Bu çalışmada Harran Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği öğrencilerinin kendi etik inançlarını ve meslektaşlarının etik inançlarını ve eylemlerini nasıl algıladıklarını belirlemek ve bu iki algı arasında karşılaştırma yapmak amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Yapılan karşılaştırmalarda cinsiyet, uyruk ve mühendislik etiği ile ilgili ders alma durumu faktörlerinin etkisi de incelenmiştir. Araştırmanın bulguları genel olarak öğrencilerin etik davranma konusunda bilinçli olduklarını ve kendilerini akranlarına göre daha etik olarak algıladıklarını göstermiştir. Bayan öğrenciler bu algıyı kısmen sergiledikleri halde, yabancı öğrencilerin algısı farklıdır. Etik dersi alma durumu bu genel algıyı çoğunlukla etkilememiştir. Bu çalışma, inşaat mühendisliği öğrencilerinin mevcut kişisel etik inançları hakkında bilgi sağlamıştır. Öğrencilerin gösterdiği etik bilinç düzeyi inşaat mühendisliği programlarında verilmekte olan etik derslerinin önceki çalışmaların öngörüleri doğrultusunda öğrencileri meslek hayatında etik davranma konusunda cesaretlendireceğini ortaya koymaktadır.
Etik Mühendislik Eğitimi Öğrenci Algıları İnşaat Mühendisliği
TÜBİTAK 2209-A üniversite öğrencileri yurt içi araştırma destek programı
In this study, a survey was conducted to determine how Harran University Engineering Faculty Civil Engineering students perceive their own ethical beliefs and their colleagues' ethical beliefs and actions, and to compare these two perceptions. In the comparisons, the effect of the factors of gender, nationality, and course taking status related to engineering ethics was also examined. Findings of the research showed that students are generally conscious about behaving ethically and perceive themselves as more ethical than their peers. Although female students partially exhibit this perception, the perception of foreign students is different. Taking ethics lessons mostly did not affect this general perception. This study provided information about the current personal ethical beliefs of civil engineering students. The level of ethical awareness demonstrated by the students reveals that the ethics lessons given in civil engineering programs will encourage students to act ethically in their professional life in line with the foresights of previous studies.
Ethics Engineering Education Student Perceptions Civil Engineering
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnşaat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 3 |