Kurumlar
tarafından çalışanlarla etkili bir iletişim kurulması verimliliği arttırmakta
ve kurumun imajını olumlu yönde geliştirmektedir. Sosyal medya araçları ile
iletişim çift yönlü, hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleşebilmektedir. Bu
araştırmanın amacı, kurum içi yeni bir iletişim aracı olarak kurum içi sosyal
medya uygulamasının, yönetici ve çalışanlar arasında ve çalışanların kendi aralarında
kurdukları iletişim sürecinde ne kadar etkin ve verimli kullanıldığını, ne
kadar benimsendiğini ve çalışan katılımına ne şekilde destek olduğunu saptamaya
çalışmaktır. Araştırmanın evreni kurum içi sosyal medya uygulaması kullanan
firmalardan Fiba Perakende Grubu Genel Müdürlük ve Mağaza çalışanlarıdır.
Araştırmada, çalışma grubunun belirlenmesinde rastgele örnekleme yöntemlerinden
gelişigüzel örnekleme tekniği dikkate alınmıştır. Nitel veri toplama yöntemi
ile ele alınan bu çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak geliştirilen görüşme formu, uzman görüşleri alınarak
son halini almıştır. Bu makalede, Fiba Perakende Grubu bünyesinde kurum içi
sosyal medya uygulaması (Cluster) kullanan çalışanların düşünceleri alınarak,
memnuniyet ve memnuniyetsizlikleri ve katılım durumları gözlenmeye
çalışılmıştır. Araştırma sonunda, Cluster’ın
çalışanların motivasyonunu, verimliliğini, birbirleri arasındaki iletişimi ve
işbirliğini arttırdığı ve çalışan katılımını desteklediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.