Bu araştırmanın amacı, yaşanan Covid-19 Pandemisi sürecinde meslek yüksekokulu öğrencilerinin içinde bulunduğu eğitim-öğretim
yaşantılarını incelemek yoluyla süreçte ortaya çıkan problemleri ve uzaktan eğitim – öğretim yaşantılarının olumlu-olumsuz katkılarını
tespit etmek ve uygulamaya yönelik önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen araştırmada nitel araştırma
yaklaşımlarından olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşme formuyla online olarak
toplanmıştır. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nde meslek yüksekokullarının motorlu araçlar ve ulaştırma teknolojileri, yönetim
ve organizasyon, pazarlama ve reklamcılık, görsel işitsel teknikler ve medya ve otel lokanta ve ikram hizmetleri bölümlerinden araştırmaya
katılmaya gönüllü 356 öğrencinin verileri içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; uzaktan eğitim
sürecinde yaşadıkları sorunlar, uzaktan eğitim yaşantılarının katılımcılara olumsuz etkileri, uzaktan eğitim yaşantılarının katılımcılara
olumlu katkıları ve sürecin daha etkili ilerlemesi için katılımcıların önerileri şeklinde kategorileştirilmiştir. Genel olarak değerlendirildiğinde
öğrencilerin süreçte yaşadıkları sorunların çevresel, sağlık, teknik, ekonomik ve akademik temaları altında toplandığı, yine bunlara paralel
olumsuz etkilerin ortaya çıktığı, ancak bunların yanında sürecin aile hayatı, ekonomik, akademik, kişisel gelişim ve sağlık açısından olumlu
katkılarının da bulunduğu görülmektedir. Ayrıca öğrenciler yönetime, teknik gerekliliklere, akademik düzenlemelere ve sağlıkla ilgili
uygulamalara yönelik önerilerde bulunmuşlardır.
Covid- 19 Pandemisi ve eğitim Meslek yüksekokulunda uzaktan eğitim Uzaktan eğitim Uzaktan eğitimde sorunlar
The purpose of this research is to examine the education and training experiences of vocational school students during the Covid-19
Pandemic process, and to identify the problems that arise in the process and the positive and negative contributions of distance education
- teaching experiences and to make suggestions for implementation. In the study carried out for this purpose, phenomenology design,
one of the qualitative research approaches, was used. Research data were collected using a structured interview form. The data of 356
students from the motor vehicles and transportation technologies, management and organization, marketing and advertising, audio-visual
techniques and media and hotel, restaurant and catering departments of vocational schools, who volunteered to participate in the study Modewere
analyzed through content analysis. Findings obtained as a result of the interviews were categorized according to the problems they
experienced during the distance education process, the negative effects of the distance education experiences, the positive contributions
of their distance education experiences, and the suggestions for the process to progress more effectively. When evaluated in general, it was
seen that the problems experienced by the students in the process were gathered under the environmental, health, technical, economic and
academic themes, and in parallel with these themes negative effects were seen, but the process also had positive contributions in terms of
family life, economic, academic, personal development and health. In addition, the students made suggestions for management, technical
requirements, academic regulations and health-related practices.
Covid-19 pandemic Distance education Vocational school Higher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |