Teknolojinin gelişmesi ve akıllı telefonların yaygın olarak kullanılması insanlar arasındaki iletişim yöntemlerinin/kanallarının değişmesine neden olmuştur. Bilgi eskiden sadece basılı dergi ve gazeteler gibi materyallerle paylaşırken, günümüzde bunlara ek olarak Web 2.0 teknolojileriyle etkili bir şekilde paylaşılmaktadır. Web 2.0 teknolojilerinin başında sosyal medya uygulamaları gelmektedir. Bu uygulamalardan biri olan Twitter; insanlara hızlı ve etkili bir özet bilgi paylaşım ortamı sunmaktadır. Kişisel kullanımların yanı sıra, günümüzde birçok resmi organizasyon/kurum Twitter uygulamasını kullanmaktadır. Kurumlar Twitter yardımıyla insanlara kendilerine dair önemli bilgileri(kararlar, etkinlikler, proje çağrıları, toplantı raporları, yasal değişiklikler vb.) servis etmektedirler. Üniversitelerin Twitter aracılığıyla paylaşmış oldukları bilgilerin kaç farklı kişiye eriştiği; üniversitelerin popüler olmasında ve tercih edilmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada; önerilen Yaygınlık Katsayısı yöntemi ile üniversiteler tarafından Twitter üzerinden paylaşılan bir mesajın kaç farklı kişiye ulaştığı temel düzeyde belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için Türkiye’deki en iyi 40 devlet üniversitesi ve en iyi 40 vakıf üniversitesinin Twitter mesajları incelenmiştir. Ayrıca üniversitelerin özel durumları(başarı sırası, öğrenci sayısı, kuruluş yılı vb. ) ile Twitter kullanımları arasındaki ilişkiler bir veri madenciliği yöntemi olan bulanık birliktelik kurallarıyla tespit edilmiştir
Veri Madenciliği Birliktelik Kuralları Twitter Yaygınlık Analizi
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |