Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of School Alienation in terms of Various Variables in Adolescents Attending High School

Yıl 2022, , 529 - 548, 31.10.2022
https://doi.org/10.47793/hp.1163342

Öz

School alienation is a current problem that defines the process of students moving away from the learning process and isolating themselves from the social groups and activities they are involved in at school.The present study was aimed to examine adolescents' alienation from school in terms of gender, migration experience, perception of school security, grade le, academic achievement level, education level of parents, economic status and type of school attended. The study was conducted with 556 adolescents, 238 males and 318 females. The data were analyzed by t-test, one-way ANOVA analysis and multiple linear regression analysis. According to the findings of the study grade level, type of school, achievement level and school security perception significantly predicted alienation from school. It was found that the parents' educational status, immigration experience, economic status and gender did not cause a significant difference on the level of alienation from school. In line with these findings, activities such as creating a safe climate at school, carrying out adaptation programs among students, and making students feel the sense of success by being actively involved in the education process can be preventive for alienation from school.

Kaynakça

  • Aktolgalı, M. (2003). Yabancılaşma ve kaygı düzeylerinin göç olgusu ve göç kararlılığı ile ilişkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yakındoğu Üniversitesi.
  • Atmaca, T. (2019). Olumsuz okul tutumu, okula yabancılaşma ve antı̇-sosyal davranışın ortaöğretı̇m öğrencı̇lerı̇nı̇n suça eğı̇lı̇mı̇nı̇ yordama düzeyı̇. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 10(19), 63-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/47395/598131
  • Aydoğan, E. (2015). Marx ve öncüllerinde yabancılaşma kavramı. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 54, 273-282. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunisosbd/issue/2811/37803
  • Bayhan, V. (1995). Üniversite gençliğinde anomi ve yabancılaşma (İnönü Üniversitesi örneği). [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Bozan, İ., & Kaştan, Y. (2018). Göç yaşamış öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri: Bir durum çalışması. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (10), 225-248. https://doi.org/10.20860/ijoses.447898
  • Brown, M. R., Higgins, K., & Paulsen, K. (2003). Adolescent alienation: What is it and what can educators do about it? Intervention in School and Clinic, 39(1). 3-9. https://doi.org/10.1177/10534512030390010101
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (23. Bs.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., &Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Bs.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, F. (2005). Ortaöğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Çiftçi, G. (2009). İlköğretim okullarının bürokratikleşme düzeyi ile öğrenci yabancılaşması arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Çoşkun, Y., & Altay, C.A. (2009). Lise öğrencilerinde yabancılaşma ve benlik algısı ilişkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Bilimleri Dergisi, 29, 41-56. https://dergipark.org.tr/en/pub/maruaebd/issue/370/2112
  • Deniz, O., & Etlan, E. (2009). Kırdan kente göç ve göçmenlerin uyum süreci üzerine bir çalışma: Van örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (2), 472-498.
  • Duru, E. (1995). Üniversite öğrencilerinde yabancılaşma ve yalnızlık düzey ilişkileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Erjem, Y. (2005). Eğitimde yabancılaşma olgusu ve öğretmen: Lise öğretmenleri üzerine sosyolojik bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4). https://dergipark.org.tr/en/pub/tebd/issue/26122/275175
  • Eunsook, L. (2007). Construction of a structural model about male and female adolescents' alienation, depression, and suicidal thoughts. Journal of Korean Academy of Nursing. 37(4), 576-585. https://doi.org/10.4040/jkan.2007.37.4.576
  • Gao, Y., Zhang, W., Deng, Q., Sun, C., Gao, F., & Chen, Y. (2020). Shyness and social adjustment in Chinese college students: A moderated mediation of alienation and school connectedness. Current Psychology, 1-9. https://doi.org/10.1007/s12144-020-01073-9
  • Gedik, A. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi bağlamında okula yabancılaşma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Goodwin, B. (2000). Raising the Achievement of Low-Performing Students. Policy Brief. (ED442807). ERIC. https://eric.ed.gov/?id=ED442807
  • Gün, Z., & Bayraktar, F. (2008). Türkiye'de iç göçün ergenlerin uyumundaki rolü. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(2). 167-176.
  • Hadjar, A., Grecu, A., Scharf, J., de Moll, F., Morinaj, J., & Hascher, T. (2021). Changes in school alienation profiles among secondary school students and the role of teaching style: Results from a longitudinal study in Luxembourg and Switzerland. International Journal of Educational Research, 105, 101697. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101697
  • Han, F., & Demirtaş, H. (2021). Zorbalığa maruz kalmanın sınıf iklimine ve okula yabancılaşmaya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2297-2322. https://10.17679/inuefd.987106
  • Hascher, T., & Hagenauer, G. (2010). Alienation from school. International Journal of Educational Research, 49(6), 220-232. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2011.03.002
  • Katıtaş, S. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde okula yabancılaşma ve okulu bırakma eğilimi (Şanlıurfa İli Örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Harran Üniversitesi.
  • Kumari, S., & Kumar, P. (2017). Student alienation among college students in relation to their (restrictive-permissive) parental behaviour. International Journal of Advanced Education and Research, 2(3). 204-211.
  • Lane, E. J. (1999). Correlates of social alienation among high school students. College Student Journal, 33(1). 7-9.
  • Mann, S. J. (2001). Alternative perspectives on the student experience: alienation and engagement. Studies in Higher Education, 26(1). 7-19. https://doi.org/10.1080/03075070020030689
  • Mau, R. Y. (1992). The validity and devolution of a concept: Student alienation. Adolescence, 27, 731-742.
  • Morinaj, J., Hadjar, A., & Hascher, T. (2020). School alienation and academic achievement in Switzerland and Luxembourg: a longitudinal perspective. Social psychology of education, 23(2), 279-314. https://doi.org/10.1007/s11218-019-09540-3
  • Nar, B. (2008). Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri (Dilovası örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Newman, F.M. (1981). Reducing student alienation in high schools: Implications of theory. Harvard Educational Review, 51(4). 546-64. https://doi.org/10.17763/haer.51.4.xj67887u87l5t66t
  • Örücü, E. , Kurt, P. & Hasırcı, I. (2022). Mülteci öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının okula yabancılaşma üzerindeki etkisinde derste yapılan etkinliklerin aracılık rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 191-208. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-884168
  • Özdemir, N. (2011). Düzenli fiziksel aktivitenin ilköğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma ve yalnızlık düzeyleri üzerine etkileri [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Özsarı, M.P. (2015). 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin okula yabancılaşma ve sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Pala, M.F. (2016). Ortaöğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma sorunu: İstanbul ili Silivri ilçesi örneği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Polat, Ş., & Özdemir, M. (2018). Ortaokul öğrencilerindeki eğitim stresi, okul tükenmişliği ve okula yabancılaşma arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(5), 1395-1406. https://10.24106/kefdergi.1848
  • Quin, D.B. (2006). Our child doesn’t talk to us anymore: Ailenation immigrant Chinese families. American Anthropological Assocation, 37(2), 162-179.   https://doi.org/10.1525/aeq.2006.37.2.162
  • Sanberk, İ. (2003). Öğrenci yabancılaşma ölçeği (Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Schulz, L. L. (2011). Targeting school factors that contribute to youth alienation: focused school counseling programs. Journal of Instructional Psychology, 38(2). 75-84.
  • Seeman, M. (1959). On meaning of alienation. American Sociological, 24, 783- 790. https://doi.org/10.2307/2088565
  • Şimşek, H., & Ataş-Akdemir, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinde okula yabancılaşma. Curr Res Educ, 1(1). 1-12.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Upper Sadle River: Pearson.
  • Tezcan, M. (1985). Gençlik ve yabancılaşma. A.Ü. Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Tolan, B. (1981). Çağdaş toplumun bunalımı anomi ve yabancılaşma, (2. Baskı). İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayınları.
  • Toros, A. (2008). Sorunlu bölgelerde göç. Global Strateji Enstitüsü.
  • Trent, F. (2001). Aliens in the classroom?, Biennial meeting of the society for research in child devolopment, 10-15,Washington (ED245153.)ERIC. https://eric.ed.gov/? id=ED470617
  • Trusty, J.ve Dooley-Dickey, K. (1993). Alienation from school: An exploratory analysis of elementary and middle school students preceptions. Journal of Research and Development in Education, 26 (4). 232-242.
  • Türk, T. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinde duygusal istismar, disiplin cezaları ve okula yabancılaşma arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Uzun, Ö. (2006). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerine etki eden sosyo-demografik değişkenlerin belirlenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Williamson, I. ve Cullingford, C. (1998). Adolescent alienation: Its correlates and conseqences. Educational Studies Journal, 24(3). 211-333. https://doi.org/10.1080/0305569980240306
  • Yakut, S. (2016). Öğretmenlerde yabancılaşma, yalnızlık ve dindarlık ilişkisi: Polatlı örneği [Yayımlanmamış doktora tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Yiğit, S. (2010). İlköğretim 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.

Ortaöğretime Devam Eden Ergenlerde Okula Yabancılaşmanın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2022, , 529 - 548, 31.10.2022
https://doi.org/10.47793/hp.1163342

Öz

Okula yabancılaşma, öğrencilerin öğrenme sürecinden uzaklaşmaları ve okulda dahil oldukları sosyal grup ve aktivitelerden kendilerini soyutlama sürecini tanımlayan güncel bir problemdir. Bu çalışmada ergenlerde okula yabancılaşmanın cinsiyet, göç deneyimi, okula dair güvenlik algısı, devam edilen sınıf düzeyi, akademik başarı seviyesi, anne-baba eğitim durumu, ekonomik durum ve devam edilen okul türü değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 238 erkek, 318 kadın olmak üzere 556 ergen ile yürütülmüştür.Veriler t-testi, tek yönlü ANOVA analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi ile incelenmiştir. Çalışma bulgularına göre sınıf düzeyi, eğitim görülen okul türü, başarı ve okul güvenlik algısının okula yabancılaşmayı anlamlı düzeyde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anne-baba eğitim durumu, göç yaşantısı, ekonomik durum ve cinsiyet değişkelerinin okula yabancılaşma düzeyi üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı belirlenmiştir. Bu bulgular doğrultusunda okulda güvenli bir iklimin oluşturulması, öğrenciler arasında uyum ve tanışma programlarının gerçekleştirilmesi, öğrencilerin eğitim sürecine aktif bir şekilde dahil edilerek başarı duygusunun hissetirilmesi gibi faaliyetlerin okula yabancılaşma için önleyici olabileceği söylenebilir.

