Acil uzaktan eğitim, özellikle pandemi ve doğal afet gibi olağanüstü durumlar nedeniyle yaygınlaşmış ve eğitimde önemli değişikliklere yol açmıştır. Bu durum, öğrencilerin, öğretim materyallerinin, öğretim stratejilerinin ve programların uzaktan eğitimdeki performansını değerlendirmeyi önemli kılmaktadır. Bu çalışma, Türkiye'deki yabancı dil öğretmenliği programlarının acil uzaktan eğitim dönemlerindeki etkinliğini ve öğrenci çıktılarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Almanca ve İngilizce Öğretmenliği programlarından amaçlı örnekleme yöntemi yoluyla seçilen 20 dördüncü sınıf öğrencisi üzerinde yürütülen bu nitel araştırma, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve odak grup görüşmeleri aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiş ve çeşitli temalar doğrultusunda çıkarımlar yapılmıştır. Araştırma, yabancı dil öğretmenliği programlarının uzaktan eğitim süreçlerindeki güçlü yönlerini ve geliştirilmesi gereken alanları belirleyerek, programların daha etkili hale getirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının görüşlerinin detaylı bir şekilde ele alındığı bu çalışmanın, yabancı dil öğretmenliği programlarının acil uzaktan eğitim süreçlerinde daha etkili hale getirilmesi için önemli bir referans kaynağı olacağı düşünülmektedir.
Acil uzaktan eğitim Öğretmen Adayları Yabancı Dil Öğretmenliği Programı Nitel araştırma
Emergency remote teaching has become widespread, particularly due to extraordinary circumstances such as the pandemic and natural disasters, which have led to significant changes in education. This situation emphasizes the importance of evaluating the performance of students, teaching materials, teaching strategies, and programs in remote teaching. In this sense, the study aims to examine the effectiveness of foreign language teaching programs in Turkey during emergency remote teaching periods and their impact on student outcomes. This qualitative research, which was conducted on 20 fourth-year students selected through the purposive sampling method from the German and English Language Teaching Programs at Trakya University Faculty of Education, was conducted through semi-structured interviews and focus group discussions. The data obtained were analyzed using content analysis, and various themes were identified. The research aims to contribute to making language teaching programs more effective by identifying strengths and areas for improvement during remote teaching processes. In this context, it is believed that this study, in which the views of teacher candidates are discussed in detail, can be a significant reference for enhancing foreign language teaching programs in emergency remote teaching.
Emergency Remote Teaching Teacher candidates Foreign language teaching programs Qualitative research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 23 |