Law no 6360 of
2012 on “The Establishment of Fourteen Metropolitan Municipalities and
Twenty-Seven Districts and Amendments at Certain Law and Decree Laws” was often
focused starting from its drafting process. However, it is considered that
removal of sub-district municipalities as foreseen by the Law was not discussed
in-depth despite the developing literature in this field. In fact,
characteristics of sub-district municipalities are pretty important in terms of
democracy theory and the relationship between local governments and democracy.
In this study, removal of sub-district municipalities has been discussed in
terms of subsidiarity, representation, participation and efficiency, in an
indirect way, taking into account the views above and Değirmendere Municipality
case. Değirmendere Municipality, which had considerable municipality experience
in terms of local governments and was removed by Law no 5747 of 2008, was
chosen as a model since it represents an important experience in this field and
it was annexed to Kocaeli Metropolitan Municipality which was stated in the
explanatory note of the Law no 6360. In this regard, general findings of the
literature in this topic is evaluated and developments in Değirmendere case is
analysed through interviews with the previous and current managers of the
municipality in this article. Based on
the results, it is argued that success of Değirmendere sample in efficiency,
after a choice between efficiency and democracy, tends to represent some
serious problems for the essence of local governments.
Sub-district municipality new metropolitan municipality model local elections Değirmendere democracy representation
2012
tarih ve 6360 sayılı On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Yedi İlçe
Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun tasarı aşamasından itibaren üzerinde çokça durulan bir
nitelik taşımıştır. Konuyla ilgili gelişmekte olan literatüre rağmen, kanunun
öngördüğü uygulamalardan belde belediyelerinin kapatılmasının çok fazla
üzerinde durulmadığı düşünülmektedir. Oysa belde belediyelerinin sahip
oldukları vasıflar demokrasi teorisi ve yerel yönetimler ile demokrasi ilişkisi
açısından oldukça önemlidir. Çalışma, bu görüşlerden ve Değirmendere Belediyesi
örneğinden hareketle belde belediyelerin kapatılması konusunu yerellik,
temsiliyet, katılım ve dolaylı biçimde de etkinlik çerçevesinde ele almaktadır.
Değirmendere Belediyesi’nin 2008 tarih ve 5747 sayılı Kanunla kapatılmış oluşu
ve geride kalan süreçte konuyla ilgili önemli bir deneyim sunması, belediyenin
yerel yönetimler alanında dikkate şayan bir geçmişinin olması, bağlı bulunduğu
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin 6360 Sayılı Kanun gerekçesinde bir emsal
olarak sunulması gibi nedenler bu tercihte etkili olmuştur. Bu doğrultuda
makale içerisinde konuyla ilgili literatürün genel bulguları değerlendirilmiş
ve Değirmendere özelindeki gelişme, geçmiş ve mevcut belediye yöneticileri ile
yapılan mülakatlar çerçevesinde analiz edilmiştir. Sonuç olarak, Değirmendere
deneyiminin etkinlik ve demokrasi arasında bulunulan tercihlerin ilki adına
edindiği başarıların, yerel yönetimlerin özüne ilişkin ciddi sorunlar arz
ettiğinin bir göstergesi olduğu savunulmaktadır.
Belde belediyesi yeni büyükşehir belediyesi modeli yerel seçimler Değirmendere demokrasi temsil
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 35 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.