Klinik öğretim, öğrencilerin hemşirelik mesleği için temel bilgi beceri ve anlayışlarının oluşmasına ve mesleki anlamda kendilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktadır. Bu çalışma, intörn programının hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazıroluşluk düzeyleri ve özyeterlilik algılarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve karşılaştırmalı türdeki bu çalışma iki farklı grupta yürütülmüştür. Çalışmaya intörn program grubunda 70 ve klasik program grubunda 78 olmak üzere 148 son sınıf hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Çalışmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Özyeterlilik Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, ortalama,chi-square testi, student t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin öz yeterlilik puanları intörn program grubunda 82.07 ± 15.39 ve klasik program grubunda 78.15 ± 20.44’dir. (p > .05). İntörn program grubundaki öğrencilerin klasik program grubundaki öğrencilere göre daha fazla alanda mesleğe hazır hissettikleri bulunmuştur. Öğrencilerin hazıroluşluklarına göre yapılan karşılaştırmada; mesleğine başlamaya, mesleki psikolojik zorluklara, mesleğini etik duyarlılıkla uygulamaya, hastaya acil müdahalede bulunmaya, hastanın fiziksel muayenesini yapmaya ve hastaya psikolojik destek sağlamaya hazır olmadığını belirten klasik program grubu öğrencilerinin, öz yeterlilik puanları da düşük bulunmuştur (p < .05). İntörn ve klasik program gruplarında yürütülen çalışmada, hazıroluşluk düzeyi düşük olanların özyeterliliğin de düşük olduğu, intörnlük uygulamasının kız öğrencilerinin öz yeterliliğini desteklediği görülmüştür.
mesleki hazıoluşluk özyeterlilik intörn program hemşirelik eğitimi
yok
-
Clinical teaching contributes to the development of students' basic knowledge, skills and understanding for the nursing profession and to develop themselves professionally. This study was conducted to determine the effect of the internship program on nursing students' professional readiness and self-efficacy perceptions. This descriptive and comparative study was conducted in two different groups. 148 senior nursing students, 70 in the internship program group and 78 in the classical program group, participated in the study. The data of the study were collected using the Personal Information Form and the Self-Efficacy Scale. Frequency, mean, chi-square test, student t-test and variance analysis were used to analyze the data. The self-efficacy scores of the students were 82.07 ± 15.39 in the internship program group and 78.15 ± 20.44 in the classical program group (p > .05). It was found that the students in the interns program group felt ready for the profession in more areas than the students in the classical program group. In the comparison made according to students' readiness; The self-efficacy scores of the students in the classical program group, who stated that they were not ready to start their profession, professional psychological difficulties, apply their profession with ethical sensitivity, urgent intervention to the patient, perform physical examination of the patient and provide psychological support to the patient, were also found to be low ( p < .05). In the study conducted in internship and classical program groups, it was observed that those with low level of readiness also had low self-efficacy, and internship practice supported the self-efficacy of female students.
professional preparedness self-efficacy, internship program, Nursing education
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 18 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |