Bu
çalışmanın amacı, küçük ölçekli işletmelerin rutin satınalma kararlarında gözönünde
bulundurdukları bilgi kaynakları ve diğer bazı dışsal
faktörleri hangi kategorilerde ele aldıklarını ve bunlara ne kadar önem
verdiklerini ampirik olarak araştırmaktır. Bu amaçla, araştırmada 135'i çok
küçük, 141'i küçük işletmelere ait 276 soru kağıdından elde dilen verilerin
analizinde, faktör analizi kullanılmıştır. Dışsal faktörleri hangi
kategorilerde değerlendirdikleri "faktör grupları"na göre; ne kadar gözönünde
bulundurdukları ise, toplam varyans içerisindeki ağırlıklarına göre
belirlenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre, mikro işletmeler bilgi kaynağı olarak en
fazla yakınların önerisini dikkate alırken, küçük işletmeler ticari birliklerin
yayınlarını ve kataloglarını kullanmaktadırlar. Bunun yanısıra, mikro
işletmeler endüstriyel mal satınalırken sırasıyla, satıcı firmanın saygınlığı,
satıcının bilgisi ve tecrübesi ile ödeme koşullarının uygunluğu faktörlerini
dikkate almaktadırlar. Ancak, küçük işletmelerde bu faktörler, önem sırasına
göre, satıcının bilgisi ve tecrübesi, teknolojik yenilikçiliği ve malın
markasıdır.
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2000 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.