Bu çalışma, Türkiye’de ilk defa bir İlahiyat Fakültesinde uygulamaya konulan “Zorunlu İngilizce Hazırlık” programını konu edinen boylamsal bir araştırmadır. OMÜ İlahiyat Fakültesinde, 2005-2006 ila 2009-2010 eğitim öğretim yılları arasında, “Zorunlu İngilizce Hazırlık” programı uygulanmıştır. Bu programın ilk öğrencileriyle, 2005-2006 eğitim öğretim yılı başında ve sonunda olmak üzere iki kez, 2009-2010 eğitim öğretim yılı sonunda da bir kez programla ilgili olarak mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu farklı zaman dilimlerinde gerçekleştirilen mülakatlarda, öğrencilerin hazırlık programı hakkındaki düşünce ve tutumlarındaki değişim ile programın öğrencilerin mesleki ve akademik becerilerine olan katkısı incelenmiştir. Anılan incelememizde, programın açılmasıyla ilgili hedeflenen amaçlara bütünüyle ulaşılamadığı ve programın kısmen başarısızlıkla sonuçlandığı bulgularına ulaşılmıştır
Zorunlu İngilizce Hazırlık Programı İlahiyat Fakültesi Yabancı Dil Öğretimi Samsun
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 20 |
Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr