Amaç: Annelerin güvenli okul taşımacılığına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Nitel tipte gerçekleştirilen çalışma, çocuğu en az bir yıldır okul taşıtı kullanan anneler ile yürütülmüştür. Çalışmada, kartopu örnekleme yöntemiyle dahil edilen 13 anne ile görüşmeler yapılmış ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Verilerin ham dökümü yapıldıktan sonra içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, etik ilkelere bağlı kalınmıştır. Bulgular: Anneler, okul taşıtı şoförünün bazı özelliklere sahip olması gerektiğini belirtmişlerdir. Taşıtın son model ve beş yaşından küçük olması, okul taşıtı özelliklerini taşıması ve yaş gruplarına özel dizayn edilmesi gerektiğini bildirmişlerdir. Anneler, taşıta binerken, kontrollü kalkış-duruş yapılmasını ve dakik olunmasını istemişlerdir. Yolculukta, trafik kurallarına uyulması ve hostes görevlendirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Anneler, okul taşıtından inerken, çocuk ile ebeveynin buluşturulması, taşıtın evin tam önünde durması, duruş ve kalkışların kontrollü olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Sonuç: Okul taşıtı şoförünün ve taşıtın bazı özelliklere sahip olması, taşıta binme, yolculuk ve taşıttan inmede trafik kurallarına uyulması ve güvenlik önlemlerinin alınması gerekmektedir. Okul taşıtı şirketlerinin ve okul idarelerinin işbirliği ile yapılan eğitim programları, güvenli okul taşımacılığına katkı sağlayabilir.
Aim: To identify the opinions of mothers on safe school transportation. Material and Methods: The study that was conducted with qualitative methodology, was conducted with mothers whose children were using school transport for at least one year. Innterviews were done with 13 mothers that was included in the study by snowball sampling technique and a semi-structured interview form was used. The interviews have been recorded on audio tape recorder. The content analysis was carried out after transcription of raw data. Ethical principles were followed in the study. Results: The mothers stated that the school vehicle driver needs to have some features. The mothers have reported that the vehicle needs to be brand new and newer than five years, to have school transportation vehicle features, and to be designed special to age groups. The mothers wanted that controlled stop-start should be done and should be punctual. They stated that traffic rules must be obeyed and an hostess must be assigned. The mothers reported that children and parents should be brought together, the vehicle should exactly stop in front of the house and the stop-starts should be done in a controlled way while children was getting out of the vehicle. Conclusion: It is required that the school vehicle driver and the vehicle should have certain features, the driver should comply with the traffic rules and take safety precautions during boarding to, traveling in and getting out of the school vehicle. Training programs conducted with the cooperation of the school transportation firms and school administration could contribute to safe school transportation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 |