Amaç Geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT) yöntemleri hastalıklardan korunmak veya tedavi olmak için kullanılmaktadır. GETAT geçmişten gelen bilgilere dayanarak ve yeni GETAT yöntemleri keşfedilerek modern tıbba ilaveten uygulanmaktadır. Son zamanlarda GETAT yöntemlerine olan ilgi artmıştır ve bundan dolayı GETAT merkezlerinin sayısı artmaktadır. Çalışmamızda Haliç Üniversitesi Tıp Fakültesinde okuyan öğrencilerin GETAT hakkında bilgi deneyimine ve düşüncelerini belirlemeyi amaçladık.
Yöntem ve Gereçler Bu çalışmada Haliç Üniversitesi Tıp Fakültesinde okuyan I, II, III, IV. sınıflarındaki 230 (134 kadın, 96 erkek) öğrencinin katılımıyla 17 soruluk online ankete cevap vermeleri istendi ve cevaplar analiz edildi.
Bulgular Araştırmamıza katılan tıp fakültesi öğrencilerin GETAT yöntemleri ile alakalı bilgi düzeylerinin %50 seviyesinde olduğu belirlendi. En çok bilinen yöntemin akupunktur en az bilinen yöntemin ise apiterapi olduğu belirlendi.
Sonuç Katılımcıların, GETAT yöntemlerinin yeni müfredat düzenlemeleri ile tıp eğitimi ile birlikte verilmesini ve modern tıp ile birlikte entegre olarak uygulanabilmesi yönünde fikirlerinin olduğunu tespit ettik. GETAT uygulamalarını hekimler tarafından bizzat veya gözetmenliklerinde yapılması gerekliliğinden, tıp eğitimi esnasında müfredatta GETAT eğitimlerine yer verilmesini ve ilgili anabilim dalı kurulması gerektiği kanaatindeyiz.
Haliç Üniversitesi
189 ( Haliç Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Etik Kurulu)
Sayın Editör; Haliç Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri (Getat) Hakkında Bilgi ve Düşüncelerinin Değerlendirilmesi çalışmamız tıp fakültesi öğrencileri katılımıyla gerçekleştirilmiş anket çalışmasıdır. GETAT hakkında düşünceleri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmamızın tarafınızdan değerlendirilmesini ve uygun görüldüğü durumda yayınlanmasını arz ederiz. Çok teşekkür ederiz.
Introduction Traditional and complementary medicine (TCM) methods are used to prevent or treat diseases. TCM is applied in addition to modern medicine, based on past knowledge and discovering new TCM methods. Recently, interest in TCM methods has increased and therefore the number of TCM centers is increasing. In our study, we aimed to determine the knowledge, experience and thoughts of students studying at Haliç University Faculty of Medicine about TCM.
Materials and Metods In this study, I, II, III, IV. With the participation of 230 (134 female, 96 male) students in their classrooms, they were asked to answer a 17-question online questionnaire and the answers were analyzed.
Results It was determined that the knowledge level of the medical faculty students participating in our study about TCM methods was 50%. It was determined that the most known method was acupuncture and the least known method was apitherapy.
Conclusion We determined that the participants had ideas that TCM methods should be given together with medical education with new curriculum arrangements and applied in an integrated manner with modern medicine. Since TCM applications should be carried out by physicians in person or under their supervision, we believe that TCM training should be included in the curriculum during medical education and a relevant department should be established.
189 ( Haliç Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Etik Kurulu)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 189 ( Haliç Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Etik Kurulu) |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2791-9935