Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Diversity Management Capabilities of School Principals on Organizational Justice According to Teachers’ Opinions

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 611 - 626, 21.07.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.368751

Öz

The
aim of the research was to examine the relationships between organizational
justice of teachers’ and school principals' ability for diversity management.
The research conducted with the study group was described in the relational
survey method. 211 teachers who voluntarily participated are in the study group
in this research. The "Organizational Justice Scale" and
"Diversity Management Scale" were used as data collection tools in
the research. In the analysis process, descriptive statistics, Pearson
Correlation Analysis, Multiple Linear Regression Analysis and Confirmatory
Factor Analysis were performed. Findings showed that teachers' perceptions of
organizational justice and school principals' diversity management ability were
found to be relatively moderate. It is also found that there was a positive,
medium and high level of significant relationships between organizational
justice and diversity management. Finally, the dimension of managerial
practices and policies has a predictive impact on organizational justice.

Kaynakça

  • ALTINKURT, Y., & Yılmaz, K. (2010). Değerlere göre yönetim ve örgütsel adalet ilişkisinin ortaöğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 463-484.
  • AMBROSE, M., Hess, R. L., & Ganesan, S. (2007). The relationship between justice and attitudes: An examination of justice effects on event and system-related attitudes. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 103(7), 21-36.
  • AY, G., & Koç, H. (2014). Örgütsel adalet algısı ile örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Öğretmenler üzerinde bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(2), 67-90.
  • AYDIN, İ., & Karaman-Kepenekçi, Y. (2008). Principals’ opinions of organisational justice in elementary schools in Turkey. Journal of Educational Administration, 46(4), 497-513.
  • BALAY, R ve Sağlam, M. (2004). Eğitimde farklılıkların yönetimi ölçeğinin uygulanabilirliği, Burdur. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 32-46.
  • BALYER, A., & Gündüz, Y. (2010). Yönetici ve öğretmenlerin okullarında farklılıkların yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 25-43.
  • BASSETT-JONES, N. (2005). The paradox of diversity management, creativity and innovation. Creativity and innovation management, 14(2), 169-175.
  • BAŞ, G., & Şentürk, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık ve örgütsel güven algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 29-62.
  • BERGEN, C. W., Soper, B., & Foster, T. (2002). Unintended negative effects of diversity management. Public Personnel Management, 31(2), 239-251.
  • BOZKURT, S. (2016). Örgütlerde sessizliğe yönelik tutumlar ile örgütsel adalet arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 722-733.
  • CHARTA DER VİELFALT (2011). Diversity Management. E.T: 01.02.2017. http://www.charta-dervielfalt.de/diversity/diversity-management.html.
  • CHOİ, S. (2009). Diversity in the US federal government: Diversity management and employee turnover in federal agencies. Journal of Public Administration Research and Theory, 19, 603-630.
  • ÇAKO, G. (2012). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin farklılıkları yönetimi becerileri ile değişime dirençleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • ÇINAR, K. (2013). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel güven düzeylerine yöneticilerinin farklılıklarla yönetim davranışlarının etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sivas.
  • ÇOKLUK, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları. Pegem Akademi. Ankara.
  • COHEN-CHARASH, Y., & Spector, P. E. (2001). The role of justice in organizations: a meta-analysis. Org Beh Hum Dec Proc, 86, 278-321.
  • COLQUİTT, J. A. (2001). On the dimensionality of organizational justice: A construct validation of a measure. Journal of Applied Psychology, 86(3), 386-400.
  • CORNELİUS, N., Gooch, L., & Todd, S. (2000). Managers leading diversity for business excellence. Journal of General Management, 25(3), 67-78.
  • DONOVAN, M. A., Drasgow, F., & Munson, L. J. (1998). The perceptions of fair interpersonal treatment scale: The development and validation of a measure of interpersonal treatment in the workplace. Journal of Applied Psychology, 83, 683-691.
  • EBERLİN, R., & Tatum, C. B. (2005). Organizational justice and decision making. Management Decision, 43(7/8), 1040-1048.
  • GİLBERT, J. A., Stead, B. A., & Ivancevich, J. M. (1999). Diversity management: A new organizational paradigm. Journal of Business Ethics, 21(1), 61-76.
  • GREENBERG, J. (1987). A taxonomy of organizational justice theories. Academy of Management Review, 12(1), 9-22.
  • GREENBERG, J. (1990). Organizational justice: Yesterday, today, and tomorrow. Journal of Management, 16(2), 399-432.
  • GREENBERG, J. (1996). The quest for justice on the job. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • GREENBERG, J., & Colquitt, J. A. (2005). Handbook of organizational justice. NewJersey: LEA
  • JACOBS, B., Lützen, D. C., & Plum, E. (2001). Mangfoldighed som virksomhedsstrategi – Pa˚ vej mod den inkluderende organisation. Copenhagen: Gyldendal.
  • JEHN, K. A., Northcraft, G. B., & Neale, M. A. (1999). Why differences make a difference: A field study of diversity, conflict, and performance in workgroups. Administrative Science Quarterly, 44, 741-763.
  • KAMP, A., & Hagedorn-Rasmussen, P. (2004). Diversity management in a Danish context: Towards a multicultural or segregated working life?. Economic and Industrial Democracy, 25(4), 525-554.
  • KEİL, M., Amershi, B., Holmes, S., Jablonski, H., Luthi, E., Matoba, K., Plett, A., & Von Unruh, K. (2007). Diversity Manual. E.T: 02.02.2017, http://www.idm-diversity.org/fi les/EU0708-TrainingManual-cs.pdf.
  • KESKİNKILIÇ KARA, S. B., & Alabay, E. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin farklılıkların yönetimine ilişkin algıları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 721-742.
  • KOSSEK, E. E., & Pichler, S. (2006). EEO and the management of diversity. In P. Boxell, J. Purcell, & P. M. Wright (Eds.), Handbook of Human Resource Management (pp. 251-272). Oxford, UK: Oxford University Press.
  • KURTULMUŞ, M., & Karabıyık, H. (2016). Farklılıkların yönetiminin öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmesine ve işten ayrılma niyetine etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1324-1341.
  • LİND, E. A., & Tyler, T. R. (1988). The social psychology of procedural justice. New York: Plenum Press.
  • LUTHANS, F. (1995). Organizational behaviour. New York: McGraw-Hill.
  • MARTİNEZ, R. J., & Dacin, M. T. (1999). Efficiency motives and normative forces: Combining transactions costs and institutional logic. Journal of Management, 25, 75-96.
  • MCLEOD, P. L., Lobel, S. A., & Cox, T. H. (1996). Ethnic diversity and creativity in small groups. Small group research, 27(2), 248-264.
  • MEMDUHOĞLU, H. B. (2007). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre kamu liselerinde farklılıkların yönetimi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Ankara.
  • MEMDUHOĞLU, H. B., & Ayyürek, O. (2014). Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre anaokullarında farklılıkların yönetimi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 175-188.
  • METEROĞLU, B. (2015). Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin okullarda farklılıkların yönetimine ilişkin algıları (Diyarbakır il örneği). Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • MİLLİKEN, F. J., & Martins, L. L. (1996). Searching for common threads: understanding the multiple effects of diversity in organizational groups. Academy of Management Review, 21(2), 402-33.
  • MOORE, S. (1999). Understanding and managing diversity among groups at work: Key ıssues for organizational training and development. Journal of European Industrial Training, 23, 208-209.
  • NEWBURRY, W., Gardberg, N., & Belkin, L. (2006). Organizational attractiveness is in the eye of the beholder: the interaction of demographic characteristics with foreignness. Journal of International Business Study, 37(5), 666-686.
  • PİTTS, D. W., & Wise, L. R (2010). Workforce diversity in the new millennium: Prospects for research. Review of Public Personnel Administration, 30(1), 44-69.
  • POLAT, S., & Celep, C. (2008). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel güven, örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 307-331.
  • RUTTER, M., & Maughan, B. (2002). School effectiveness findings 1979-2002. Journal of School Psychology, 40(6), 451-475.
  • SCOTT, W. R. (1995). Institutions and organizations. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • TAŞDAN, M., & Yılmaz, K. (2008). Organizational citizenship and organizational justice scales’ adaptation to Turkish. TED Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(150), 87-96.
  • THOMAS, R. R. (1990). From affirmative action to affirming diversity. Harvard Business Review, 68(2), 107-117.
  • THOMAS, D. A., & Ely, R. J. (1996). Making differences matter: a new paradigm for managing diversity. Harvard Business Review, 74(5), 79-90.
  • TİTREK, O. (2009). Employees’ organizational justice perceptions in Turkish schools. Social Behavior and Personality, 37(5), 605-620.
  • UĞURLU, C. T., & Üstüner, M. (2011). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 434-448.
  • ÜNLÜ, Y., Hamedoğlu, M. A., & Yaman, E. (2015). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 140-157.
  • YANG, Y., & Konrad, A. M. (2011). Understanding diversity management practices: Implications of ınstitutional theory and resource-based theory. Group & Organization Management, 36(1) 6-38.
  • YILDIZ, K. (2013). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel güven algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 289-316.
  • YILMAZ, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.

ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 611 - 626, 21.07.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.368751

Öz

Bu
araştırmanın amacı öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve okul müdürlerinin
farklılıkları yönetme yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi irdelemektir. Çalışma
grubu ile gerçekleştirilen araştırma ilişkisel tarama modelinde betimlenmiştir.
Çalışma grubu araştırmaya gönüllü katılım sağlayan 211 öğretmenden
oluşmaktadır. Araştırmada “Örgütsel Adalet” ve “Farklılıkların Yönetimi”
ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Analiz sürecinde, betimsel
istatistiklerin yanı sıra Pearson Korelasyon Analizi, Çoklu Doğrusal Regresyon
Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma
bulgularına göre, öğretmenlerin örgütsel adalet ve okul müdürlerinin
farklılıkları yönetim yeterliliği algıları görece “orta” düzeyde saptanmıştır.
Ayrıca örgütsel adalet ile farklılıkları yönetimi arasında pozitif yönlü orta
ve yüksek düzeyde anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür. Son olarak, yönetsel
uygulamalar ve politikalar boyutunun örgütsel adalet üzerinde yordayıcılık
etkisi gösterdiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • ALTINKURT, Y., & Yılmaz, K. (2010). Değerlere göre yönetim ve örgütsel adalet ilişkisinin ortaöğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 463-484.
  • AMBROSE, M., Hess, R. L., & Ganesan, S. (2007). The relationship between justice and attitudes: An examination of justice effects on event and system-related attitudes. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 103(7), 21-36.
  • AY, G., & Koç, H. (2014). Örgütsel adalet algısı ile örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Öğretmenler üzerinde bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(2), 67-90.
  • AYDIN, İ., & Karaman-Kepenekçi, Y. (2008). Principals’ opinions of organisational justice in elementary schools in Turkey. Journal of Educational Administration, 46(4), 497-513.
  • BALAY, R ve Sağlam, M. (2004). Eğitimde farklılıkların yönetimi ölçeğinin uygulanabilirliği, Burdur. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 32-46.
  • BALYER, A., & Gündüz, Y. (2010). Yönetici ve öğretmenlerin okullarında farklılıkların yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 25-43.
  • BASSETT-JONES, N. (2005). The paradox of diversity management, creativity and innovation. Creativity and innovation management, 14(2), 169-175.
  • BAŞ, G., & Şentürk, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık ve örgütsel güven algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 29-62.
  • BERGEN, C. W., Soper, B., & Foster, T. (2002). Unintended negative effects of diversity management. Public Personnel Management, 31(2), 239-251.
  • BOZKURT, S. (2016). Örgütlerde sessizliğe yönelik tutumlar ile örgütsel adalet arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 722-733.
  • CHARTA DER VİELFALT (2011). Diversity Management. E.T: 01.02.2017. http://www.charta-dervielfalt.de/diversity/diversity-management.html.
  • CHOİ, S. (2009). Diversity in the US federal government: Diversity management and employee turnover in federal agencies. Journal of Public Administration Research and Theory, 19, 603-630.
  • ÇAKO, G. (2012). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin farklılıkları yönetimi becerileri ile değişime dirençleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • ÇINAR, K. (2013). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel güven düzeylerine yöneticilerinin farklılıklarla yönetim davranışlarının etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sivas.
  • ÇOKLUK, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları. Pegem Akademi. Ankara.
  • COHEN-CHARASH, Y., & Spector, P. E. (2001). The role of justice in organizations: a meta-analysis. Org Beh Hum Dec Proc, 86, 278-321.
  • COLQUİTT, J. A. (2001). On the dimensionality of organizational justice: A construct validation of a measure. Journal of Applied Psychology, 86(3), 386-400.
  • CORNELİUS, N., Gooch, L., & Todd, S. (2000). Managers leading diversity for business excellence. Journal of General Management, 25(3), 67-78.
  • DONOVAN, M. A., Drasgow, F., & Munson, L. J. (1998). The perceptions of fair interpersonal treatment scale: The development and validation of a measure of interpersonal treatment in the workplace. Journal of Applied Psychology, 83, 683-691.
  • EBERLİN, R., & Tatum, C. B. (2005). Organizational justice and decision making. Management Decision, 43(7/8), 1040-1048.
  • GİLBERT, J. A., Stead, B. A., & Ivancevich, J. M. (1999). Diversity management: A new organizational paradigm. Journal of Business Ethics, 21(1), 61-76.
  • GREENBERG, J. (1987). A taxonomy of organizational justice theories. Academy of Management Review, 12(1), 9-22.
  • GREENBERG, J. (1990). Organizational justice: Yesterday, today, and tomorrow. Journal of Management, 16(2), 399-432.
  • GREENBERG, J. (1996). The quest for justice on the job. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • GREENBERG, J., & Colquitt, J. A. (2005). Handbook of organizational justice. NewJersey: LEA
  • JACOBS, B., Lützen, D. C., & Plum, E. (2001). Mangfoldighed som virksomhedsstrategi – Pa˚ vej mod den inkluderende organisation. Copenhagen: Gyldendal.
  • JEHN, K. A., Northcraft, G. B., & Neale, M. A. (1999). Why differences make a difference: A field study of diversity, conflict, and performance in workgroups. Administrative Science Quarterly, 44, 741-763.
  • KAMP, A., & Hagedorn-Rasmussen, P. (2004). Diversity management in a Danish context: Towards a multicultural or segregated working life?. Economic and Industrial Democracy, 25(4), 525-554.
  • KEİL, M., Amershi, B., Holmes, S., Jablonski, H., Luthi, E., Matoba, K., Plett, A., & Von Unruh, K. (2007). Diversity Manual. E.T: 02.02.2017, http://www.idm-diversity.org/fi les/EU0708-TrainingManual-cs.pdf.
  • KESKİNKILIÇ KARA, S. B., & Alabay, E. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin farklılıkların yönetimine ilişkin algıları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 721-742.
  • KOSSEK, E. E., & Pichler, S. (2006). EEO and the management of diversity. In P. Boxell, J. Purcell, & P. M. Wright (Eds.), Handbook of Human Resource Management (pp. 251-272). Oxford, UK: Oxford University Press.
  • KURTULMUŞ, M., & Karabıyık, H. (2016). Farklılıkların yönetiminin öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmesine ve işten ayrılma niyetine etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1324-1341.
  • LİND, E. A., & Tyler, T. R. (1988). The social psychology of procedural justice. New York: Plenum Press.
  • LUTHANS, F. (1995). Organizational behaviour. New York: McGraw-Hill.
  • MARTİNEZ, R. J., & Dacin, M. T. (1999). Efficiency motives and normative forces: Combining transactions costs and institutional logic. Journal of Management, 25, 75-96.
  • MCLEOD, P. L., Lobel, S. A., & Cox, T. H. (1996). Ethnic diversity and creativity in small groups. Small group research, 27(2), 248-264.
  • MEMDUHOĞLU, H. B. (2007). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre kamu liselerinde farklılıkların yönetimi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Ankara.
  • MEMDUHOĞLU, H. B., & Ayyürek, O. (2014). Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre anaokullarında farklılıkların yönetimi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 175-188.
  • METEROĞLU, B. (2015). Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin okullarda farklılıkların yönetimine ilişkin algıları (Diyarbakır il örneği). Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • MİLLİKEN, F. J., & Martins, L. L. (1996). Searching for common threads: understanding the multiple effects of diversity in organizational groups. Academy of Management Review, 21(2), 402-33.
  • MOORE, S. (1999). Understanding and managing diversity among groups at work: Key ıssues for organizational training and development. Journal of European Industrial Training, 23, 208-209.
  • NEWBURRY, W., Gardberg, N., & Belkin, L. (2006). Organizational attractiveness is in the eye of the beholder: the interaction of demographic characteristics with foreignness. Journal of International Business Study, 37(5), 666-686.
  • PİTTS, D. W., & Wise, L. R (2010). Workforce diversity in the new millennium: Prospects for research. Review of Public Personnel Administration, 30(1), 44-69.
  • POLAT, S., & Celep, C. (2008). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel güven, örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 307-331.
  • RUTTER, M., & Maughan, B. (2002). School effectiveness findings 1979-2002. Journal of School Psychology, 40(6), 451-475.
  • SCOTT, W. R. (1995). Institutions and organizations. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • TAŞDAN, M., & Yılmaz, K. (2008). Organizational citizenship and organizational justice scales’ adaptation to Turkish. TED Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(150), 87-96.
  • THOMAS, R. R. (1990). From affirmative action to affirming diversity. Harvard Business Review, 68(2), 107-117.
  • THOMAS, D. A., & Ely, R. J. (1996). Making differences matter: a new paradigm for managing diversity. Harvard Business Review, 74(5), 79-90.
  • TİTREK, O. (2009). Employees’ organizational justice perceptions in Turkish schools. Social Behavior and Personality, 37(5), 605-620.
  • UĞURLU, C. T., & Üstüner, M. (2011). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 434-448.
  • ÜNLÜ, Y., Hamedoğlu, M. A., & Yaman, E. (2015). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 140-157.
  • YANG, Y., & Konrad, A. M. (2011). Understanding diversity management practices: Implications of ınstitutional theory and resource-based theory. Group & Organization Management, 36(1) 6-38.
  • YILDIZ, K. (2013). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel güven algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 289-316.
  • YILMAZ, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yener Akman 0000-0002-6107-3911

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akman, Y. (2018). ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 611-626. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.368751
AMA Akman Y. ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. hititsosbil. Haziran 2018;11(1):611-626. doi:10.17218/hititsosbil.368751
Chicago Akman, Yener. “ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, sy. 1 (Haziran 2018): 611-26. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.368751.
EndNote Akman Y (01 Haziran 2018) ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 1 611–626.
IEEE Y. Akman, “ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, hititsosbil, c. 11, sy. 1, ss. 611–626, 2018, doi: 10.17218/hititsosbil.368751.
ISNAD Akman, Yener. “ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/1 (Haziran 2018), 611-626. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.368751.
JAMA Akman Y. ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. hititsosbil. 2018;11:611–626.
MLA Akman, Yener. “ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 1, 2018, ss. 611-26, doi:10.17218/hititsosbil.368751.
Vancouver Akman Y. ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN FARKLILIKLARI YÖNETME YETERLİLİKLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. hititsosbil. 2018;11(1):611-26.