Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dokuzuncu Sınıf İngilizce Dersinde Basamaklı Öğretim Programının Etkililiğine Dair Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 35 Sayı: 3, 489 - 510, 31.07.2020

Öz

Öğrenme ortamındaki her bireyin farklı zekâ alanlarına sahip olduğu ve birbirinden farklı öğrenme yollarını tercih ettiği düşünüldüğünde, bireylerin yabancı dil öğrenmeye duyduğu gereksinimi karşılamak için yabancı dil öğretiminin yapılacağı ortamın etkili ve verimli bir şekilde düzenlenmesi gerekir. Öğrenme ortamında öğrencilerin aktif olmaları ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmektedir. Bütün bunların ışığında, bu çalışma ile öğrenme ortamını tekdüzelikten kurtarıp öğrenmeyi zevkli hale getiren basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde uygulanmasının öğrencilerin görüşlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemine dayalı olan çalışmada, çalışma grubunu 2016-2017 akademik yılında Siirt il merkezinde bulunan bir Anadolu Lisesinin 9. Sınıfında okumakta olan toplam 34 öğrenci oluşturmaktadır. 9. Sınıf İngilizce dersi Seven Wonders (Dünyanın 7 Harikası) ünitesine yönelik hazırlanan Basamaklı öğretim programı etkinlikleri doğrultusunda planlanmıştır. Yapılan etkinliklere dair öğrencilerden sözlü savunma istenmiş ve yaptıkları etkinliklerin fotoğrafları çekilmiştir. Alınan sözlü savunmalar yoluyla öğrencilerin öğrenip öğrenmedikleri kontrol edilmiş ve uygulama hakkındaki fikirleri alınmıştır. Bu savunmalar ve öğrenci ürünleri daha sonra yarı yapılandırılmış görüşme formlarına paralel olarak doküman incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda tema, kategori ve kodlar oluşturulmuş ve güvenilirlik için uzman görüşüne sunulmuştur. Yapılan analizlere göre bilgiler frekans ve yüzde kullanılarak tablolar üzerinde gösterilmiştir. Çalışma sonucunda; öğrencilerin basamaklı öğretim programını öğrenci merkezli bulduğu; kendilerinin araştırma, sunum yapma, grup çalışması ve planlama gibi akademik becerilerinin; okuma, yazma, konuşma, dinleme ve dilbilgisi gibi dil becerilerinin gelişmesine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Aynı zamanda, öğrencilerin etkinlikleri seçerken kolay olma, becerilere uygunluk, öğretici olma gibi kriterlere dikkat ettikleri gözlenmiştir. Etkinlikleri hazırlarken araştırma yöntemlerini kullandıklarını ifade eden öğrenciler öğrenme stillerine uygun etkinlikleri tercih ettiklerini dile getirmişlerdir.

Kaynakça

  • Akmençe, A. E., Akpınar, B., & Akmençe, E. (2017). Holistik education. Harran Education Journal, 2(1), 40-49. doi: 10.22596/2017.0201.41.50
  • Aliakbari, M., & Khales Haghighi, J. (2014). Impact of Differentiated Instruction Strategies and Traditional-Based Instruction on the Reading Comprehension of Iranian EFL Students. Research in Applied Linguistics, 5(1), 109-129. http://rals.scu.ac.ir/article_10741_0.html Retrieved on 11.12.2018.
  • Alonge, S., Obadare, F. T., & Obateru, O. T. (2017). Effect of differentiated phonics instructional strategy on primary school pupil’s learning outcomes in English literacy skills in Ikere-Ekiti. KIU Journal of Humanities, 2(1), 339-343. ISSN: 2415-0843.
  • Aydoğuş, R. (2009). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi [Effect to Academic Achivement of Using Layered Curriculum in Primary Schools 6th and 7th Degree Science Lesson]. (Yüksek Lisans Tezi). Afyonkarahisar/Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Başbay, A. (2006). Basamaklı Öğretim Programıyla Desteklenmiş Proje Tabanlı Öğrenmenin Sürece, Öğrenen ve Öğretmen Görüşlerine Etkisi [Effect Of Project Based Learning Aproach Supported By Layered Curriculum On Learning Process, Opinions Of The Learners And Teachers]. (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başbay, A. (2015). “Basamaklı Öğretim Programı” [Layered Curriculum]. Özcan Demirel (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (New Approaches in Education] (ss. 251-270) (6.Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • Biçer, S. (2011). Fen ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Tutumlarına Etkisi [Effects of The Layered Curriculum Teaching Method on Student’s Success, Permanence And Attitudes in Science and Technology Course]. (Yüksek Lisans Tezi). Elâzığ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016) Bilimsel Araştırma Yöntemleri [Scientific Research Methods]. (20. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Caughie, B. D. (2015). The Perceived Impact of the Layered Curriculum Instructional Model on Student Engagement. Holy Family University, Doctorate in Education (EdD). ProQuest LLC UMI Microform 10011442.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz [Research Methods Design and Analysis]. (Çev Ed. Ahmet Aypay) (2.bsk). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Colding, H.D. (2008) Integrating A Layered Curriculum To Facilitate Differentiated Instruction http://www.ascd.org/ascd-express/vol3/324-colding.aspx. Reached: 25.11.2016.
  • Creswell, J.W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni [Qualitative Research Methods: Qualitative Research According to 5 Approaches and Research Design]. (Çev.: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Kitab Evi (2013)
  • Demirel, Ö., Şahan, H. H., Ekinci, N., Özbay, A., & Begimgil, M. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi [The Evaluatıon Of Layered Currıculum In Terms Of Process And Outcome] Milli Eğitim Dergisi, 172, 72-90.
  • Demirel, Ö. (2013). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme [Curriculum Development: From Theory to Practice]. (20.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Denzin, N.K & Lincoln, Y.S. (2000). Handbook Of Qualitative Research. London: Sage Publication.
  • Duman, B. ve Özçelik, C. (2017). 7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akdemik başarı ve tutumlarına etkisi [The effect of layered curriculum use for the 7th grade circle and circular region subject on academic success and attitude towards mathematics]. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi 6(3). 1293-1308. doi: 10.14686/buefad.339559
  • Durusoy, H. (2012). 6.sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitelerinde Basamaklı Öğretim Yöntemi ve Yaratıcı Drama Yöntemlerinin Öğrenci Erişine ve Kalıcılığa Etkisi [The Effects Of Curriculum Layered And Creative Drama Methods On 6th Grade Force And Movement? Unit On Student Achievement And Retention Of Knowledge]. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara/Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Etikan, I., Musa, A.S., & Alkassim, R.S. (2016). Comparison of Convenience Sampling and Purposive Sampling. American Journal of Theoretical and Applied Statistics. Vol. 5(1), pp. 1-4. doi: 10.11648/j.ajtas.20160501.11
  • Field, K., Himsl, J., Arsenault, L., Bedard, T., & Singh, S. (2010). Layered curriculum ın the grade nine applied english classroom. http://misabarrie.curriculum.org/storage/281/files2/AjaxCurriculumGrade9.pdf Retrieved on 25.12.2016.
  • Gencel, I. E., & Saracaloglu, A. S. (2018). The effect of layered curriculum on reflective thinking and on self-directed learning readiness of prospective teachers. International Journal of Progressive Education, 14(1), 8-20. doi: 10.29329/ijpe.2018.129.2
  • Gün, E.S. (2012). Çoklu Zekâ Kuramı ile Desteklenmiş Olan Basamaklı Öğretim Programının Öğrenci Erişine, Kalıcılığa ve Öğrenme Süreçlerine Etkisi [The Effect Of Layered Curriculum Supported By Multiple İntelligences On Students? Achievements, Permanence And Learning Processes] (Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hanewicz, C., Platt, A., & Arendt, A. (2017). Creating a learner-centered teaching environment using student choice in assignments. Distance Education, 38(3), 273-287. doi.org/10.1080/01587919.2017.1369349
  • https://www.simplypsychology.org/case-study.html Reached on:06.12.2018
  • http://help4teachers.com/how.htm Reached on :28.12.2016.
  • http://help4teachers.com/grading.htm Reached on:26.12.2016.
  • Johnson, K. J. (2007). Layered curriculum for the construction trades: a mathematics curriculum to teach trade students basic math skills to be successful apprentices. Carbondale: Southern Illinois University.
  • Karagül, S. (2018). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi [The effect of layered curriculum supported with project-based learning method on students’ reading and writing skills in turkish language education]. İlköğretim Online, 17(2). s.874-887. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr doi 10.17051/ilkonline.2018.419335
  • Koç, S. (2009). İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi ve Akademik Başarı İle İlişkisi (Malatya ve Elâzığ Örneği) [Identifying Learning Styles Of Students Attending The 5th And 6th Grade Of Elementary Education And İts Relation With Academic Success (Example Of Malatya And Elâzığ Provinces)]. (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsi
  • Koç, S. (2013). Basamaklı Öğretim Programı Uygulamasının 6.sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Biliş Ötesi Farkındalıkları ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi [The Effect Of The Application Of Layered Curriculum On The Problem Solving Skill And Metacognition Awareness Of Students in The 6th Class Science And Technology Lesson]. (Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Koc Akran, S., & Uzum, B. (2018). The effect of the layered curriculum on the 6th grade students’ learning styles in Science lesson. International Journal of Educational Methodology, 4(3), 141-152. doi: 10.12973/ijem.4.3.141
  • Koc Akran, S.(2018). The effect of the application of the layered curriculum on the metacognitive awareness of students in the 6th class science and technology lesson. E-AJELI (Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction), 6(1), 1-25. http://dergipark.gov.tr/ajeli/issue/38074/368704
  • LaSovage, A.J. (2006). Effects Of Using Layered Curriculum Fromat Of Instruction In Hifg School Environmental Science Energy Unit. Michigian State University. ISBN 0542896745, 9780542896743.
  • Makhema, M. (2006). Chapter 3: Methods and methodology. http://wiredspace.wits.ac.za/bitstream/handle/10539/1649/06Makhema_Chapter3.pdf Retrieved on: 05.12.2018.
  • Maurer, L., A. (2009). Evaluating The Use Of Layered Curriculum And Technology To İncrease Comprehension And Motivatıon In A Middle School Classroom. Michigan State University, Master of Science. Interdepartmental Physical Sciences. ProQuest LLC UMI Microform 1471872.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2016). Nitel Veri Analizi (S. Akbaba, A. A. Ersoy, çev. ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Noe, B. (2008). The Effects Of A Layered Curriculum Versus Traditional Teaching Methods On Academic Achievement Of Fourth Graders In The Science Content Area. (Unpublished Master Thesis). Degree of Master of Education in Divergent Learning in the Graduate School, Colombia College.
  • Nunley, K. F. (2003b). Layered Curriulum Brings Teachers Tiers. 26.12.2016, wp.cune.org./Jordanstirzt/files/2014/03/10736373.pdf
  • Nunley, K. F. (2003). Giving Credit Where Credit Is Due. Reached on 24.12.2016, iaae.net/files/student/CenteredLearningAccountability.pdf
  • Nunley, K.F. (2014). An overview of Dr.Kathie Nunley’s Layered Curriculum. retrieved from http://help4teachers.com/how.htm on 26.01.2018.
  • Nunley, K.F. (2017). Advantages to layered curriculum. Retrieved from http://www.help4teachers.com/whyy.htm on 05.01.2017
  • Önel, A. ve Derya Daşcı, A. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının basamaklı öğretim programı uygulamasına ilişkin görüşleri [Views of science teacher candidates related to layered education curriculum]. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 517-535. doi: 10.17556/erziefd.413492
  • Öner, G., Ünsal, S., Meşe, N. N., & Korkmaz, F. (2014). Orta öğretim sosyoloji dersinde örnek bir basamaklı öğretim uygulaması [A sample layered curriculum application in high school sociology lesson]. University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 13(1), 229-243.
  • Öner, Ü. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Zekâ Destekli Basamaklı Öğretim Programının, Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumlarına ve Kalıcılığa Etkisi [The Effect Of Layered Curriculum Supported By Multiple Intelligences Theory Of Social Studies On Students Academic Achievement, Attitutes And Permanence]. (Doktora Tezi). Erzurum/Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Ritter, S. (2008). Effects of layered curriculum in a high school. https://msagostino.files.wordpress.com/.../differentiated_inst.doc. Retrieved on 28.12.2016.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması [Case study as a research method]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • T.C. MEB. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB), (2014). Ortaöğretim İngilizce Dersi (9,10,11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Reached on 22.12.2016, http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx
  • Tomlinson, C.A. (2014). Öğrenci Gereksinimlerine Göre Farklılaştırılmış Eğitim [The Differentiated Classroom: Responding to the Neesds of All Learners] (2.bs.). İstanbul: SEV yayıncılık Eğitim ve Ticaret A.Ş.
  • Vural, R.A. & Cenkseven, F. (2005). Eğitim araştırmalarında örenk olay (vaka) çalışmaları: Tanımı, türleri, aşamaları ve raporlaştırılması [Case studies in educational research: Definition, types, stages, and reporting of case study research]. Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10),126-139 https://www.researchgate.net
  • Yıldırım, Z. (2016). “Alan ölçme” Öğretiminde Basamaklı Öğretim Yönteminin Etkisinin İncelenmesi [Examining The Effect Of The Layered Curriculum Method in Teaching 'Area Measurement'] [Abst]. (Doktora Tezi). Erzurum/Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Yıldırım Yakar, Z., & Albayrak, M. (2018). Alan ölçmenin basamaklı öğretim yöntemiyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi [The Effect of the Layered Curriculum Method on the Students’ Achievement in “Area Measurement”]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Advance online publication. doi: 10.16986/HUJE.2018044393
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri [Qualitative Research Methods In Social Sciences] (Genişletilmiş 9.bs.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, M. (2018). İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Yansıtıcı Öğretim İle Desteklenmiş Basamaklı Öğretimin Akademik Başarıya Ve Tutuma Etkisi [The Effect Of Layered Curriculum Supported By Reflective Teaching On Academic Achievement And Attitude Primary School 4th Grade Science Course]. (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Yılmaz, F. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Programı Uygulamaları [Applications Of Layered Currculum In Science And Technology Course]. (Doktora Tezi). Eskişehir/ Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zeybek, G. (2016). Basamaklı Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişisi ve Kalıcılığa Etkisi [Effects Of The Layered Curriculum On Students' Achievements And Permanence] [Özet]. (Doktora Tezi). Necmetin Erbakan Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

Mapping Students’ Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9th Grade English Lesson

Yıl 2020, Cilt: 35 Sayı: 3, 489 - 510, 31.07.2020

Öz

Considering that each individual has intelligence domain and prefers different learning styles, it is necessary to effectively and efficiently arrange the learning environment in which the language will be taught to meet the individual’s need of language learning. Students’ being active in the learning process and bearing the responsibility of their own learning promote permanent learning. Thus, the effectiveness of the layered curriculum in the 9th English lesson that removes monotony and makes learning enjoyable from the viewpoint of students was the aim to be explored in this paper. Based on the qualitative research method, the study group was 34 ninth-grade students in one of the Anatolian High Schools in Siirt in 2016-2017 academic year. The applications were conducted within the scope of the unit-Seven Wonders in the ninth grade English lesson and framework of the layered curriculum. Oral defenses for the activities were required from students and the activities they carried out were photographed. Through these oral defenses, students were monitored whether they really learnt or not, and their opinions about the applications were elicited. These oral defenses were then analyzed through document review in parallel with semi-structured interview forms. As a result of the analysis, themes, categories, and codes were created and then presented to experts for their reliability. The data obtained was shown in tables using frequency and percentage. At the end of the study, it was demonstrated that students regarded layered curriculum as student-centered, and that they revealed it contributed to development of the academic skills like research, presentation, team work, planning, and such language skills as reading, writing, speaking, listening and grammar. Also, it was observed that students chose activities taking into account such criteria as being easy, fitting to their skills and being didactic. They revealed that they used research methods while preparing the activities, and that they chose the activities appropriate to their learning styles.

Kaynakça

  • Akmençe, A. E., Akpınar, B., & Akmençe, E. (2017). Holistik education. Harran Education Journal, 2(1), 40-49. doi: 10.22596/2017.0201.41.50
  • Aliakbari, M., & Khales Haghighi, J. (2014). Impact of Differentiated Instruction Strategies and Traditional-Based Instruction on the Reading Comprehension of Iranian EFL Students. Research in Applied Linguistics, 5(1), 109-129. http://rals.scu.ac.ir/article_10741_0.html Retrieved on 11.12.2018.
  • Alonge, S., Obadare, F. T., & Obateru, O. T. (2017). Effect of differentiated phonics instructional strategy on primary school pupil’s learning outcomes in English literacy skills in Ikere-Ekiti. KIU Journal of Humanities, 2(1), 339-343. ISSN: 2415-0843.
  • Aydoğuş, R. (2009). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi [Effect to Academic Achivement of Using Layered Curriculum in Primary Schools 6th and 7th Degree Science Lesson]. (Yüksek Lisans Tezi). Afyonkarahisar/Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Başbay, A. (2006). Basamaklı Öğretim Programıyla Desteklenmiş Proje Tabanlı Öğrenmenin Sürece, Öğrenen ve Öğretmen Görüşlerine Etkisi [Effect Of Project Based Learning Aproach Supported By Layered Curriculum On Learning Process, Opinions Of The Learners And Teachers]. (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başbay, A. (2015). “Basamaklı Öğretim Programı” [Layered Curriculum]. Özcan Demirel (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (New Approaches in Education] (ss. 251-270) (6.Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • Biçer, S. (2011). Fen ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Tutumlarına Etkisi [Effects of The Layered Curriculum Teaching Method on Student’s Success, Permanence And Attitudes in Science and Technology Course]. (Yüksek Lisans Tezi). Elâzığ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016) Bilimsel Araştırma Yöntemleri [Scientific Research Methods]. (20. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Caughie, B. D. (2015). The Perceived Impact of the Layered Curriculum Instructional Model on Student Engagement. Holy Family University, Doctorate in Education (EdD). ProQuest LLC UMI Microform 10011442.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz [Research Methods Design and Analysis]. (Çev Ed. Ahmet Aypay) (2.bsk). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Colding, H.D. (2008) Integrating A Layered Curriculum To Facilitate Differentiated Instruction http://www.ascd.org/ascd-express/vol3/324-colding.aspx. Reached: 25.11.2016.
  • Creswell, J.W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni [Qualitative Research Methods: Qualitative Research According to 5 Approaches and Research Design]. (Çev.: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Kitab Evi (2013)
  • Demirel, Ö., Şahan, H. H., Ekinci, N., Özbay, A., & Begimgil, M. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi [The Evaluatıon Of Layered Currıculum In Terms Of Process And Outcome] Milli Eğitim Dergisi, 172, 72-90.
  • Demirel, Ö. (2013). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme [Curriculum Development: From Theory to Practice]. (20.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Denzin, N.K & Lincoln, Y.S. (2000). Handbook Of Qualitative Research. London: Sage Publication.
  • Duman, B. ve Özçelik, C. (2017). 7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akdemik başarı ve tutumlarına etkisi [The effect of layered curriculum use for the 7th grade circle and circular region subject on academic success and attitude towards mathematics]. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi 6(3). 1293-1308. doi: 10.14686/buefad.339559
  • Durusoy, H. (2012). 6.sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitelerinde Basamaklı Öğretim Yöntemi ve Yaratıcı Drama Yöntemlerinin Öğrenci Erişine ve Kalıcılığa Etkisi [The Effects Of Curriculum Layered And Creative Drama Methods On 6th Grade Force And Movement? Unit On Student Achievement And Retention Of Knowledge]. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara/Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Etikan, I., Musa, A.S., & Alkassim, R.S. (2016). Comparison of Convenience Sampling and Purposive Sampling. American Journal of Theoretical and Applied Statistics. Vol. 5(1), pp. 1-4. doi: 10.11648/j.ajtas.20160501.11
  • Field, K., Himsl, J., Arsenault, L., Bedard, T., & Singh, S. (2010). Layered curriculum ın the grade nine applied english classroom. http://misabarrie.curriculum.org/storage/281/files2/AjaxCurriculumGrade9.pdf Retrieved on 25.12.2016.
  • Gencel, I. E., & Saracaloglu, A. S. (2018). The effect of layered curriculum on reflective thinking and on self-directed learning readiness of prospective teachers. International Journal of Progressive Education, 14(1), 8-20. doi: 10.29329/ijpe.2018.129.2
  • Gün, E.S. (2012). Çoklu Zekâ Kuramı ile Desteklenmiş Olan Basamaklı Öğretim Programının Öğrenci Erişine, Kalıcılığa ve Öğrenme Süreçlerine Etkisi [The Effect Of Layered Curriculum Supported By Multiple İntelligences On Students? Achievements, Permanence And Learning Processes] (Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hanewicz, C., Platt, A., & Arendt, A. (2017). Creating a learner-centered teaching environment using student choice in assignments. Distance Education, 38(3), 273-287. doi.org/10.1080/01587919.2017.1369349
  • https://www.simplypsychology.org/case-study.html Reached on:06.12.2018
  • http://help4teachers.com/how.htm Reached on :28.12.2016.
  • http://help4teachers.com/grading.htm Reached on:26.12.2016.
  • Johnson, K. J. (2007). Layered curriculum for the construction trades: a mathematics curriculum to teach trade students basic math skills to be successful apprentices. Carbondale: Southern Illinois University.
  • Karagül, S. (2018). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi [The effect of layered curriculum supported with project-based learning method on students’ reading and writing skills in turkish language education]. İlköğretim Online, 17(2). s.874-887. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr doi 10.17051/ilkonline.2018.419335
  • Koç, S. (2009). İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi ve Akademik Başarı İle İlişkisi (Malatya ve Elâzığ Örneği) [Identifying Learning Styles Of Students Attending The 5th And 6th Grade Of Elementary Education And İts Relation With Academic Success (Example Of Malatya And Elâzığ Provinces)]. (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsi
  • Koç, S. (2013). Basamaklı Öğretim Programı Uygulamasının 6.sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Biliş Ötesi Farkındalıkları ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi [The Effect Of The Application Of Layered Curriculum On The Problem Solving Skill And Metacognition Awareness Of Students in The 6th Class Science And Technology Lesson]. (Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Koc Akran, S., & Uzum, B. (2018). The effect of the layered curriculum on the 6th grade students’ learning styles in Science lesson. International Journal of Educational Methodology, 4(3), 141-152. doi: 10.12973/ijem.4.3.141
  • Koc Akran, S.(2018). The effect of the application of the layered curriculum on the metacognitive awareness of students in the 6th class science and technology lesson. E-AJELI (Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction), 6(1), 1-25. http://dergipark.gov.tr/ajeli/issue/38074/368704
  • LaSovage, A.J. (2006). Effects Of Using Layered Curriculum Fromat Of Instruction In Hifg School Environmental Science Energy Unit. Michigian State University. ISBN 0542896745, 9780542896743.
  • Makhema, M. (2006). Chapter 3: Methods and methodology. http://wiredspace.wits.ac.za/bitstream/handle/10539/1649/06Makhema_Chapter3.pdf Retrieved on: 05.12.2018.
  • Maurer, L., A. (2009). Evaluating The Use Of Layered Curriculum And Technology To İncrease Comprehension And Motivatıon In A Middle School Classroom. Michigan State University, Master of Science. Interdepartmental Physical Sciences. ProQuest LLC UMI Microform 1471872.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2016). Nitel Veri Analizi (S. Akbaba, A. A. Ersoy, çev. ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Noe, B. (2008). The Effects Of A Layered Curriculum Versus Traditional Teaching Methods On Academic Achievement Of Fourth Graders In The Science Content Area. (Unpublished Master Thesis). Degree of Master of Education in Divergent Learning in the Graduate School, Colombia College.
  • Nunley, K. F. (2003b). Layered Curriulum Brings Teachers Tiers. 26.12.2016, wp.cune.org./Jordanstirzt/files/2014/03/10736373.pdf
  • Nunley, K. F. (2003). Giving Credit Where Credit Is Due. Reached on 24.12.2016, iaae.net/files/student/CenteredLearningAccountability.pdf
  • Nunley, K.F. (2014). An overview of Dr.Kathie Nunley’s Layered Curriculum. retrieved from http://help4teachers.com/how.htm on 26.01.2018.
  • Nunley, K.F. (2017). Advantages to layered curriculum. Retrieved from http://www.help4teachers.com/whyy.htm on 05.01.2017
  • Önel, A. ve Derya Daşcı, A. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının basamaklı öğretim programı uygulamasına ilişkin görüşleri [Views of science teacher candidates related to layered education curriculum]. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 517-535. doi: 10.17556/erziefd.413492
  • Öner, G., Ünsal, S., Meşe, N. N., & Korkmaz, F. (2014). Orta öğretim sosyoloji dersinde örnek bir basamaklı öğretim uygulaması [A sample layered curriculum application in high school sociology lesson]. University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 13(1), 229-243.
  • Öner, Ü. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Zekâ Destekli Basamaklı Öğretim Programının, Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumlarına ve Kalıcılığa Etkisi [The Effect Of Layered Curriculum Supported By Multiple Intelligences Theory Of Social Studies On Students Academic Achievement, Attitutes And Permanence]. (Doktora Tezi). Erzurum/Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Ritter, S. (2008). Effects of layered curriculum in a high school. https://msagostino.files.wordpress.com/.../differentiated_inst.doc. Retrieved on 28.12.2016.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması [Case study as a research method]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • T.C. MEB. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB), (2014). Ortaöğretim İngilizce Dersi (9,10,11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Reached on 22.12.2016, http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx
  • Tomlinson, C.A. (2014). Öğrenci Gereksinimlerine Göre Farklılaştırılmış Eğitim [The Differentiated Classroom: Responding to the Neesds of All Learners] (2.bs.). İstanbul: SEV yayıncılık Eğitim ve Ticaret A.Ş.
  • Vural, R.A. & Cenkseven, F. (2005). Eğitim araştırmalarında örenk olay (vaka) çalışmaları: Tanımı, türleri, aşamaları ve raporlaştırılması [Case studies in educational research: Definition, types, stages, and reporting of case study research]. Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10),126-139 https://www.researchgate.net
  • Yıldırım, Z. (2016). “Alan ölçme” Öğretiminde Basamaklı Öğretim Yönteminin Etkisinin İncelenmesi [Examining The Effect Of The Layered Curriculum Method in Teaching 'Area Measurement'] [Abst]. (Doktora Tezi). Erzurum/Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Yıldırım Yakar, Z., & Albayrak, M. (2018). Alan ölçmenin basamaklı öğretim yöntemiyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi [The Effect of the Layered Curriculum Method on the Students’ Achievement in “Area Measurement”]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Advance online publication. doi: 10.16986/HUJE.2018044393
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri [Qualitative Research Methods In Social Sciences] (Genişletilmiş 9.bs.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, M. (2018). İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Yansıtıcı Öğretim İle Desteklenmiş Basamaklı Öğretimin Akademik Başarıya Ve Tutuma Etkisi [The Effect Of Layered Curriculum Supported By Reflective Teaching On Academic Achievement And Attitude Primary School 4th Grade Science Course]. (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Yılmaz, F. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Programı Uygulamaları [Applications Of Layered Currculum In Science And Technology Course]. (Doktora Tezi). Eskişehir/ Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zeybek, G. (2016). Basamaklı Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişisi ve Kalıcılığa Etkisi [Effects Of The Layered Curriculum On Students' Achievements And Permanence] [Özet]. (Doktora Tezi). Necmetin Erbakan Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burhan Üzüm 0000-0003-3385-5841

Ata Pesen 0000-0003-1676-7444

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 35 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Üzüm, B., & Pesen, A. (2020). Mapping Students’ Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9th Grade English Lesson. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 489-510.