Gelişen bilgi ve iletişim teknolojileriyle birlikte yeni iletişim kanalları ortaya çıkmış, mekâna ve zamana olan bağımlılık ortadan kalkmaya başlamıştır. Kurumların paydaşlarıyla olan iletişiminde geleneksel yöntemlere nazaran daha kolay, hızlı ve etkileşimli iletişimin kurulmasını sağlayan yeni iletişim kanallarının iletişim stratejilerinin ve kanallarının değişmesine yol açtığı gözlemlenmektedir. Kurumların bu sayede web siteleri, bloglar ve sosyal medya kanallarını kullanarak paydaşları ile olan ilişki ve iletişimlerini daha etkili şekilde yürütmeye başladıkları gözlemlenmektedir. Web siteleri paydaşların hızlı ve güvenilir bilgi alarak/vererek, iletişim kurmak için sıkça başvurdukları kanallar olarak ifade edilebilecektir. Bu nedenle kurumlar gerçekleştirdikleri sosyal sorumluluk projelerini de ziyaretçi trafiğinin yoğun olduğu web siteleri üzerinden sunmaya yönelmektedirler. Bu araştırmanın temel amacı; kurumların sosyal sorumluluk faaliyetlerini yürütürken web sitelerini nasıl kullandıklarını, paydaşlarını web siteleri üzerinden hangi amaçla ve nasıl bilgilendirdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda belirlenen Opet Petrolcülük A.Ş’nin Kurumsal İletişim Müdürü ile irtibat kurularak, verilerin toplanmasında derinlemesine görüşme tekniği kullanılması planlanmış ve elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma ile Opet’in; web sitelerinin bilginin anlık, güncel ve doğru kaynaktan temin konusunda önemine yönelik farkındalık, sosyal sorumluluk projelerini kurumsal web siteleri üzerinden etkili bir şekilde duyurmakta ve paydaşların süreçler hakkında bilgilendirmekte olduğu verileri elde edilmiştir.
With the developing information and communication technologies, new communication channels have emerged and the dependence on space and time has begun to disappear. It is observed that the new communication channels, which enable the establishment of easier, faster and more interactive communication compared to traditional methods in the communication of institutions with their stakeholders, cause the communication strategies and channels to change. It is observed that institutions have started to conduct their relations and communication with their stakeholders more effectively by using websites, blogs and social media channels. Websites can be expressed as channels frequently used by stakeholders to communicate by receiving/giving fast and secure information. For this reason, institutions tend to present their social responsibility projects on websites with high visitor traffic. The main purpose of this research is; The aim is to reveal how institutions use their websites while carrying out their social responsibility activities, for what purpose and how they inform their stakeholders through their websites. Contacting the Corporate Communication Manager of Opet, which was determined in line with the purposes of the research, in-depth interview technique was planned to be used in the collection of data and the data obtained was subjected to descriptive analysis. With the research, Opet; Awareness of the importance of websites in providing instant, up-to-date and correct sources of information, announcing social responsibility projects effectively through corporate websites and informing stakeholders about processes were obtained.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.