Bu çalışmada, kompleks kesitli ankastre bir kirişin titreşim analizi deneysel ve nümerik olarak incelenmiştir. Kompleks kesitli kiriş olarak 20 x 20 mm Aluminyum Sigma profil kullanılmıştır. İncelenen kirişin farklı konumlarına uygulanan taşıma yüklerinin kirişin doğal frekanslarına olan etkileri titreşim analizi ile elde edilmiştir. İncelen sistemin deneysel titreşim cevabını elde etmek için bir çekiç yardımıyla kiriş uyarılmıştır. Kirişin uç noktasından ivmemetre sensörü ve lazer deplasman sensörü ile anlık ivme ve konum değerleri kaydedilmiştir. Elde edilen titreşim cevapları Matlab programında yazılan sinyal işleme programı ile filtrelenmiş ve frekans spektrumları elde edilmiştir. İncelenen ankastre kiriş Euler-Bernoulli kiriş teorisine göre sonlu elemanlar yöntemi ile modellenmiştir. Analizlerde kirişin bir ucu ankastre ve taşıma yükü eklenen diğer ucu serbest olarak kabul edilmiştir. Kirişe monte edilen taşıma yükünün konumu değiştirilerek titreşim cevabına ve doğal frekanslara olan etkileri deneysel ve nümerik olarak incelenmiştir. Taşıma yükü konumu kök kısma doğru yaklaştıkça yapının doğal frekanslarının arttığı, serbest uca doğru yaklaştıkça doğal frekansların düştüğü görülmüştür. Analizlerden elde edilen deneysel ve simülasyon sonuçlarının birbiri ile uyum içinde olduğu görülmüştür.
deneysel titreşim analizi nümerik analiz sonlu elemanlar metodu esnek kiriş doğal frekans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |