Bu çalışmada, alıcı ve tedarikçi firmalar arasındaki
ilişki kalitesinin, müşterinin algıladığı değer üzerindeki etkisinin firma
büyüklüğüne bağlı olarak değişiklik gösterip göstermediği incelenmektedir.
Çalışmada kullanılan veri, toplam 373 küçük, orta ve büyük işletmeden anket
yöntemi ile toplanmıştır. Uygulanan bir dizi regresyon analizi sonuçları,
ilişki kalitesi boyutlarının (güven, bağlılık, tatmin, bilgi paylaşımı ve
iletişim), değer yaratma üzerindeki etkilerinin firma büyüklüklerine göre
farklılaştığını ortaya koymaktadır. Sonuçlara göre, küçük ölçekli firmalarda
yalnızca bağlılık boyutu müşterinin algıladığı değer üzerinde anlamlı bir
etkiye sahiptir. Orta ölçekli firmalarda, küçük firmalardan farklı olarak,
güven ve tatmin de değer yaratan ilişki kalitesi boyutları olarak tespit
edilmiştir. Etkili iletişim sadece büyük ölçekli firmalar için anlamlı bir
değer yaratama unsuru iken, bilgi paylaşımının algılanan değer üzerinde anlamlı
bir etkisi tespit edilmemiştir.
Müşterinin algıladığı değer ilişki kalitesi firma büyüklüğü endüstriyel pazarlama
Bu çalışmada, alıcı ve tedarikçi firmalar arasındaki
ilişki kalitesinin, müşterinin algıladığı değer üzerindeki etkisinin firma
büyüklüğüne bağlı olarak değişiklik gösterip göstermediği incelenmektedir.
Çalışmada kullanılan veri, toplam 373 küçük, orta ve büyük işletmeden anket
yöntemi ile toplanmıştır. Uygulanan bir dizi regresyon analizi sonuçları,
ilişki kalitesi boyutlarının (güven, bağlılık, tatmin, bilgi paylaşımı ve
iletişim), değer yaratma üzerindeki etkilerinin firma büyüklüklerine göre
farklılaştığını ortaya koymaktadır. Sonuçlara göre, küçük ölçekli firmalarda
yalnızca bağlılık boyutu müşterinin algıladığı değer üzerinde anlamlı bir
etkiye sahiptir. Orta ölçekli firmalarda, küçük firmalardan farklı olarak,
güven ve tatmin de değer yaratan ilişki kalitesi boyutları olarak tespit
edilmiştir. Etkili iletişim sadece büyük ölçekli firmalar için anlamlı bir
değer yaratama unsuru iken, bilgi paylaşımının algılanan değer üzerinde anlamlı
bir etkisi tespit edilmemiştir.
Müşterinin algıladığı değer ilişki kalitesi firma büyüklüğü endüstriyel pazarlama
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1899 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.