Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİ MARKA SADAKATİNİN OLUŞTURULMASINDA INSTAGRAM KULLANIMININ ETKİSİ: STARBUCKS ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 8 - 43, 14.04.2020

Öz

Günümüzde markalar, artan rekabet ortamında tüketiciler tarafından tercih edilebilir olmak için iletişim çalışmalarına ve markalaşma sürecindeki stratejik yönelimlerine daha fazla dikkat etmektedir. Bu süreçte sosyal medya, markaların tüketicileriyle bağ kurmasına olanak vermesi açısından fayda sağlamaktadır. Bununla birlikte sosyal medyanın markalara sunduğu faydaları bilmek önem ifade etmektedir.
Bu çalışmada, sosyal medya üzerinden tüketici ile kurulan bağın marka sadakatine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Sosyal medya platformu olan Instagram’da Starbucks markasının sayfasını takip eden 386 kişiye yüz yüze ve online olarak anket uygulanmıştır.
Araştırma bulgularına göre sosyal medyada tüketiciyle kurulan bilişsel, duygusal ve etkileşimsel bağın marka sadakatine olumlu bir etkisi olduğu saptanmıştır. Özellikle duygusal bağ boyutunun marka sadakati üzerinde diğer boyutlara göre daha fazla etkisi olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1991), Managing Brand Equity. New York: Free Press
  • Aaker, D. A. (1995). Strategic Market Management, New York: John Wiley and Sons, Inc, 1995.
  • Belch, G.E ve Belch, M.E (1998) Advertisin And Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, NY: Mc Graw Hill
  • Bloemer, J. ve H. Kasper. (1995). The Complex Relationship Between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty, Journal of Economic Psychology, Cilt:16, Sayı:2, 1995, ss.311-329.
  • Demir, M. (2012). Marka Sadakatinin Ölçülmesi: Niyete Bağlı Tutumsal Ölçek İle Satın Alma Sırasında Dayalı Davranışsal Ölçeğin Karşılaştırılması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt/Vol:41, Sayı/No:1, 103-128
  • Dick, A, ve Basu, K. (1994). Customer Loyalty: Towards An Integrated Framework, Journal Of Academy Of Marketing Science, 22. 2
  • Erciyas, F. (2015). Marka Sadakati Oluşturan Müşteri Deneyimlerinin Netnografik Analiz İle İncelenmesi: Kapadokya Bölgesi Beş Yıldızlı Otelleri Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Düzce: Düzce Üniversitesi SBE.
  • Giddens, N. (2002). Brand Loyalty-Ag Decision Maker, Iowa State University Extensions, Sayı No:5-54, 2002, 1-2.
  • Kırcova, İ. ve Enginkaya, E. (2015). Sosyal Medya Pazarlama. İstanbul, Beta Yayınları.
  • Koçoğlu, S. (2018). https://www.brandingturkiye.com/instagram-tarihi-instagram-nedir-nasil-kullanilir-ne-ise-yarar/ Erişim Tarihi: 23.10.2019
  • Manavcıoğlu, K. (2015). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi-Kurumsal Odaklı Bir Yaklaşım. İstanbul, Beta Yayınları.
  • Odabaşı, M., ve Oyman, M. (2016). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Kapital Medya.
  • Oliver, R. L., (1999). Whence consumer loyalty?. Journal of marketing: a quarterly publication of the American Marketing Association, 33-44.
  • Starbucks, (2019) https://tr.wikipedia.org/wiki/Starbucks,Erişim Tarihi: 20.09.2019,
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Budak 0000-0002-4659-126X

Erdem Tatlı 0000-0002-7512-5532

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2019
Kabul Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Budak, G., & Tatlı, E. (2020). TÜKETİCİ MARKA SADAKATİNİN OLUŞTURULMASINDA INSTAGRAM KULLANIMININ ETKİSİ: STARBUCKS ÖRNEĞİ. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(1), 8-43.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.