Oyunlaştırma sadece bir eğlence değil, paydaş katılımı için de çok etkili bir araçtır. Mobil cihazların giderek yaygınlaşmasıyla her segmentten paydaşın kullanımına ve katılımına sunulan oyunlaştırma uygulamaları işletme, pazarlama, eğitim ve turizm gibi alanlarda giderek daha fazla kullanılmaktadır. Nitekim oyunlaştırma pek çok farklı çalışmada da ortaya konulduğu üzere kullanıcıların motivasyonlarını ve kullanımlarını arttırmaktadır. Dijital iletişimin ve mobil cihazların insan hayatında büyük oranda yer kapladığı günümüzde halkla ilişkiler ve stratejik iletişim uygulamalarının her bir alt kategorisinde dijital hikaye anlatıcılığının aracısı olarak oyunlaştırmanın potansiyeli büyüktür. Bununla birlikte dünya genelindeki alanyazında sınırlı sayıda olan halkla ilişkiler ve oyunlaştırma ilişkisine yönelik çalışmalar, Türkiye’de neredeyse hiç yok denecek kadar azdır. Tez veri tabanında yer alan oyunlaştırmaya ilişkin çalışmaların tamamımın incelendiği bu betimsel çalışmada öncelikle oyunlaştırma kavramının tanımına ve oyunlaştırmanın tarihine yer verilmiştir. Ardından oyunlaştırmanın ana bileşenleri ve tasarım öğeleri, oyunlaştırma modelleri ve yaklaşımları örneklendirmelerle sunulmuştur. Yöntem kısmında halkla ilişkilerin uygulama ve teorisi arasında bir denge kurup, oyunlaştırmaya ilişkin çalışmaların çerçevesini ortaya koyma amacıyla, Türkiye’de yapılan iletişim ve halkla ilişkiler alanıyla ilgili olan her çalışma ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Sonuç olarak elde edilen sekiz kategorinin ağırlıklı olarak tüketici davranışı ve kurum içi eğitimde yoğunlaştığı, halkla ilişkiler ve oyunlaştırma ilişkisini ortaya koyan alanyazının çok zayıf olduğu görülmüştür.
Oyunlaştırma Oyunlaştırma Uygulamaları İletişim İletişim Çalışmaları Lisansüstü Tez Çalışmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.