Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programının (2010) Hedefleri Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 34, 597 - 618, 30.12.2018
https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.505044

Öz

Türkiye’de Program Geliştirme çalışmaları yakın bir tarihte başlamıştır. Bu yöndeki çalışmalardaki gelişimin en önemli aşamasının dersler ve konular listesi anlamında kullanılan “müfredat programı” anlayışından “öğretim programı” anlayışına geçişin olduğunu söylemek mümkündür. Yakın zamanda yaşanan eğitimdeki paradigma değişimlerinden Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi de etkilenmiş ve ilköğretim programı 2000 yılında geliştirilmiş 2006 ve 2010 yılında bazı değişikliklerle yeniden kabul edilerek uygulanmaya devam etmiştir. Yeni programda göze çarpan en önemli gelişme ise Yapılandırmacılığın temel eğitimbilimsel yaklaşım olarak benimsenmesidir. Biz bu çalışmada, söz konusu programın hedefleri açısından bir analiz ve değerlendirme çabası içerisinde bulunmaya çalıştık.

Kaynakça

  • Akalın, Şükrü Halûk v. dğr. “Program”. Türk Dil Kurumu Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.
  • Akpınar, Burhan. Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Data Yayınları, 2011.
  • Bilen, Mürüvvet. Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık, 2002.
  • Cevizci, Ahmet. Eğitim Sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları, 2010.
  • Demirel, Özcan. Kuramdan Uygulanmaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2010.
  • Doğan, Hıfzı. Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1997.
  • Eisner, Elliot W. The Educational Imagination on the Design and Avaluation of School Programs. New York: The Macmillan Co., 1985.
  • Erginer, Ergin. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000.
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları, 1993.
  • Fer, Seval. Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık, 2009.
  • Fidan, Nurettin - Erden, Münire, Eğitime Giriş. Ankara: Alkım Yayınları, 1998.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu”. Erişim: 1 Ocak 2017. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=22.
  • Kaymakcan, Recep - Hasan Meydan. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programları ve Öğretmenlerine Göre Değerler Eğitimi”. Değerler Eğitimi Dergisi, 9/21 (Haziran 2011): 27-51.
  • Küçükahmet, Leyla. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. İstanbul: Alkım Yayınları, 1999.
  • Sönmez, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık, 2010.
  • Şişman, Aytekin - Eskicumalı, Ahmet. Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. İstanbul: Değişim Yayınları, 2003.
  • Tan, Şeref – Alaattin, Erdoğan. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2004.

An Evaluation on Purposes of Primary Educatıon Religious Culture and Moral Knowledge Curriculum

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 34, 597 - 618, 30.12.2018
https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.505044

Öz

Curriculum Development actions in
Turkey had begun recently. İt is possible to say that the most important phase
in these actions is applying “curriculum” by abandoning “syllabus” that means
lessons and subjects lists. Religious Culture and Moral Knowledge was
influenced from the changing of pradigms in education as well and primary
school curriculum was developed in 2000 and it has been applying since 2010
with some changing. The most important development in new curriculum is
adopting Constructıvıst Approach as educational approach. In this article, we
tried to analyse and evaluate the curriculum with regard to purposes of it.

Kaynakça

  • Akalın, Şükrü Halûk v. dğr. “Program”. Türk Dil Kurumu Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.
  • Akpınar, Burhan. Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Data Yayınları, 2011.
  • Bilen, Mürüvvet. Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık, 2002.
  • Cevizci, Ahmet. Eğitim Sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları, 2010.
  • Demirel, Özcan. Kuramdan Uygulanmaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2010.
  • Doğan, Hıfzı. Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1997.
  • Eisner, Elliot W. The Educational Imagination on the Design and Avaluation of School Programs. New York: The Macmillan Co., 1985.
  • Erginer, Ergin. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000.
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları, 1993.
  • Fer, Seval. Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık, 2009.
  • Fidan, Nurettin - Erden, Münire, Eğitime Giriş. Ankara: Alkım Yayınları, 1998.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu”. Erişim: 1 Ocak 2017. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=22.
  • Kaymakcan, Recep - Hasan Meydan. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programları ve Öğretmenlerine Göre Değerler Eğitimi”. Değerler Eğitimi Dergisi, 9/21 (Haziran 2011): 27-51.
  • Küçükahmet, Leyla. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. İstanbul: Alkım Yayınları, 1999.
  • Sönmez, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık, 2010.
  • Şişman, Aytekin - Eskicumalı, Ahmet. Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. İstanbul: Değişim Yayınları, 2003.
  • Tan, Şeref – Alaattin, Erdoğan. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2004.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Gümüş 0000-0003-2202-5121

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 34

Kaynak Göster

ISNAD Gümüş, Süleyman. “İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programının (2010) Hedefleri Üzerine Bir Değerlendirme”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/34 (Aralık 2018), 597-618. https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.505044.
88x31.png
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr