Çalışma, devlet hastanelerinde verilen hizmet algısını ölçmek ve hizmet kalitesinin kişilerin özelliklerine göre değişip değişmediğini araştırmak için yapılmıştır. Hastanedeki, hemşirelerin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, bağımsız değişkenlerini oluşturmaktadır. Bağımlı değişkenler, algılanan hizmet kalitesidir. Bu çalışmanın amacı, algılanan hizmet kalitesine ilişkin değerlendirmeleri kapsamında, Kırklareli ilinde bulunan hastanelerden birinde hizmet kalitesinin ve sunulan hizmetin özelliklerinin karşılaştırmalı analizidir. Araştırma bulguları; sağlık işletmesinde algı temelinde 100 hemşire ile yüz yüze anket yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularında, eğitim durumu arttıkça hijyen kalitesinden memnuniyet düşmektedir. Hekimlerin tecrübeli olup olmaması, hekimlerin davranışı, hekimlerin tedavi etmemesi durumu gibi diğer sorulara verilen cevaplarda da eğitim durumu arttıkça hekimlerin davranışları önem kazanmaktadır. Hemşirelerin cinsiyete göre hizmetleri değerlendirmesinde, erkeklerde kısmen de olsa hekimlerin tecrübeli olmaması hizmet algısını etkilememektedir. Hekimlerin tedavi etmemesi durumunda kadınların-erkeklerin çoğu hekimi şikayet edeceğini belirtmiştir. Hemşirelerin yaşa göre hizmetleri değerlendirmesinde, hemşirelere karşı davranış çok azda olsa önemini kaybetmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |