Manufacturing environments
have changed enormously oşier the -last three decades. Computers. computer-integraled systems,
and robotics enabled manufacturers to İroduce what thev could-not
do previously- New technology also caused global competition to increase.
and assisted manufacturers from the Far East to dominaie western
markets in automotive and electronics products. Although Japanese manufacturers
continued to employ traditional cost svstems in this new manufacturing
environmenLs, their American counterparts blamed existing product coşt systems
and implemented new ones to enable ihemselves in competing with (he Japanese. Today's customers require high quality and diversified
products, and new manufacturing environments enable manufacturers to do
so. However, manufacturers should know how to üşe these computer
integrated systems and try to reduce the cost of non-value-added
-activities before changing their cost systems.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1996 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.