Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR

Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 2, 159 - 180, 31.12.1999

Öz

Bu
çalışma, müşteri tatmini konusunda yapılacak çalışmalara katkı sağlamak
amacıyla, müşteri tatmin literatüründen hareketle, tatmin kavramı ve oluşumuna
yönelik kuramsal tartışmaları belirli bir sistematik içinde toplayan, kavramsal
bir incelemeden oluşmaktadır. Çalışmada müşteri tatminini etkileyen emenler
üzerinde durulmaktadır. Konuya ilişkin literatürde farklı kuramlar yer almaktadır.
Bu kuramlar, Beklentilerin Onaylanmaması (expectancy disconfrmation) Kuramı,
Bilişsel (cognitive) Kuram, Bilişsel Uyumsuzluk (Çelişki) (copitive dissonance)
Kuram, Benzeşim (assmilation) Kuramı, Benzeşim- Karşıtlık
(assimilation-conrast) Kuramı, Denkserlik (equity) Kuramı, ' Atfetme
(attribution) Kuramı,
Kıyaslama
(Karşılaştırma) Düzeyi (comparison level) Kuramı ve
Uyumlaştırma
Düzeyi (adaptation level) Kuramı gibi çok çeşitli isimler ve
yaklaşımlar
altında ele alınmıştır.

Kaynakça

  • ANDERSON, Eugene W., C. FORNELL ve DL LEHMANN (1994), "Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings fram Sweden" Journal of Marketing 58, July: 53 -66.
Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 2, 159 - 180, 31.12.1999

Öz

Kaynakça

  • ANDERSON, Eugene W., C. FORNELL ve DL LEHMANN (1994), "Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings fram Sweden" Journal of Marketing 58, July: 53 -66.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Leyla Şentürk Özer

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 1999
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şentürk Özer, L. (1999). MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 159-180.
AMA Şentürk Özer L. MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 1999;17(2):159-180.
Chicago Şentürk Özer, Leyla. “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 1999): 159-80.
EndNote Şentürk Özer L (01 Aralık 1999) MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 2 159–180.
IEEE L. Şentürk Özer, “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 159–180, 1999.
ISNAD Şentürk Özer, Leyla. “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/2 (Aralık 1999), 159-180.
JAMA Şentürk Özer L. MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17:159–180.
MLA Şentürk Özer, Leyla. “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 1999, ss. 159-80.
Vancouver Şentürk Özer L. MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17(2):159-80.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.