Aim: This study was conducted to determine nursing students' positive/negative experiences regarding distance education and their thoughts on its effectiveness in nursing education during the COVID-19 pandemic.
Material and Methods: In the study conducted with a phenomenological approach in the type of qualitative research, the data were collected from 14 nursing students studying at a state university in the 2020-2021 academic year by using the Descriptive Characteristics Questionnaire and Semi-Structured Individual Interview Form. The data were evaluated by inductive approach and content analysis.
Results: The mean age of the students participating in the study was 20.71±1.32, 71.4% were female, 21.40% were first, 28.60% were second, 21.40% were third, and 28.60% of them were in their fourth years in nursing education. Six themes were created: advantages of distance education, disadvantages of distance education, gains, difficulties, concerns, and suggestions.
Conclusion: The advantages and gains of nursing students in distance education are less than the disadvantages and difficulties. The need for technological infrastructure, the fact that the process of online courses is different from face-to-face education, and the internal and external motivations of the students are important factors affecting this outcome. Higher education institutions should have emergency plans in case a global crisis is reencountered in the future.
Amaç: Bu çalışma, COVID-19 pandemisi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin olumlu/olumsuz deneyimleri ve hemşirelik eğitiminde uzaktan eğitimin etkinliğine yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla yürütülmüştür.
Gereç ve Yöntem: Nitel araştırma türünde fenomenolojik yaklaşımla yürütülen çalışmada veriler bir devlet üniversitesinde 2020-2021 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 14 hemşirelik öğrencisinden Tanıtıcı Özellikler Soru Formu ve Yarı Yapılandırılmış Bireysel Görüşme Formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından tümevarım yaklaşımı ve içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 20.71±1.32 yıl olduğu, %71.4’ünün kadın, %21.4’ünün birinci, %28.6’sının ikinci, %21.4’ünün üçüncü ve %28.6’sının dördüncü sınıfta öğrenim gördüğü belirlenmiştir. Nitel verilerin içerik analizi sonucunda uzaktan eğitimin avantajları, uzaktan eğitimin dezavantajları, kazanımlar, güçlükler, endişeler ve öneriler olmak üzere altı tema oluşturulmuştur.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitimde elde ettikleri avantajlar ve kazanımların dezavantaj ve güçlüklere oranla daha az olduğu söylenebilir. Teknolojik altyapı gereksinimi, derslerin işleyiş şeklinin yüz yüze eğitimden farklı olması ve öğrencilerin iç ve dış motivasyonları bunu etkileyen önemli faktörlerdendir. Mevcut ortamda pandemi büyük oranda sona ermiş gibi görünse de gelecekte farklı nedenlerle yine küresel bir krizle karşılaşılması olasılığına karşı hemşirelik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının acil durum planları olmalıdır.
Destekleyen kurum yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |