Yaşam
boyu öğrenme kavramı birçok uluslararası kuruluş ve bu alanda çalışma bilim
adamları tarafından tanımlanmıştır. Literatürdeki tanımlar incelendiğinde, yaşam
boyu öğrenme, bireyin yaşamı boyunca mesleki gelişim, sanat, dil gelişimi gibi
alanlarda formal veya informal yollarla edindiği bilgilerin tümü olarak
tanımlanabilir. Bilgi ve iletişim hızlı gelişimi ile birlikte bilginin değerine
yitirme süresi (eskime) giderek azalmıştır. Özellikle bilişim alanında bilgiler
sürekli yenilenmektedir. Bireylerin etrafında (çevresinde) meydana gelen
değişimlere uyum sağlaması için yaşam boyu öğrenme gereksinimleri kendiliğinden
ortaya çıkmaktadır.
Bu
çalışmada, üniversitede görev yapan akademik personellerin yaşam boyu öğrenme tutumları
incelenmiştir. Araştırmada, akademik personellerden “Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği”
başlıklı anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırma evrenini, Hitit Üniversitesinde
görevli akademik personeller oluşturmaktadır. Örneklem olarak "Yaşam Boyu
Öğrenme Ölçeği" anketine gönüllü olarak katılanlar arasından rastgele
belirlenmiş kişiler seçilmiştir. Elde edilen ölçek verileri akademik
personellerin cinsiyet, yaş, eğitim birimi, çalıştığı bölüm, hizmet yılı gibi
demografik özellikler ile kıyaslanmıştır. Elde edilen bilgilere bulgular
kısmında tablolar halinde yer verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |