Sosyal medyanın ünlülerini yarattığı günümüzün dijital dünyasında; içerik üreten, deneyimlerini paylaşan ‘influencer’ yani ‘etkileyiciler’in, ilgilendikleri alanda içerik sağlayarak paylaşımda bulundukları için niş bir kitleye ulaşma olanağı olduğu ve takipçilerinin tutum, kanaatleri üzerinde etkili olabildikleri ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı; güncel bir araştırma gerçekleştirerek ticari bir markanın dijital pazarlama planlarında influencer kullanımına yönelik yaklaşım ve uygulamalarını incelemek olarak belirlenmiştir. Örneklemi oluşturan markanın ülkemizin önde gelen kurumlarından biri olması, iletişim çalışmalarının yaygın ve yoğun olması ayrıca pazarlama çalışmalarında influencer kullanmakta olmasının elde edilen veriler açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Bu doğrultuda Kerevitaş ile irtibat kurulmuş, markanın influencer uygulama ve yaklaşımları derinlemesine mülakat yoluyla incelenmiştir. Elde edilen verilere göre, influencer kullanımın ürün/markaya yönelik farkındalık, bilinirlik, geniş kitlelerle iletişim, ölçümleme, maliyet vb. olumlu etkilerinin gözlemlenmesi sonucunda pazarlama planlarında influencer kullanımının gitgide artan şekilde yerini alacağı izlenimi elde edilmiştir.
In today's digital world where social media creates its celebrities; It is stated that 'influencers', who produce content and share their experiences, have the opportunity to reach a niche audience because they share by providing content in the field they are interested in, and they can be effective on the attitudes and opinions of their followers. The aim of this study is; based on the current research, it has been determined to examine a brand's approaches and practices towards the use of influencer in digital marketing plans. The fact that brand forming the sample is one of the leading institutions of our country, the fact that communication studies are widespread and intense, and the use of influencers in marketing studies is considered to be important in terms of the data obtained. In this direction, a contact was established with Kerevitaş and the brand's influencer applications and approaches were examined through in-depth interviews. According to the data obtained, the use of influencer for the product / brand awareness, awareness, communication with large audiences, measurement, cost, etc. As a result of observing the positive effects, it has been obtained the impression that the use of influencer in marketing plans will increasingly take its place.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.