Bu
çalışma, müşteri tatmini konusunda yapılacak çalışmalara katkı sağlamak
amacıyla, müşteri tatmin literatüründen hareketle, tatmin kavramı ve oluşumuna
yönelik kuramsal tartışmaları belirli bir sistematik içinde toplayan, kavramsal
bir incelemeden oluşmaktadır. Çalışmada müşteri tatminini etkileyen emenler
üzerinde durulmaktadır. Konuya ilişkin literatürde farklı kuramlar yer almaktadır.
Bu kuramlar, Beklentilerin Onaylanmaması (expectancy disconfrmation) Kuramı,
Bilişsel (cognitive) Kuram, Bilişsel Uyumsuzluk (Çelişki) (copitive dissonance)
Kuram, Benzeşim (assmilation) Kuramı, Benzeşim- Karşıtlık
(assimilation-conrast) Kuramı, Denkserlik (equity) Kuramı, ' Atfetme
(attribution) Kuramı, Kıyaslama
(Karşılaştırma) Düzeyi (comparison level) Kuramı ve Uyumlaştırma
Düzeyi (adaptation level) Kuramı gibi çok çeşitli isimler ve yaklaşımlar
altında ele alınmıştır.
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1999 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.