Haber organizasyonlarının kurumsal itibara sahip olması için ürettikleri habere güvenilmesi gerekir. Hızlı
olmak için haberlerin kontrol edilememesi, sosyal ağlarda yer alan yalan haberler ve özellikle siyasetçilerin
ürettikleri hakikat sonrası söylem günümüzde haberciliği ve haber organizasyonlarının itibarını tehdit
eden unsurlar arasında yer almaktadır. Bu çalışmada haber, haber organizasyonlarının itibarını güçlendirmek
için sahip olunan temel araç olarak tanımlanmaktadır. Haber organizasyonları karşılaştıkları güncel
sorunlara karşı bazı önlemler almaya başlamışlardır. Uluslararası üç büyük haber ajansı olan Reuters,
Associated Press (AP) ve Agence France-Press (AFP) ile haber televizyonculuğu alanında dünyadaki
iki büyük isim olan CNN ve BBC’nin hız, yalan haber ve hakikat sonrası söyleme ilişkin aldığı önlemler
çalışmada değerlendirilmiştir. Çalışmada, haber organizasyonlarının ürettiği ürün olan haberin, itibar ile
olan ilişkisi incelenmiştir. Günümüz gazeteciliğinde sadece haber toplamanın değil, aynı zamanda haber
doğrulamanın önem kazandığının ortaya konulmasının amaçlandığı bu çalışmada, haber organizasyonlarının
günümüzdeki hızlı ve kirli enformasyon süreci koşullarını kendi lehine çevirebilme imkanına sahip
olduğu görülmüştür. Aşırı enformasyonun hüküm sürdüğü günümüzde, süzülmüş ve temizlenmiş haberi
sunan haber organizasyonları hedef kitlelerinin güvenlerini yeniden kazanma olanağına sahip olacaktır.
Anahtar Kelimeler: Haber organizasyonu, kurumsal itibar, hakikat sonrası, doğruluk kontrolü, yalan
Haber organizasyonu kurumsal itibar hakikat sonrası doğruluk kontrolü
For news organizations to have a good reputation, their news must be trustworthy. news cannot be controlled
on behalf of being fast, fake news in social networks and post-truth discourse which especially
produced by politicians are factors that threaten journalism and the reputation of news organizations. In
this study, the news is defined as the basic means of protecting the reputation of news organizations.
News organizations have begun to take some precautions against the current problems. In this paper,
measures taken against speed, fake news and post-truth discourse by Reuters, Associated Press (AP),
Agence France-Press (AFP), CNN and BBC have been studied. In the study, the relationship between
news, which is the product of news organizations, and reputation is discussed. In this study which’s
objective to present it is not just gathering news but also verifying the news trustworthy is important for
today’s journalism, it is found that news organizations have the opportunity to prejudice today’s fast and
information pollution process conditions in favor of themselves. In post-truth and speed era, the news
organizations which offer the filtered news will have the opportunity to regain their trustworthy in their
target audience.
News organization corporate reputation post-truth fact-checking
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.