Akademisyen eczacı, üniversiteler gibi yükseköğretim kurumlarında eczacılık alanında araştırma faaliyetlerinde bulunan, eğitim veren ve
özgün araştırmalarla disipline katkıda bulunan bireyleri ifade etmektedir. Bu çalışma, akademik eczacıların karşılaştığı avantaj ve zorlukları
keşfetmenin yanı sıra, gelecek vadeden akademik eczacılar için içgörü ve öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Bu kesitsel çalışmada, hem ‘açık
uçlu’ hem de ‘yarı yapılandırılmış’ soruların kullanıldığı yarı yapılandırılmış ve derinlemesine görüşmeler yoluyla yüz yüze etkileşimleri
içeren nitel bir yaklaşım kullanılmıştır. Çalışma evrenini Türkiye’de çalışan akademik eczacılar oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini
ise çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 10 akademik eczacı oluşturmuştur. Verilerin tematik analizi, bu görüşmelerin kapsamlı
bir şekilde incelenmesi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Görüşme verileri üzerinde yapılan tematik içerik analizi sonucunda toplam dört ana
tema ortaya çıkmıştır: dezavantajlar, gerekli yetkinlikler, motivasyon ve öneriler. Eczacılık fakültelerinin ve öğrenci kayıtlarının mevcut
çoğalması göz önüne alındığında, eczacılık öğrencilerini kariyer planlamalarının bir parçası olarak akademik eczacılığı düşünmeye
yönlendirmek ve lisans eğitimleri sırasında akademik yollar hakkında kapsamlı bilgi verilmesi tavsiye edilmektedir
An academic pharmacist signifies individuals who engage in research activities within the pharmacy field at higher education institutions
like universities, impart education, and contribute to the discipline through original investigations. This study aims to explore the advantages
and challenges encountered by academic pharmacists, along with providing insights and recommendations for aspiring academic
pharmacists. The cross-sectional study employed a qualitative approach involving face-to-face interactions through semi-structured and
in-depth interviews utilizing both ‘open-ended’ and ‘semi-structured’ questions. The study population consisted of academic pharmacists
working in Turkey. The sample of the study consisted of 10 academic pharmacists who voluntarily agreed to participate in the study.
Thematic analysis of the data was carried out through a comprehensive exploration of these interviews. As a result of conducting thematic
content analysis on the interview data, a total of four principal themes have emerged: drawbacks, requisite competencies, motivating
factors and suggestions. Considering the current proliferation of pharmacy faculties and student enrollments, it is advisable to encourage
pharmacy students to contemplate academic pharmacy as a component of their career planning. Furthermore, providing comprehensive
information about academic pathways during their undergraduate studies is recommended.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |