Temel tıp eğitimi, klinik eğitim ve akademisyenlik süreçleri birbirleri ile yakın ilişkili kavramlardır. Uzun soluklu meslek pratiği bu dinamik
süreçler arasındaki uyumu bozabilir. Bu çalışmada temel ve klinik tıp eğitimi, hasta ilişkileri ve akademik hayat üçgeninde denge kurmaya
çalışan klinisyenlerin, akademisyenlik süreçleri ile ilgili sorulara verdikleri cevapların değerlendirilmesi amaçlandı. Ondokuz kapalı
uçlu sorudan oluşan anket formu alanında uzman, akademisyen olan ve olmayan klinisyenler tarafından cevaplandı, elde edilen veriler
ölçeklendirildi, analizi yapılarak değerlendirildi ve sonuçlar yorumlandı.
Basic medical education, clinical education and academician processes are closely related concepts. Long-term professional practice can
disrupt the harmony between these dynamic processes. In this study, it was aimed to evaluate the answers given by clinicians who try to
balance the triangle of basic and clinical medical education, patient relations and academic life to questions about their academic processes.
The questionnaire, consisting of nineteen closed-ended questions, was answered by clinicians who are experts in their fields, academics
and non-academicians, the data obtained were scaled, analyzed and evaluated, and the results were interpreted.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3 |