Objective: This study was carried out to evaluate eating attitudes and obsessive-compulsive symptoms of nursing students. Method: This study was performed with 270 nursing students between FebruaryMarch 2013, in a foundation university and a state univesity. Analyses of datas, which were collected using social-demographics questionnaire form, Maudsley Obssesive-Compulsive Question Form and Eating Attitudes Test, were performed with parametric and non-parametric tests. Results: Mean age of participants was 20.89±1.54, 88.1% were women, 33.7% were student in third class, 32.2% were student in second class and 67.8% were having education in state university. Mean body mass index was 21.48±3.12 and according to weights 75.9% were normal, 12.2% were obese, 11.9%were weak. Mean score for EAT was 15.66±8.50 and %5.6 of students have eating disorder. Mean score for MOCQ was 15.46±5.65. It was noted that eating attitudes and obssesive-compulsive signs were not effected by sex, school of education, residence and parents educational status (p>0.05). EAT scores of obese and over weighted students were significantly higher than normal weighted students (p=0.049). There was a significant difference between class of education and total MOCQ score (p=0.004), controlling (p=0.005) and slowness (p=0.009) sub-dimensions. There was a negative correlation between total MOCQ score and income (p=0.009) and age (p=0.001). In addition, very weakly positive correlations between EAT scores and total MOCQ scores (p=0.001), controlling (p=0.005), slowness (p=0.009), rumination (p=0.001) sub-dimesions were noted. Conclusion: Obesity is related with eating attitude, obsessivecompulsive signs were effeted by educating class, age and family income. An increase was noted in frequency of obsessive-compulsive signs along with eating attitude disorders
Nursing obssessive-compulsive symptoms student eating disorder
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin yeme tutumları ve obsesif-kompulsif belirtilerini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirildi.
Yöntem: Çalışma, bir vakıf ve bir devlet üniversitesinde, Şubat-Mart 2013 tarihleri arasında, çalışmaya katılmayı kabul eden 270 hemşirelik öğrencisi ile yapıldı. Sosyo-demografik özellikleri içeren soru formu, Maudsley Obsesif Kompulsif Soru Listesi (MOKSL) ve Yeme Tutumu Testi (YTT) kullanılarak toplanan verilerin analizi bilgisayar ortamında parametrik ve nonparametrik testler kullanılarak yapıldı.
Bulgular: Yaş ortalaması 20.89±1.54 olan öğrencilerin %88.1’i kadın, %33.7’si 3. sınıf, %32.2’si 2. sınıf, %67.8’i devlet üniversitesinde öğrenim görmektedir. Beden kitle indeksi ortalaması 21.48±3.12 olan öğrencilerin %75.9’u normal, %12.2’si kilolu+obez, %11.9’u zayıftır. YTT toplam puan ortalamasının 15.66±8.50 olduğu ve öğrencilerin %5.6’sında yeme bozukluğu olduğu belirlendi. MOKSL toplam puan ortalaması ise 15.46±5.65 idi. Cinsiyet, öğrenim görülen okul, kalınan yer ve anne-baba eğitim düzeyinin öğrencilerin yeme tutumlarını ve obsesif-kompulsif belirtilerini etkilemediği görüldü (p>0.05). Beden kitle indeksine göre kilolu+obez olanların, normal olanlara göre YTT puanları anlamlı düzeyde yüksekti (p=0.049). Öğrenim görülen sınıflar ile MOKSL toplam (p=0.004), kontrol etme (p=0.005) ve yavaşlık (p=0.009) alt boyutlarında anlamlı fark vardı. MOKSL toplam puanının, gelir düzeyi (p=0.009) ve yaş (p=0.001) ile negatif yönde ilişkili olduğu belirlendi. Ayrıca, öğrencilerin YTT puanları ile MOKSL toplam (p=0.001) ve kontrol etme (p=0.001), yavaşlık (p=0.001), ruminasyon (p=0.001) alt boyutları arasında çok zayıf düzeyde pozitif korelasyon olduğu görüldü.
Sonuç: Obezitenin yeme tutumuyla ilişkili olduğu, öğrenim görülen sınıfın, yaşın, aile gelir düzeyinin öğrencilerin obsesif-kompulsif belirtilerini etkilediği, yeme davranışı bozuldukça obsesif kompulsif belirtilerin görülme düzeyinin arttığı sonucuna varıldı.
hemşirelik obsesif kompulsif belirtiler öğrenci yeme bozukluğu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |