Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 93 - 100, 30.04.2024
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1364972

Öz

Hemşirelik eğitiminde uzaktan eğitim yoluyla verilen derslerde öğrencilerin kendi öğrenmesinden sorumluluk alarak, bilgiye ulaşma
yolunu öğrenmesi, gereksinimi olan bilginin farkında olması, doğru ve güvenilir bilgiye erişebilmesi, edinilen bilgileri sorgulayabilmesi
diğer bir deyişle öz yönetimli öğrenme becerilerini kullanması önemlidir. Bu çalışmada, hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin uzaktan
eğitimde öz yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi amaçlandı. Tanımlayıcı ve kesitsel tipte gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini,
hemşirelik bölümünde öğrenim gören 110 birinci sınıf öğrencisi oluşturdu. Veriler “Sosyodemografik Özellikler Formu” ve “Öz Yönetimli
Öğrenme Becerileri Ölçeği” kullanılarak toplandı. Verilerin istatistiksel değerlendirmesinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t
testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Mann-Whitney U testi, Kruskall Wallis testi ve LSD Post Hoc testi kullanıldı. Çalışmaya katılan
öğrencilerin yaş ortalamalarının 20,05±2,30 olduğu ve %53,6’sının internette günde ortalama 3 ile 5 saat arasında zaman geçirdikleri
belirlendi. Araştırmada uzaktan eğitimle öğrenim gören hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği
toplam puanının aritmetik ortalaması 85,80±9,64 olarak saptandı. Öğrencilerin ölçek alt boyutlarından ise; öz izleme 19,94±2,35,
güdülenme 30,48±4,05, öz kontrol 18,29±3,25 ve özgüven 17,08±2,22 ortalama puan aldıkları belirlendi. Çalışmada interneti çoğunlukla
çevrimiçi ders amacıyla kullanan öğrencilerin güdülenme düzeylerinin, eğlence ve oyun amacıyla kullanan öğrencilerden istatistiksel
olarak anlamlı derecede yüksek olduğu saptandı. Bu araştırmanın sonucunda hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitimde
öz yönetimli öğrenme becerilerinin iyi düzeyde olduğu sonucuna ulaşıldı. Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği ’ne göre öz izleme,
güdülenme, öz kontrol ve özgüven alt boyutları ortalamanın üzerinde puan aldı. Öğrencilerin güdülenme düzeyi interneti çoğunlukla
çevrimiçi ders ile oyun ve eğlence amacıyla kullanımına göre farklılaştı. Bu amaçla uzaktan eğitim sistemi ile verilen derslerde yenilikçi
öğrenme yöntemleri kullanılarak öğrencilerin çevrimiçi derslere katılımı artırılmalıdır. Ayrıca hemşirelik ders içeriklerinde uzaktan eğitim
ve öz yönetimli öğrenme becerilerinin kullanımı konularına yer verilerek öğrencilerin bu konularda bilgi edinmesi sağlanabilir

Etik Beyan

Bu çalışma için etik kurul onayı Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Etik Kurulu'ndan alınmıştır (Tarih:12.05.2023 ve Sayı No: E-26428519-044-83924).

Kaynakça

  • Artsın, M., Koçdar, S., & Bozkurt, A. (2019). Öğrenenlerin özyönetimli öğrenme becerilerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler bağlamında incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 1-30. doi: 10.18039/ajesi.681905
  • Cho, S., & Jang, S. J. (2022). Nursing students’ motivational and self‐regulated learning during the COVID‐19 pandemic: A cross‐sectional study. Nursing & Health Sciences, 24(3), 699- 707. doi: 10.1111/nhs.12968
  • Csapo, B. (2007). Research into learning to learn through the assessment of quality and organization of learning outcomes. The Curriculum Journal, 18(2), 195-210. doi:10.1080/09585170701446044
  • Çok, R., & Kutlu, M. (2018). Üniversite öğrencilerin ders esnasında ders dışı internet kullanım davranışları ile akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(1), 1-21.
  • Duman, S. N. (2020). Salgin Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112.
  • Eker, C. (2014). Öz-düzenlemeli öğrenme modellerine karşılaştırmalı bir bakış. Electronic Turkish Studies, 9(8), 417-433. Genç, Y., Durğun, A., Kara, H. Z., & Çakir, R. (2018). İnternet kullanımının üniversite öğrencilerinin yalnızlık algılarına etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi, 13(2), 301-336.
  • Grover, K. (2015). Online social networks and the self-directed learning experience during a health crisis. International Journal of Self-Directed Learning, 12(1), 1-15.
  • Hasgören S.G (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri açısından deneyimleri. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Hong, J. C., Lee, Y. F., & Ye, J. H. (2021). Procrastination predicts online self-regulated learning and online learning ineffectiveness during the coronavirus lockdown. Personality And Individual Differences, 174, 110673. doi: 10.1016/j. paid.2021.110673
  • İlaslan, N., & Demiray, A. (2021). Koronavirüs 2019 pandemi sürecinde hemşirelik eğitimi: Belirsizlikler ve öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 171-176.
  • Karagülle, S., & Berkant, H.G. (2022). Üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerilerinin ve düşünme stillerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 669-710.
  • Kibona, L., & Mgaya, G. (2015). Smartphones’ effects on academic performance of higher learning students. Journal of Multidisciplinary Engineering Science and Technology, 2(4), 777-784.
  • Knowles, M. S. (1975). Self-directed learning: A guide for learners and teachers. Group & Organization Management, 2(2), 256- 257.
  • Kurt, E., & Eskimez, Z. (2022). Examining self-regulated learning of nursing students in clinical practice: A descriptive and crosssectional study. Nurse Education Today, 109, 105242. doi: 10.1016/j.nedt.2021.105242
  • Nazarianpirdosti, M., Janatolmakan, M., Andayeshgar, B., & Khatony, A. (2021). Evaluation of self-directed learning in nursing students: A systematic review and meta-analysis. Education Research International, ID 2112108, 1-8. doi: 10.1155/2021/2112108
  • Orkun, M.A., & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme stratejileri ve öğretimi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 2(1), 64-74.
  • Öztürk, D. (2015). Uzaktan eğitime hemşirelik eğitimi penceresinden bir bakış. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(3), 229-234.
  • Pelikan, E. R., Lüftenegger, M., Holzer, J., Korlat, S., Spiel, C., & Schober, B. (2021). Learning during COVID-19: the role of self-regulated learning, motivation, and procrastination for perceived competence. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 24(2), 393-418. doi: 10.1007/s11618-021-01002-x
  • Recepoğlu, S. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öz-yönetimli öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 551-569.
  • Robb, M.K. (2016). Self-regulated learning: Examining the baccalaureate millennial nursing student’s approach. Nursing Education Perspectives, 37(3), 162-164. doi: 10.5480/14-1349
  • Salamonson, Y., Ramjan, L.M., Van den Nieuwenhuizen, S., Metcalfe, L., Chang, S., & Everett, B. (2016). Sense of coherence, self-regulated learning and academic performance in first year nursing students: A cluster analysis approach. Nurse Education in Practice, 17, 208-213. doi: 10.1016/j.nepr.2016.01.001
  • Subaş, F., & Karaçay, P. (2023). Factors associated with nursing students’ self‐regulated learning in clinical practicum: A descriptive cross‐sectional study. Nursing & Health Sciences, 25(1), 98-107. doi: 10.1111/nhs.12997
  • Sümen, A., & Evgin, D. (2022). Self-regulated learning levels of nursing students and their views on distance education. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 45-56. doi: 10.30569/adiyamansaglik.967965
  • Tekkol, İ. A., & Demirel, M. (2018). Öz-yönetimli öğrenme becerileri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 9(2), 85-100.
  • Telli Yamamoto, S.G., & Altun, D. (2023). Türkiye’de deprem sonrası çevrimiçi öğrenmenin vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 125-136.
  • Ünal, K.S., & Ağaçdiken, S. (2017). Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik esasları dersinden beklentileri? Nitel bir çalışma. Journal of Current Researches on Health Sector, 7(2), 87-96.
  • Wong, F.M.F., Tang, A.C.Y., & Cheng, W.L.S. (2021). Factors associated with self-directed learning among undergraduate nursing students: A systematic review. Nurse Education Today, 104, 104998. doi: 10.1016/j.nedt.2021.104998
  • Yıldız, A., & Demir, F.M. (2016). Üniversite öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım amaçlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Journal of Social Sciences & Humanities Researches, 17(37), 18-36.
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science, 12(2), 783-818. doi: 10.30831/akukeg.429362
  • Yu, Z. (2021). The effects of gender, educational level, and personality on online learning outcomes during the COVID-19 pandemic. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 18(1), 2-17. doi: 10.1186/s41239-021- 00252-3

Self-Directed Learning Skills of First-Year Nursing Students in Distance Education: A Cross-Sectional Study

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 93 - 100, 30.04.2024
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1364972

Öz

In nursing education, in courses given through distance education, it is important for students to take responsibility for their own learning,
learn the way to access information, be aware of the information they need, access accurate and reliable information, question the information
obtained, in other words, use self-directed learning skills.This study aimed to examine the self-directed learning skills of first-year nursing
students in distance education. The sample of this descriptive and cross-sectional study consisted of 110 first-year students studying in the
nursing department. Data were collected using the “Sociodemographic Characteristics Form” and the “Self-Directed Learning Skills Scale”.
Descriptive statistics, independent groups t test, one-way analysis of variance (ANOVA), Mann-Whitney U test, Kruskall Wallis test and
LSD Post Hoc test were used in the statistical evaluation of the data. It was determined that the average age of the students participating
in the study was 20.05±2.30 and 53.6% of them spent an average of 3 to 5 hours a day on the internet. In the study, the arithmetic mean
of the total score of the Self-Directed Learning Skills Scale of first-year nursing students studying via distance education was found to be
85.80±9.64. Among the students’ sub-dimensions of the scale; It was determined that they had an average score of 19.94±2.35 for selfmonitoring,
30.48±4.05 for motivation, 18.29±3.25 for self-control, and 17.08±2.22 for self-confidence. In the study, it was determined
that the motivation levels of students who mostly used the internet for online lessons were statistically significantly higher than those who
used the internet for entertainment and games. As a result of this research, it was concluded that the self-directed learning skills of firstyear
nursing students in distance education were at a good level. According to the Self-Directed Learning Skills Scale, the self-monitoring,
motivation, self-control and self-confidence subscales scored above the average. The motivation level of the students differed according
to their use of the Internet mostly for online courses and games and entertainment purposes. For this purpose, students’ participation in
online courses should be increased by using innovative learning methods in distance education courses. In addition, distance education
and the use of self-directed learning skills can be included in nursing course contents and students can be informed about these issues

Kaynakça

  • Artsın, M., Koçdar, S., & Bozkurt, A. (2019). Öğrenenlerin özyönetimli öğrenme becerilerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler bağlamında incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 1-30. doi: 10.18039/ajesi.681905
  • Cho, S., & Jang, S. J. (2022). Nursing students’ motivational and self‐regulated learning during the COVID‐19 pandemic: A cross‐sectional study. Nursing & Health Sciences, 24(3), 699- 707. doi: 10.1111/nhs.12968
  • Csapo, B. (2007). Research into learning to learn through the assessment of quality and organization of learning outcomes. The Curriculum Journal, 18(2), 195-210. doi:10.1080/09585170701446044
  • Çok, R., & Kutlu, M. (2018). Üniversite öğrencilerin ders esnasında ders dışı internet kullanım davranışları ile akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(1), 1-21.
  • Duman, S. N. (2020). Salgin Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112.
  • Eker, C. (2014). Öz-düzenlemeli öğrenme modellerine karşılaştırmalı bir bakış. Electronic Turkish Studies, 9(8), 417-433. Genç, Y., Durğun, A., Kara, H. Z., & Çakir, R. (2018). İnternet kullanımının üniversite öğrencilerinin yalnızlık algılarına etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi, 13(2), 301-336.
  • Grover, K. (2015). Online social networks and the self-directed learning experience during a health crisis. International Journal of Self-Directed Learning, 12(1), 1-15.
  • Hasgören S.G (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri açısından deneyimleri. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Hong, J. C., Lee, Y. F., & Ye, J. H. (2021). Procrastination predicts online self-regulated learning and online learning ineffectiveness during the coronavirus lockdown. Personality And Individual Differences, 174, 110673. doi: 10.1016/j. paid.2021.110673
  • İlaslan, N., & Demiray, A. (2021). Koronavirüs 2019 pandemi sürecinde hemşirelik eğitimi: Belirsizlikler ve öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 171-176.
  • Karagülle, S., & Berkant, H.G. (2022). Üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerilerinin ve düşünme stillerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 669-710.
  • Kibona, L., & Mgaya, G. (2015). Smartphones’ effects on academic performance of higher learning students. Journal of Multidisciplinary Engineering Science and Technology, 2(4), 777-784.
  • Knowles, M. S. (1975). Self-directed learning: A guide for learners and teachers. Group & Organization Management, 2(2), 256- 257.
  • Kurt, E., & Eskimez, Z. (2022). Examining self-regulated learning of nursing students in clinical practice: A descriptive and crosssectional study. Nurse Education Today, 109, 105242. doi: 10.1016/j.nedt.2021.105242
  • Nazarianpirdosti, M., Janatolmakan, M., Andayeshgar, B., & Khatony, A. (2021). Evaluation of self-directed learning in nursing students: A systematic review and meta-analysis. Education Research International, ID 2112108, 1-8. doi: 10.1155/2021/2112108
  • Orkun, M.A., & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme stratejileri ve öğretimi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 2(1), 64-74.
  • Öztürk, D. (2015). Uzaktan eğitime hemşirelik eğitimi penceresinden bir bakış. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(3), 229-234.
  • Pelikan, E. R., Lüftenegger, M., Holzer, J., Korlat, S., Spiel, C., & Schober, B. (2021). Learning during COVID-19: the role of self-regulated learning, motivation, and procrastination for perceived competence. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 24(2), 393-418. doi: 10.1007/s11618-021-01002-x
  • Recepoğlu, S. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öz-yönetimli öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 551-569.
  • Robb, M.K. (2016). Self-regulated learning: Examining the baccalaureate millennial nursing student’s approach. Nursing Education Perspectives, 37(3), 162-164. doi: 10.5480/14-1349
  • Salamonson, Y., Ramjan, L.M., Van den Nieuwenhuizen, S., Metcalfe, L., Chang, S., & Everett, B. (2016). Sense of coherence, self-regulated learning and academic performance in first year nursing students: A cluster analysis approach. Nurse Education in Practice, 17, 208-213. doi: 10.1016/j.nepr.2016.01.001
  • Subaş, F., & Karaçay, P. (2023). Factors associated with nursing students’ self‐regulated learning in clinical practicum: A descriptive cross‐sectional study. Nursing & Health Sciences, 25(1), 98-107. doi: 10.1111/nhs.12997
  • Sümen, A., & Evgin, D. (2022). Self-regulated learning levels of nursing students and their views on distance education. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 45-56. doi: 10.30569/adiyamansaglik.967965
  • Tekkol, İ. A., & Demirel, M. (2018). Öz-yönetimli öğrenme becerileri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 9(2), 85-100.
  • Telli Yamamoto, S.G., & Altun, D. (2023). Türkiye’de deprem sonrası çevrimiçi öğrenmenin vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 125-136.
  • Ünal, K.S., & Ağaçdiken, S. (2017). Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik esasları dersinden beklentileri? Nitel bir çalışma. Journal of Current Researches on Health Sector, 7(2), 87-96.
  • Wong, F.M.F., Tang, A.C.Y., & Cheng, W.L.S. (2021). Factors associated with self-directed learning among undergraduate nursing students: A systematic review. Nurse Education Today, 104, 104998. doi: 10.1016/j.nedt.2021.104998
  • Yıldız, A., & Demir, F.M. (2016). Üniversite öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım amaçlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Journal of Social Sciences & Humanities Researches, 17(37), 18-36.
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science, 12(2), 783-818. doi: 10.30831/akukeg.429362
  • Yu, Z. (2021). The effects of gender, educational level, and personality on online learning outcomes during the COVID-19 pandemic. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 18(1), 2-17. doi: 10.1186/s41239-021- 00252-3
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Temel Eğitim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Tanrıkulu 0000-0003-1203-5852

Handenur Gündoğdu 0000-0001-9058-6057

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tanrıkulu, F., & Gündoğdu, H. (2024). Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 14(1), 93-100. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1364972
AMA Tanrıkulu F, Gündoğdu H. Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma. J Higher Edu Sci. Nisan 2024;14(1):93-100. doi:10.5961/higheredusci.1364972
Chicago Tanrıkulu, Fatma, ve Handenur Gündoğdu. “Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 14, sy. 1 (Nisan 2024): 93-100. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1364972.
EndNote Tanrıkulu F, Gündoğdu H (01 Nisan 2024) Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14 1 93–100.
IEEE F. Tanrıkulu ve H. Gündoğdu, “Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma”, J Higher Edu Sci, c. 14, sy. 1, ss. 93–100, 2024, doi: 10.5961/higheredusci.1364972.
ISNAD Tanrıkulu, Fatma - Gündoğdu, Handenur. “Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14/1 (Nisan 2024), 93-100. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1364972.
JAMA Tanrıkulu F, Gündoğdu H. Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma. J Higher Edu Sci. 2024;14:93–100.
MLA Tanrıkulu, Fatma ve Handenur Gündoğdu. “Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 14, sy. 1, 2024, ss. 93-100, doi:10.5961/higheredusci.1364972.
Vancouver Tanrıkulu F, Gündoğdu H. Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri: Kesitsel Bir Çalışma. J Higher Edu Sci. 2024;14(1):93-100.