Kaynakça

  • Aktolgalı, M. (2003). Yabancılaşma ve kaygı düzeylerinin göç olgusu ve göç kararlılığı ile ilişkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yakındoğu Üniversitesi.
  • Atmaca, T. (2019). Olumsuz okul tutumu, okula yabancılaşma ve antı̇-sosyal davranışın ortaöğretı̇m öğrencı̇lerı̇nı̇n suça eğı̇lı̇mı̇nı̇ yordama düzeyı̇. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 10(19), 63-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/47395/598131
  • Aydoğan, E. (2015). Marx ve öncüllerinde yabancılaşma kavramı. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 54, 273-282. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunisosbd/issue/2811/37803
  • Bayhan, V. (1995). Üniversite gençliğinde anomi ve yabancılaşma (İnönü Üniversitesi örneği). [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Bozan, İ., & Kaştan, Y. (2018). Göç yaşamış öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri: Bir durum çalışması. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (10), 225-248. https://doi.org/10.20860/ijoses.447898
  • Brown, M. R., Higgins, K., & Paulsen, K. (2003). Adolescent alienation: What is it and what can educators do about it? Intervention in School and Clinic, 39(1). 3-9. https://doi.org/10.1177/10534512030390010101
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (23. Bs.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., &Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Bs.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, F. (2005). Ortaöğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Çiftçi, G. (2009). İlköğretim okullarının bürokratikleşme düzeyi ile öğrenci yabancılaşması arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Çoşkun, Y., & Altay, C.A. (2009). Lise öğrencilerinde yabancılaşma ve benlik algısı ilişkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Bilimleri Dergisi, 29, 41-56. https://dergipark.org.tr/en/pub/maruaebd/issue/370/2112
  • Deniz, O., & Etlan, E. (2009). Kırdan kente göç ve göçmenlerin uyum süreci üzerine bir çalışma: Van örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (2), 472-498.
  • Duru, E. (1995). Üniversite öğrencilerinde yabancılaşma ve yalnızlık düzey ilişkileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Erjem, Y. (2005). Eğitimde yabancılaşma olgusu ve öğretmen: Lise öğretmenleri üzerine sosyolojik bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4). https://dergipark.org.tr/en/pub/tebd/issue/26122/275175
  • Eunsook, L. (2007). Construction of a structural model about male and female adolescents' alienation, depression, and suicidal thoughts. Journal of Korean Academy of Nursing. 37(4), 576-585. https://doi.org/10.4040/jkan.2007.37.4.576
  • Gao, Y., Zhang, W., Deng, Q., Sun, C., Gao, F., & Chen, Y. (2020). Shyness and social adjustment in Chinese college students: A moderated mediation of alienation and school connectedness. Current Psychology, 1-9. https://doi.org/10.1007/s12144-020-01073-9
  • Gedik, A. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi bağlamında okula yabancılaşma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Goodwin, B. (2000). Raising the Achievement of Low-Performing Students. Policy Brief. (ED442807). ERIC. https://eric.ed.gov/?id=ED442807
  • Gün, Z., & Bayraktar, F. (2008). Türkiye'de iç göçün ergenlerin uyumundaki rolü. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(2). 167-176.
  • Hadjar, A., Grecu, A., Scharf, J., de Moll, F., Morinaj, J., & Hascher, T. (2021). Changes in school alienation profiles among secondary school students and the role of teaching style: Results from a longitudinal study in Luxembourg and Switzerland. International Journal of Educational Research, 105, 101697. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101697
  • Han, F., & Demirtaş, H. (2021). Zorbalığa maruz kalmanın sınıf iklimine ve okula yabancılaşmaya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2297-2322. https://10.17679/inuefd.987106
  • Hascher, T., & Hagenauer, G. (2010). Alienation from school. International Journal of Educational Research, 49(6), 220-232. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2011.03.002
  • Katıtaş, S. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde okula yabancılaşma ve okulu bırakma eğilimi (Şanlıurfa İli Örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Harran Üniversitesi.
  • Kumari, S., & Kumar, P. (2017). Student alienation among college students in relation to their (restrictive-permissive) parental behaviour. International Journal of Advanced Education and Research, 2(3). 204-211.
  • Lane, E. J. (1999). Correlates of social alienation among high school students. College Student Journal, 33(1). 7-9.
  • Mann, S. J. (2001). Alternative perspectives on the student experience: alienation and engagement. Studies in Higher Education, 26(1). 7-19. https://doi.org/10.1080/03075070020030689
  • Mau, R. Y. (1992). The validity and devolution of a concept: Student alienation. Adolescence, 27, 731-742.
  • Morinaj, J., Hadjar, A., & Hascher, T. (2020). School alienation and academic achievement in Switzerland and Luxembourg: a longitudinal perspective. Social psychology of education, 23(2), 279-314. https://doi.org/10.1007/s11218-019-09540-3
  • Nar, B. (2008). Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri (Dilovası örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Newman, F.M. (1981). Reducing student alienation in high schools: Implications of theory. Harvard Educational Review, 51(4). 546-64. https://doi.org/10.17763/haer.51.4.xj67887u87l5t66t
  • Örücü, E. , Kurt, P. & Hasırcı, I. (2022). Mülteci öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının okula yabancılaşma üzerindeki etkisinde derste yapılan etkinliklerin aracılık rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 191-208. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-884168
  • Özdemir, N. (2011). Düzenli fiziksel aktivitenin ilköğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma ve yalnızlık düzeyleri üzerine etkileri [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Özsarı, M.P. (2015). 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin okula yabancılaşma ve sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Pala, M.F. (2016). Ortaöğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma sorunu: İstanbul ili Silivri ilçesi örneği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Polat, Ş., & Özdemir, M. (2018). Ortaokul öğrencilerindeki eğitim stresi, okul tükenmişliği ve okula yabancılaşma arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(5), 1395-1406. https://10.24106/kefdergi.1848
  • Quin, D.B. (2006). Our child doesn’t talk to us anymore: Ailenation immigrant Chinese families. American Anthropological Assocation, 37(2), 162-179.   https://doi.org/10.1525/aeq.2006.37.2.162
  • Sanberk, İ. (2003). Öğrenci yabancılaşma ölçeği (Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Schulz, L. L. (2011). Targeting school factors that contribute to youth alienation: focused school counseling programs. Journal of Instructional Psychology, 38(2). 75-84.
  • Seeman, M. (1959). On meaning of alienation. American Sociological, 24, 783- 790. https://doi.org/10.2307/2088565
  • Şimşek, H., & Ataş-Akdemir, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinde okula yabancılaşma. Curr Res Educ, 1(1). 1-12.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Upper Sadle River: Pearson.
  • Tezcan, M. (1985). Gençlik ve yabancılaşma. A.Ü. Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Tolan, B. (1981). Çağdaş toplumun bunalımı anomi ve yabancılaşma, (2. Baskı). İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayınları.
  • Toros, A. (2008). Sorunlu bölgelerde göç. Global Strateji Enstitüsü.
  • Trent, F. (2001). Aliens in the classroom?, Biennial meeting of the society for research in child devolopment, 10-15,Washington (ED245153.)ERIC. https://eric.ed.gov/? id=ED470617
  • Trusty, J.ve Dooley-Dickey, K. (1993). Alienation from school: An exploratory analysis of elementary and middle school students preceptions. Journal of Research and Development in Education, 26 (4). 232-242.
  • Türk, T. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinde duygusal istismar, disiplin cezaları ve okula yabancılaşma arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Uzun, Ö. (2006). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerine etki eden sosyo-demografik değişkenlerin belirlenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Williamson, I. ve Cullingford, C. (1998). Adolescent alienation: Its correlates and conseqences. Educational Studies Journal, 24(3). 211-333. https://doi.org/10.1080/0305569980240306
  • Yakut, S. (2016). Öğretmenlerde yabancılaşma, yalnızlık ve dindarlık ilişkisi: Polatlı örneği [Yayımlanmamış doktora tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Yiğit, S. (2010). İlköğretim 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet S. Vangölü 0000-0002-8312-9795

Gaye Zeynep Çenesiz 0000-0003-2835-9851

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 17 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Vangölü, M. S., & Çenesiz, G. Z. (2022). Ortaöğretime Devam Eden Ergenlerde Okula Yabancılaşmanın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Humanistic Perspective, 4(3), 529-548. https://doi.org/10.47793/hp.1163342


Humanistic Perspective - 2019


DergiPark Webhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/hp | E-posta: hpeditorluk@gmail.com