Bu araştırma, hemşirelik alanında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik motivasyonlarını ve araştırmaya yönelik kaygı durumlarını
değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma verileri, bir sağlık bilimleri enstitüsünde 1-15 Mart 2017 tarihleri arasında “Veri Toplama Formu”, “Akademik Güdülenme
Ölçeği” ve “Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği” kullanılarak uygulanmıştır. p<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Öğrencilerin yaş ortalaması 26.58±4.07 yıl, %94.7’si kadın, %91.2’si çekirdek aile yapısında, %93’ü orta düzey gelir durumuna sahip,
%86’sı mesleğini isteyerek seçmiş ve %43.9’u üniversite ve devlet hastanesi dışında bir kurumda çalışmaktadır. Öğrencilerin %82.5’i yüksek
lisans eğitimi almakta ve tüm öğrencilerin %75.4’ü ders dönemindedir. Öğrencilerin yaş ve çalışma süreleri arttıkça araştırmaya yönelik
kaygı düzeylerinin azaldığı saptanmıştır. Ders döneminde olan lisansüstü öğrencilerin kaygı düzeylerinin tez döneminde olan öğrencilere
göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Akademik Güdülenme Ölçeği ve Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği arasında negatif yönde ilişki
bulunmuştur.
Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenmeleri arttıkça araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyleri azalmaktadır. Öğrencilerin akademik
güdülenmelerini artırmak ve kaygı düzeylerini azaltmak için bireysel danışmanlık sürelerinin artırılması yararlı olacaktır.
This study was conducted to evaluate the academic motivation and research anxiety of postgraduate students receiving education in the
field of nursing.
Data were collected with the students studying at an Institute of Health Sciences between the dates of 1-15 March 2017 by using a “Data
Collection Form”, “Academic Motivation Scale” and “Research Anxiety Scale”. p<0.05 value was accepted as statistically significant.
The mean age of the students was 26.58±4.07 years, 94.7% were female, 91.2% had nuclear family, 93% of them had middle income, 86%
of the students chose the nursing profession willingly and 43.9% of the students worked in an institution other than university and state öğrenhospitals.
82.5% of the students were studying in a master programme and 75.4% of the total students were in the course period. It was
determined that as the age and the duration of working years of the graduate students increased, their research anxiety was decreased. It
was also found that the anxiety level of the postgraduate students who were in the course period were higher than the ones who were in the
thesis period. A statistically negative correlation was found between the score of Academic Motivation Scale and Research Anxiety Scale.
As the academic motivation of the postgraduate students increased, their research anxiety level decreased. Individual counselling should
be beneficial to improve the academic motivation and to reduce anxiety level of the students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |