Günümüzde artan rekabet koşulları,
müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin doğru bir şekilde belirlenmesi ve uygun stratejiler
geliştirilmesini önemli kılmaktadır. İmalat sektöründe kalitenin
gerçekleştirilmesinde rahatlıkla kullanılabilecek pek çok sayısal yöntem mevcuttur;
hizmet sektöründe yer alan işletmeler için ise müşteri istek ve beklentilerinin
hizmet sürecine yansıtılmasında toplam kalite yönetimi felsefesi çerçevesinde
Kalite Fonksiyon Yayılım (KFY) yaklaşımı kullanılması uygun bir yöntem olarak görülmektedir.
Bu çalışmada, iletişim sektöründe faaliyette bulunan bir GSM operatöründe KFY
yöntemi uygulanmıştır. İlk aşamada odak grup yöntemi ile müşteri beklentileri
belirlenmiş, bu beklentiler ve literatürdeki çalışmalardan hareketle oluşturulan
sorular, yüz yüze anket yöntemi ile GSM kullanıcılarına uygulanmıştır. Sonraki
aşamada, GSM operatör yetkilileri ile yapılan görüşmelerle sektör için gerekli olan
alt yapı ve teknik özellikler belirlenmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda KFY
çerçevesinde kalite evi oluşturulmuş, müşteri beklentilerini karşılama yönünden
işletmelerin birbirlerine göre üstün ve zayıf yönleri belirlenmiş ve seçilen
GSM operatörüne müşteri tatminini artırmak amacıyla hizmet süreci kalitesini
iyileştirici önerilerde bulunulmuştur.
In today’s
increasing competitive market conditions, it has become vitally important to
identify customer needs and expectations and develop right strategies. In
production sector many quantitative methods can be used for achieving quality,
as for firms operating in service sector applying Quality Function Deployment
(QFD) within the Total Quality Management framework for adjusting service
process according to customer needs and expectations is appropriate method. In
this research, QFD approach is used for a GSM operator in the Telecom industry.
At the initial phase, customer expectations are identified through focus group
method, than a survey having questions around these expectations is conducted
on GSM subscribers. In the following phase, technical information is gathered
through meeting with authorities from the GSM operator. Based on results of the
analyses, House of Quality is created within the QFD framework, comparative
weaknesses and strengths of enterprises for meeting customer expectations are
identified and recommendations to the GSM operator for improving their services
to increase customer satisfaction are given.
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1899 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.