Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının kendi alanlarına ilişkin öğretim materyallerini arama/bulma-internetten indirme, düzenleyip geliştirme, tasarlama ve gerçek sınıf ortamında kullanma ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya, bir devlet üniversitesinde pedagojik formasyon eğitimi sertifikası alan 40 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırma, nitel betimsel bir çalışmadır. Öğretmen adaylarının öğretim materyaline ilişkin görüşleri, araştırmacı tarafından tasarlanan açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu kullanılarak belirlenmiştir. Bu forumdan elde edilen nitel veriler, içerik analizi yöntemine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının kendi alanlarına ilişkin öğretim materyallerini arama/bulma-indirme, arayıp/bulduğu-indirdiği mevcut öğretim materyallerini düzenleyip geliştirme, alanıyla ilişkili materyalleri tasarlayıp oluşturma ve gerçek sınıf ortamında kullanma gibi konularda çok yeterli olmadıkları ve bu konulara ilişkin kendilerini de kısmen yeterli hissettikleri görülmüştür. Bu çalışmada elde edilen nitel sonuçlar doğrultusunda, öğretmen eğitimi kalitesinin arttırılmasıyla ilgilenen araştırmacılara öneriler sunulmuştur.
-
-
The aim of this study is to examine the opinions of pre-service teachers (PSTs) about searching/finding-downloading, organizing, improving and designing the teaching materials related to their fields, and using them in the real classroom environment. The participants of the study were comprised of 40 PSTs who received a certificate of pedagogical formation education at a state university in Turkey. This research is a qualitative descriptive study. The opinions of the PSTs about the teaching material were determined by using a survey with open-ended questions designed by the researcher. The qualitative data obtained from this survey were evaluated according to the content analysis method. According to the findings of this research, it was observed that the PSTs are not competent and feel partially sufficient about searching/finding-downloading, organizing, improving and designing the teaching materials related to their fields, and using them in the real classroom environment. In line with the qualitative results obtained in this study, many recommendations were presented to researchers interested in improving the quality of teacher education.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |