Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 2, 1391 - 1402, 30.10.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.460217

Öz




Teknoloji
ile çevrelendiğimiz şu günlerde, teknolojiyi öğrenme sürecine entegre etmek hem
yararlı hem de kaçınılmazdır. Öğrenciler için çekici öğrenme araçlarıdır.
Tabletler, özellikle dil sınıflarında oldukça pratik ve kullanımı kolay eğitim
araçlarıdır. Görsel ve işitsel materyaller sağlarlar ve bunlar farklı
seviyelerdeki öğrencilere yardımcı olurlar.

Bu çalışmanın
iki amacı vardır; Birincisi, deneyimle, İngilizce dil sınıflarında tablet
kullanma zorluklarını ve faydalarını tartışmaktır. İkincisi, çalışmanın sonunda
hem yeni teknikler hem de yöntemler aramak ve sunmaktır. Zorlukları ve
faydaları tartışmaya çalışırken, öğretmenlerin tablet bilgisayarlardan en iyi
şekilde nasıl yararlanabileceklerine değinilecektir. Tabletleri sınıflara
entegre etmeye ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri de dahil edilmiştir. Uygulama
Atılım Üniversitesi Hazırlık Okulu’nda gerçekleşmiştir. Araştırmacı aynı
zamanda bu Üniversite de İngilizce öğretmeni olduğu için zorlukları ve
avantajlar yaşanmış, bizzat ayrıntılı olarak gözlemlemiştir. Eğitmenler
tarafından etkin bir şekilde yönlendirildiğinde, tabletler farklılaştırılmış eğitimi
destekler. Öğrenciler etkinliklerle meşgul olur ve görsel, işitsel ve bireysel
olarak kendi hızlarında egzersiz yaparlar.

Sonuç olarak,
yeni tablet kullanımının olumlu ve olumsuz sonuçları belirlenir ve tablete
entegre sınıflarda çalışan eğitmenlerin metodolojik bilgilerini
geliştirmelerine yardımcı olması sağlanabilirse çalışma hedefine ulaşacaktır.




Kaynakça

  • BOELLSTORFF, T. (2013). Digital Anthropology. Oxford Bibliographies İn Anthropology.
  • DOWNES, T. A. (2001). Effective Learning Environments For Young Children Using Digital Resources: An Australian Perspectiv. Informationtechnology İn Childhood Education 1, 139-153.
  • AYDEMİR, M., Küçük, S., & Karaman, S. (2012). Uzaktan Eğitimde Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sa, 153–161.
  • CHEN, X. (2013). Tablets For Informal Language Learnıng: Student Usage And Attıtudes. Language Learning & Technology, 17(1), 20–36.
  • GOODWİN, K. (2012). Use of Tablet Technology in the Classroom NSW Curriculum and Learning Innovation Centre. Institute of Early Childhood Macquarie University, State of New South Wales, Department of Education and Communities.
  • MOCK, K. (2004). Teaching with Tablet PC’s. Journal of Computing Sciences in Colleges, 17–27. https://doi.org/http://www.math.uaa.alaska.edu /~afkjm/papers/mock-ccsc2004.pdf
  • KİMBERLE, K., & SİNGER, D. (2006). Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning. WIPTE 2006 (Workshop on the Impactof Pen-based Technology onEducation). Purdue University.
  • KOZİNETS, R. V. (2016). Netnography. In The Blackwell Encyclopedia Of Sociology, G. Ritzer (Ed.).
  • PRENSKY, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants. On The Horizon, 1-6.
  • SNELLER, J. (2007). The Tablet PC classroom: Erasing borders, stimulating activity, enhancing communication. , . Frontiers in Education Conference FIE. S3J-5 . 10.1109/FIE.2007.4417929.
  • TEKEREK, M. ,. (2014). FATIH Projesinde Tablet PC Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 7 (2).
  • SCHUMANN, K. (2013). Dijital Detoks. Dw: https://www.dw.com/tr/Dijital-Detoks/A-16836439 Adresinden 09.09.2018'de alındı
  • WHO. (2018). Gaming Disorder. Dünya Sağlık Örgütü: http://www.who.int/Features/Qa/Gaming-Disorder/En/ Adresinden 09.09.2018'de alındı

From The Perspective of Digital Anthropology, Tablet Usage in The Language Classrooms: The Model of Atilim University

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 2, 1391 - 1402, 30.10.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.460217

Öz

As we are surrounded by technology, it is both useful
and inevitable to integrate it into the learning process. For students, they
are attractive learning tools. Tablets are quite practical and easy-to-use
educational tools especially in the language classrooms. The research applied
in Atılım University, challenges and advantages have been experienced and
observed in detail by researcher. When guided effectively by the instructors,
tablets support differentiated instruction. Students engage with activities and
exercises visually, audial and also individually at their own pace. This study
has two aims; the first one is, with the experience gathered, to discuss the
challenges and benefits of using tablets in the English language classrooms.
The second one is to both look for and offer new techniques and methods at the
end of the study. While trying to discuss challenges and benefits, how the
teachers can make the most of tablet computers will be touched on. Student and
teacher viewpoints on integrating tablets into classrooms are also briefly
included. In the end, the study will achieve its goal if new tablet usage
approaches are presented and help the educators working in the
tablet-integrated classrooms to improve their methodological knowledge.

Kaynakça

  • BOELLSTORFF, T. (2013). Digital Anthropology. Oxford Bibliographies İn Anthropology.
  • DOWNES, T. A. (2001). Effective Learning Environments For Young Children Using Digital Resources: An Australian Perspectiv. Informationtechnology İn Childhood Education 1, 139-153.
  • AYDEMİR, M., Küçük, S., & Karaman, S. (2012). Uzaktan Eğitimde Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sa, 153–161.
  • CHEN, X. (2013). Tablets For Informal Language Learnıng: Student Usage And Attıtudes. Language Learning & Technology, 17(1), 20–36.
  • GOODWİN, K. (2012). Use of Tablet Technology in the Classroom NSW Curriculum and Learning Innovation Centre. Institute of Early Childhood Macquarie University, State of New South Wales, Department of Education and Communities.
  • MOCK, K. (2004). Teaching with Tablet PC’s. Journal of Computing Sciences in Colleges, 17–27. https://doi.org/http://www.math.uaa.alaska.edu /~afkjm/papers/mock-ccsc2004.pdf
  • KİMBERLE, K., & SİNGER, D. (2006). Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning. WIPTE 2006 (Workshop on the Impactof Pen-based Technology onEducation). Purdue University.
  • KOZİNETS, R. V. (2016). Netnography. In The Blackwell Encyclopedia Of Sociology, G. Ritzer (Ed.).
  • PRENSKY, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants. On The Horizon, 1-6.
  • SNELLER, J. (2007). The Tablet PC classroom: Erasing borders, stimulating activity, enhancing communication. , . Frontiers in Education Conference FIE. S3J-5 . 10.1109/FIE.2007.4417929.
  • TEKEREK, M. ,. (2014). FATIH Projesinde Tablet PC Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 7 (2).
  • SCHUMANN, K. (2013). Dijital Detoks. Dw: https://www.dw.com/tr/Dijital-Detoks/A-16836439 Adresinden 09.09.2018'de alındı
  • WHO. (2018). Gaming Disorder. Dünya Sağlık Örgütü: http://www.who.int/Features/Qa/Gaming-Disorder/En/ Adresinden 09.09.2018'de alındı
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Hayırlı 0000-0001-7946-8519

Dilek İşler

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Hayırlı, O., & İşler, D. (2018). DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 1391-1402. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.460217
AMA Hayırlı O, İşler D. DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ. hititsosbil. Ekim 2018;11(2):1391-1402. doi:10.17218/hititsosbil.460217
Chicago Hayırlı, Onur, ve Dilek İşler. “DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, sy. 2 (Ekim 2018): 1391-1402. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.460217.
EndNote Hayırlı O, İşler D (01 Ekim 2018) DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 2 1391–1402.
IEEE O. Hayırlı ve D. İşler, “DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ”, hititsosbil, c. 11, sy. 2, ss. 1391–1402, 2018, doi: 10.17218/hititsosbil.460217.
ISNAD Hayırlı, Onur - İşler, Dilek. “DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/2 (Ekim 2018), 1391-1402. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.460217.
JAMA Hayırlı O, İşler D. DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ. hititsosbil. 2018;11:1391–1402.
MLA Hayırlı, Onur ve Dilek İşler. “DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 2, 2018, ss. 1391-02, doi:10.17218/hititsosbil.460217.
Vancouver Hayırlı O, İşler D. DİJİTAL ANTROPOLOJİ PERSPEKTİFİNDEN, İNGİLİZCE DİL SINIFLARINDA TABLET KULLANIMI: ATILIM ÜNİVERSİTESİ MODELİ. hititsosbil. 2018;11(2):1391-402.