Bu
çalışma ortaokul öğrencilerinin şiire yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Alan ve tutum ölçekleriyle ilgili literatür taraması yapılıp uzman görüşleri
ışığında madde havuzu oluşturulmuş, hazırlanan taslak ölçek, yeniden uzman görüşlerine
sunulmuştur. Çalışmamada pilot uygulama olarak 180, şiir tutumlarının
belirlenmesi için ise 388 ortaokul öğrencisinden elde edilen veriler
kullanılmıştır. Pilot çalışmada elde edilen verilere, madde analizi ve faktör
analizi uygulanmış, 16 maddeden oluşan Şiir Tuttum Ölçeği geliştirilmiştir.
Şiir Tutum ölçeğinin Cronbach alfa güvenirlik katsayısının tüm ölçek için 0,87
olduğu görülmüştür. Faktör analizi sonucunda ölçeğin 4 alt boyuttan oluştuğu,
açıklanan varyans oranının %56,8 olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bu yapı
doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiş ve iyi uyum (Ki-Kare
/df=1,442; TLI=,933; CFI=,944;
RMSEA=,050) değerleri elde dilmiştir. Elde edilen ölçeğin güvenilir ve geçerli
olduğuna dair kanıtlar elde edilmiştir. Ortaokul
öğrencilerinin şiire yönelik tutumlarının cinsiyete göre incelenmesi sonucunda
kız öğrencilerin tutumlarının erkek öğrencilere göre anlamlı derecede daha
yüksek olduğu bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |