative data, the difference between
the pretest and posttest achievement scores of the students in the study group was examined with dependent sample t-test. In the analysis
of the interviews within the scope of qualitative data, the inductive approach used in content analysis methods was used. As a result of
the research, it has been seen that the field-related and technology-aided measurement and evaluation course increases the academic
achievement of the students. In addition, it was determined that the students had positive views about the course, they had difficulties with
mathematical subjects and there were generally positive views about Excel practices but there were limitations in various aspects. Finally,
it has been determined that there are positive views regarding the integration of the course with the field teaching, recommendations are
made to improve improvement of the course about time and duration, and the course has various contributions to the professional life
SBA-2017-8456
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SBA-2017-8456 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |