Öğrenme ortamındaki her bireyin farklı zekâ alanlarına sahip olduğu ve birbirinden farklı öğrenme yollarını tercih ettiği düşünüldüğünde, bireylerin yabancı dil öğrenmeye duyduğu gereksinimi karşılamak için yabancı dil öğretiminin yapılacağı ortamın etkili ve verimli bir şekilde düzenlenmesi gerekir. Öğrenme ortamında öğrencilerin aktif olmaları ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmektedir. Bütün bunların ışığında, bu çalışma ile öğrenme ortamını tekdüzelikten kurtarıp öğrenmeyi zevkli hale getiren basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde uygulanmasının öğrencilerin görüşlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemine dayalı olan çalışmada, çalışma grubunu 2016-2017 akademik yılında Siirt il merkezinde bulunan bir Anadolu Lisesinin 9. Sınıfında okumakta olan toplam 34 öğrenci oluşturmaktadır. 9. Sınıf İngilizce dersi Seven Wonders (Dünyanın 7 Harikası) ünitesine yönelik hazırlanan Basamaklı öğretim programı etkinlikleri doğrultusunda planlanmıştır. Yapılan etkinliklere dair öğrencilerden sözlü savunma istenmiş ve yaptıkları etkinliklerin fotoğrafları çekilmiştir. Alınan sözlü savunmalar yoluyla öğrencilerin öğrenip öğrenmedikleri kontrol edilmiş ve uygulama hakkındaki fikirleri alınmıştır. Bu savunmalar ve öğrenci ürünleri daha sonra yarı yapılandırılmış görüşme formlarına paralel olarak doküman incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda tema, kategori ve kodlar oluşturulmuş ve güvenilirlik için uzman görüşüne sunulmuştur. Yapılan analizlere göre bilgiler frekans ve yüzde kullanılarak tablolar üzerinde gösterilmiştir. Çalışma sonucunda; öğrencilerin basamaklı öğretim programını öğrenci merkezli bulduğu; kendilerinin araştırma, sunum yapma, grup çalışması ve planlama gibi akademik becerilerinin; okuma, yazma, konuşma, dinleme ve dilbilgisi gibi dil becerilerinin gelişmesine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Aynı zamanda, öğrencilerin etkinlikleri seçerken kolay olma, becerilere uygunluk, öğretici olma gibi kriterlere dikkat ettikleri gözlenmiştir. Etkinlikleri hazırlarken araştırma yöntemlerini kullandıklarını ifade eden öğrenciler öğrenme stillerine uygun etkinlikleri tercih ettiklerini dile getirmişlerdir.
Basamaklı öğretim İngilizce dersi öğrenci görüşleri dil öğretimi öğrenci merkezli öğrenme
Considering that each individual has intelligence domain and prefers different learning styles, it is necessary to effectively and efficiently arrange the learning environment in which the language will be taught to meet the individual’s need of language learning. Students’ being active in the learning process and bearing the responsibility of their own learning promote permanent learning. Thus, the effectiveness of the layered curriculum in the 9th English lesson that removes monotony and makes learning enjoyable from the viewpoint of students was the aim to be explored in this paper. Based on the qualitative research method, the study group was 34 ninth-grade students in one of the Anatolian High Schools in Siirt in 2016-2017 academic year. The applications were conducted within the scope of the unit-Seven Wonders in the ninth grade English lesson and framework of the layered curriculum. Oral defenses for the activities were required from students and the activities they carried out were photographed. Through these oral defenses, students were monitored whether they really learnt or not, and their opinions about the applications were elicited. These oral defenses were then analyzed through document review in parallel with semi-structured interview forms. As a result of the analysis, themes, categories, and codes were created and then presented to experts for their reliability. The data obtained was shown in tables using frequency and percentage. At the end of the study, it was demonstrated that students regarded layered curriculum as student-centered, and that they revealed it contributed to development of the academic skills like research, presentation, team work, planning, and such language skills as reading, writing, speaking, listening and grammar. Also, it was observed that students chose activities taking into account such criteria as being easy, fitting to their skills and being didactic. They revealed that they used research methods while preparing the activities, and that they chose the activities appropriate to their learning styles.
Layered curriculum English lesson student opinion language teaching student-centered learning
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 35 Sayı: 3 |