İçsel pazarlama, örgütsel bağlılık ve
iş tatmini arasındaki ilişkileri inceleyen bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki
akademisyenlerin örgütsel bağlılığı ve iş tatmini üzerinde içsel pazarlamanın
etkisini incelemektir. Bu amaçla, Türkiye’deki üniversitelerde görev yapmakta
olan 228 akademik personelden elde edilen verilere regresyon analizi
uygulanmıştır. Analiz sonuçları; içsel pazarlama faaliyetlerinin örgütsel
bağlılık ve iş tatmini ile ilişkili olduğunu, bundan başka, iş tatminin de
örgütsel bağlılık üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.
The
purpose of this study which examines the relationships among internal
marketing, organizational commitment and job satisfaction is to examine the
effect of internal marketing on academicians’ job satisfaction and
organizational commitment in
For the aim, regression analysis was conducted on the data obtained from 228
academicians from universities in
show that internal marketing has a significant effect on job satisfaction and
organizational commitment. Moreover, job satisfaction has also a significant
effect on organizational commitment.
Internal marketing organizational commitment job satisfaction
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2008 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 26 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.