Tüketici yenilikçiliği, satın alma davranışlarını
açıklamakta pazarlama iletişimi
çalışmalarında
önemini arttıran bir alandır. İşletmelerin
tüketicilerin yenilik beklentisini karşılaması,
hangi tüketicinin yeniliklere daha açık olduğu, bu eğilimin nelerden etkilendiği ve
tüketiciler arasında yeniliklerin yayılımı gibi konular son yılların önemli
çalışma
alanlarını oluşturmuştur. Tüketici yenilikçiliğinin
açıklanmasında sosyal ve psikolojik faktörler önemli bir paya sahiptir. Bireyin
sosyal kimlik ihtiyacı ve özsaygısını arttırma çabası, tüketici yenilikçiliği ile ilişkisi bağlamında değerlendirilebilir.
Bu çalışma
kapsamında tüketici yenilikçiliğinin
sosyal kimlik ve özsaygı kavramlarıyla ilişkisi
Türkiye ve İtalya’da
üniversite öğrencilerine
uygulanan betimsel
bir anket çalışmasıyla incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına
göre, tüketici yenilikçiliğinin
her iki kitlede de bir sosyal kimlik unsuru olarak algılandığı görülürken, Türkiye örnekleminde tüketici yenilikçiliği daha önemli bir sosyal kimlik fonksiyonu olduğu bulunmuştur.
Ancak her iki örneklemde de öz saygı ve tüketicinin yenilikçi
davranışı
arasında bir ilişki
gözlemlenmemiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |