Teknolojide yaşanan gelişmeler,
ürün çeşidinin artmasını kolaylaştırırken aynı zamanda bilgiye hızlı ve kolay
ulaşabilen, daha seçici tüketicileri yaratmıştır. Bu durum, işletmelerin ürün
konumlandırırken hedef pazarlarını doğru seçmelerinin giderek önem kazanmasına
neden olmaktadır. Mevcut çalışma, tüketicilerin yaşam tarzları ile statü
tüketimi eğilimleri ile ilişkisini, aynı zamanda bu tüketicilerin kişisel özelliklerinin
statü tüketimi eğilimlerine etkisini incelemek amacıyla tasarlanmıştır. Ankara
ve Samsun şehirlerinde 415 tüketici ile yürütülen çalışmada anket formu
kullanılmıştır. Araştırmada yaşam tarzları ölçek alt boyutları bağımsız, statü tüketimi ölçeği ise
bağımlı değişken olarak tanımlanarak bir yapısal eşitlik modeli kurulmuştur ve tüketicilerin
yaşam tarzları ile statü tüketim eğilimleri arasında istatistikî olarak anlamlı
bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin
statü tüketimi eğilimleri ile eğitim durumları, medeni durumları ve meslekleri
arasında ilişki olduğu görülmüştür.
Buradan hareketle bu çalışma, ürünlerini statü tüketimine yönelik
konumlandıran işletmelerin, tüketicilerin yaşam tarzlarını, kişisel
özelliklerini ve mesleklerini dikkate alarak alternatif hedef pazar
oluşturabilmeleri açısından önem taşımaktadır.
While technological advances have paved the way for an increase in the
range of products, they have also created more selective consumers who can
reach information easily and quickly. This has caused it to become more and
more important for businesses to choose their target markets correctly while
positioning their products. The present study is designed to examine the
association between consumers’ life styles and their status consumption
tendencies and at the same time to examine the effects of these consumers’
characteristics on their status consumption tendencies. A questionnaire is used
in the study which is conducted with 415 consumers from Ankara and Samsun. In
the study, a structural equation model is built in which life styles scale
sub-dimensions are defined as independent variable and status consumption scale
is defined as dependent variable and statistically significant association is
found between consumers’ life styles and their status consumption tendencies.
In addition, the results of the study show that there is an association between
consumers’ status consumption tendencies and their educational status, marital
status and occupation. Thus, this study is important in terms of businesses
which position their products in line with status consumption in terms of
creating alternative target markets by taking into consideration consumers’
life styles, characteristics and occupations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 37 Sayı: 3 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.