Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Pazarlama Süreçlerine Kurum Çalışanlarının Katılımı: Trendyol Tech Podcast Serisi Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 75 - 98, 23.10.2023

Öz

Dijital pazarlama hem üreten hem de tüketenlerin karşılıklı fayda elde ettiği, geleneksel yöntemlere nazaran daha esnek, hızlı, detaycı ve en önemlisi bilgi toplumunun gerekliliklerine cevap verebilen bir pazarlama anlayışı olarak karşımıza çıkmaktadır. Dijital pazarlama her gün güçlenerek çoğalan, farklı algı ve anlayışlara, tercihlere ve yönelimlere cevap verebilen yöntemler geliştirmeye, uygulamalar tasarlamaya ve büyük verinin maximum düzeyde kullanımına olanak sağlamaya devam etmektedir. Bu nedenle kurumlar dijital pazarlama yöntemlerinden daha çok faydalanmaya ve pazarlama stratejilerinde bu yöntemlere daha çok yer vermeye başlamıştır. Son zamanlarda bireylerin ilgisini cezbeden podcast yayınları ise pazarlama faaliyetleri içerisinde popüler bir mecra olmaya başlamış, öyle ki literatüre “podcast pazarlama” kavramı ile giriş yapmayı başarmıştır. Yapılan incelemeler sonucu bu başarının sebepleri arasında kurum çalışanlarının sürece katılımının önemli bir kriter olduğu düşünülmüş ve bu düşünceden haraketle; yeni sayılabilecek bir dijital mecrada kurum çalışanlarının dijital pazarlama süreçlerindeki katılımının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada “Trendyol Tech Podcasts” serisi inceleme sahası olarak seçilmiştir. Bu kapsamda iletişim arşiv kayıtlarından elde edilen veriler, Cangialosi vd.’nin (2008) işletmelerde podcasting kullanım alanları olarak belirlediği ‘içsel iletişim’, ‘markalama, pazarlama ve reklam’, ‘eğitim ve sosyal hizmetler’, ‘halkla ilişkiler ’ve ‘işletmeden işletmeye, işletmeden tüketiciye’ kategorilerine göre yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular değerlendirildiğinde kurum çalışanlarının dijital pazarlama faaliyetlerinde yer almasının hem kurum içi hem de kurum dışı paydaşlarla olan ilişki ve iletişime katma değer kazandırdığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi
  • American Marketing Association. Definitions of Marketing. (Approved 2017). Erişim Adresi: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
  • Balcı, Ali. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Yayayıncılık.
  • Broom, G. M. ve Sha, B-L. (1994). Cutlip and Center's Effective Public Relations: 11th Edition. United States of America: Pearson.
  • BloomAds. The Benefits of Podcast Marketing (& Tips to Get Started). (2022, 8 Ağustos). Erişim Adresi:https://www.bloomads.com/blog/the-benefits-of-podcast-marketing-tips-to-get-started/.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri ve Dijital Pazarlama. TRT Akademi. 1 (2), 348-365.
  • Cangialosi, G., Geoghegan, M., Irelan, R., Bourquin, T. ve Vogele, C. (2012). Podcast Academy: The Business Podcasting Book: Launching, Marketing, and Measuring Your Podcast. Oxford: Focal Press.
  • Chafrey, D. ve Smith, PR. (2008). eMarketing eXcellence Planning and Optimizing Your Digital Marketing: Third Edition. Oxford: Elsevier.
  • Chang, S. E. ve Cevher, M. (2007). “An Investigation and Conceptual Models of Podcast Marketing”. Advances in Web and Network Technologies, and Information Management. Ed: Kevin Chen-Chuan Chang, Wei Wang, Lei Chen, Clarence A. Ellis, Ching-Hsien Hsu, Ah Chung Tsoi ve Haixun Wang, Almanya: Springer. ss. 264-275.
  • Coric, D. S. ve Vokic, N. P. (2009). The Roles of Internal Communications, Human Resources Management and Marketing Concepts in Determining Holistic Internal Market Philosophy. Zagreb International Review of Economics & Business. 12 (2), 87-105.
  • Çil, S. (2021). İşitsel Bir Dijital Medya Türü Olarak Podcast Yayıncılığı. (Ed, S. Çil ve O. Akyol). İstanbul: Kriter Yayınevi. Edison Research. The Podcast Consumer 2019. (2019, 5 Nisan). Erişim Adresi: https://www. edisonresearch.com/the-podcast-consumer-2019/.
  • Ene, S. (2013). İçsel Pazarlamaya Yönelik Olarak Çalışanların Pazarlama Kültürünün Oluşturulmasının İşletme Performansını Arttırmadaki Rolü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi. 14 (32). 67-91
  • Faramarzi, S. ve Bagheri, A. (2015). Podcasting: Past Issues and Future Directions Ininstructional Technology and Language Learning. Journal of Applied Linguistics and Language Research. 2 (4), 207-221.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada Yeni Bir Pencere: Dijital Pazarlama. Journal of Business in the Digital Age. 3 (1), 63-75.
  • Kabacan, D. Pazarlama Stratejilerinde Yükselen Trend: Podcast. (2021, 4 Ocak) Erişim Adresi: https://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Pazarlama-Stratejilerinde-Yukselen-Trend-Podcast/6/208/0. (Görüntüleme Tarihi: 04.08.2022).
  • Koçak-Alan, A., Tümer-Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 17 (66), 493-504.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2014). Principles of Marketing: Fifteenth Edition. United States of America: Pearson.
  • Ipsos. Türkiye’deki Podcast Bilinirliği ve Dinleme Alışkanlıkları. (7 Nisan 2021). Erişim adresi: https://www.ipsos.com/tr-tr/turkiyedeki-podcast-bilinirligi-ve-dinleme-aliskanliklari.
  • Marangoz, M. (2014). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Sarıkaya, H. (2022). Dijital Pazarlama. Pazarla-Ma Teoriden Pratiğe. M. Baş ve İ. Erdoğan-Tarakçı (Ed.). İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Sendpulse (16 Şubat 2022). What is Podcast Marketing: Services. Erişim Adresi: https://sendpulse.com/support/glossary/podcast-marketing. (Görüntüleme Tarihi: 08.08.2022).
  • SimilarWeb, (2023, 4 Mart). Erişim Adresi: https://www.similarweb.com/tr/top-websites/turkey/e-commerce-andshopping/#:~:text=trendyol.com%2C%20T%C3%BCrkiye%20genelinde%20ve,genelindeki%20en%20pop%C3%BCler%20web%20siteleri,
  • Rafiq, M. ve Ahmad, P. K. (2000). Advances in the İnternal Marketing Concept: Definition, Synthesis and Extension. Journal of Services Marketing. 14 (6). 449-462.
  • Telli, S. G., Işıkay, T. ve Demir, C. (2022). Pazarlama Yönetiminde İnsan Faktörü: İçsel Pazarlama ve İç Müşteriler. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi. 4 (6), 75-96.
  • We Are Social (2022). Marketing & Production Services Podcasts & Audio. Erişim Adresi: https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/

PARTICIPATION OF INSTITUTION EMPLOYEES IN DIGITAL COMMUNICATION PROCESSES: AN EVALUATION ON TRENDYOL TECH PODCAST SERIES

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 75 - 98, 23.10.2023

Öz

Digital marketing emerges as a marketing approach where both producers and consumers gain mutual benefit, more flexible, faster, more detailed than traditional methods, and most importantly, that can respond to the requirements of the information society. Digital marketing continues to develop methods that grow stronger every day, respond to different perceptions and understandings, preferences and orientations, design applications and enable the maximum use of big data. For this reason, institutions have started to benefit more from digital marketing methods and include these methods more in their marketing strategies. Podcasts, which have recently attracted the attention of individuals, have started to become a popular medium within marketing activities, so much so that they have managed to enter the literature with the concept of "podcast marketing". As a result of the examinations, it was thought that the participation of the employees of the institution was an important criterion among the reasons for this success. It is aimed to evaluate the participation of corporate employees in digital marketing processes in a digital medium that can be considered new. In the study, the "Trendyol Tech Podcasts" series was chosen as the field of study. In this context, the data obtained from the communication archive records were determined by Cangialosi et al. (2008) as 'internal communication', 'branding, marketing and advertising', 'education and social services', 'public relations' and 'public relations', which were determined as podcasting usage areas in businesses. interpreted according to the categories of 'business to business, business to consumer'. When the findings obtained from the study were evaluated, it was seen that the participation of the employees of the institution in digital marketing activities added value to the relationship and communication with both internal and external stakeholders.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi
  • American Marketing Association. Definitions of Marketing. (Approved 2017). Erişim Adresi: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
  • Balcı, Ali. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Yayayıncılık.
  • Broom, G. M. ve Sha, B-L. (1994). Cutlip and Center's Effective Public Relations: 11th Edition. United States of America: Pearson.
  • BloomAds. The Benefits of Podcast Marketing (& Tips to Get Started). (2022, 8 Ağustos). Erişim Adresi:https://www.bloomads.com/blog/the-benefits-of-podcast-marketing-tips-to-get-started/.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri ve Dijital Pazarlama. TRT Akademi. 1 (2), 348-365.
  • Cangialosi, G., Geoghegan, M., Irelan, R., Bourquin, T. ve Vogele, C. (2012). Podcast Academy: The Business Podcasting Book: Launching, Marketing, and Measuring Your Podcast. Oxford: Focal Press.
  • Chafrey, D. ve Smith, PR. (2008). eMarketing eXcellence Planning and Optimizing Your Digital Marketing: Third Edition. Oxford: Elsevier.
  • Chang, S. E. ve Cevher, M. (2007). “An Investigation and Conceptual Models of Podcast Marketing”. Advances in Web and Network Technologies, and Information Management. Ed: Kevin Chen-Chuan Chang, Wei Wang, Lei Chen, Clarence A. Ellis, Ching-Hsien Hsu, Ah Chung Tsoi ve Haixun Wang, Almanya: Springer. ss. 264-275.
  • Coric, D. S. ve Vokic, N. P. (2009). The Roles of Internal Communications, Human Resources Management and Marketing Concepts in Determining Holistic Internal Market Philosophy. Zagreb International Review of Economics & Business. 12 (2), 87-105.
  • Çil, S. (2021). İşitsel Bir Dijital Medya Türü Olarak Podcast Yayıncılığı. (Ed, S. Çil ve O. Akyol). İstanbul: Kriter Yayınevi. Edison Research. The Podcast Consumer 2019. (2019, 5 Nisan). Erişim Adresi: https://www. edisonresearch.com/the-podcast-consumer-2019/.
  • Ene, S. (2013). İçsel Pazarlamaya Yönelik Olarak Çalışanların Pazarlama Kültürünün Oluşturulmasının İşletme Performansını Arttırmadaki Rolü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi. 14 (32). 67-91
  • Faramarzi, S. ve Bagheri, A. (2015). Podcasting: Past Issues and Future Directions Ininstructional Technology and Language Learning. Journal of Applied Linguistics and Language Research. 2 (4), 207-221.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada Yeni Bir Pencere: Dijital Pazarlama. Journal of Business in the Digital Age. 3 (1), 63-75.
  • Kabacan, D. Pazarlama Stratejilerinde Yükselen Trend: Podcast. (2021, 4 Ocak) Erişim Adresi: https://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Pazarlama-Stratejilerinde-Yukselen-Trend-Podcast/6/208/0. (Görüntüleme Tarihi: 04.08.2022).
  • Koçak-Alan, A., Tümer-Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 17 (66), 493-504.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2014). Principles of Marketing: Fifteenth Edition. United States of America: Pearson.
  • Ipsos. Türkiye’deki Podcast Bilinirliği ve Dinleme Alışkanlıkları. (7 Nisan 2021). Erişim adresi: https://www.ipsos.com/tr-tr/turkiyedeki-podcast-bilinirligi-ve-dinleme-aliskanliklari.
  • Marangoz, M. (2014). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Sarıkaya, H. (2022). Dijital Pazarlama. Pazarla-Ma Teoriden Pratiğe. M. Baş ve İ. Erdoğan-Tarakçı (Ed.). İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Sendpulse (16 Şubat 2022). What is Podcast Marketing: Services. Erişim Adresi: https://sendpulse.com/support/glossary/podcast-marketing. (Görüntüleme Tarihi: 08.08.2022).
  • SimilarWeb, (2023, 4 Mart). Erişim Adresi: https://www.similarweb.com/tr/top-websites/turkey/e-commerce-andshopping/#:~:text=trendyol.com%2C%20T%C3%BCrkiye%20genelinde%20ve,genelindeki%20en%20pop%C3%BCler%20web%20siteleri,
  • Rafiq, M. ve Ahmad, P. K. (2000). Advances in the İnternal Marketing Concept: Definition, Synthesis and Extension. Journal of Services Marketing. 14 (6). 449-462.
  • Telli, S. G., Işıkay, T. ve Demir, C. (2022). Pazarlama Yönetiminde İnsan Faktörü: İçsel Pazarlama ve İç Müşteriler. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi. 4 (6), 75-96.
  • We Are Social (2022). Marketing & Production Services Podcasts & Audio. Erişim Adresi: https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ece Ergül 0000-0003-3636-8192

Erken Görünüm Tarihi 16 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 22 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergül, E. (2023). Dijital Pazarlama Süreçlerine Kurum Çalışanlarının Katılımı: Trendyol Tech Podcast Serisi Üzerine Bir Değerlendirme. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 6(2), 75-98.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.