BibTex RIS Kaynak Göster

The Preschool Teachers’ Attitudes About Education of Multiculturalism

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 73 - 86, 21.11.2016

Öz

Multicultural education; ethnicity, religion, race, language, gender, where cultural properties due to differences
such as the living area, to reduce identity conflicts and power sooner quinidine, society, philosophy of education
that appeal to different cultural characteristics and be reflected in the formal education of the application and
based on democratic values, to promote cultural diversity equality training which is defined as a mixed school
climate.This study was conducted to determine the pre-school teachers in multiculturalism and cognitive levels
of knowledge and attitudes of multicultural education. The study population consisted of teachers in pre-school
located in Düzce. The sample of the study in Düzce province in formal kindergarten and kindergarten assistants,
including 5 men and 86 women constitute 91 pre-school teachers. Joseph research within the framework of
quantitative research methods Ponterotto G. (1998) led a group of researchers developed by the Multicultural
Education Teacher Attitudes (OCTO) is used. Research has established formal working group of kindergarten
and pre-school teachers working in kindergarten. The study was carried out with the teacher. The scale used in
this study, Cronbach alpha reliability coefficient of .74 bulunarak as is provided for translation and language
validity. Factor analysis showed that the scale of the one-dimensionality of supported theoretically predicted.
Age according to the result, graduated region where the school is located, where the school their seniority and
job place and according to the cultural structure of the occurrence of settlement of prior training for the various
variables was examined whether there is a difference. As a result, the location of the school they graduated
teachers, seniority, school, depending on whether they work in the province or district was found that differences
in the approach to multicultural education.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2000). Her yönüyle dil. Türk Dil Kurumu Yayınları: 439:55.
  • Başbay, A., Bektaş, Y. (2009). Çok kültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34, 30-43.
  • Capella-Santana, N. (2003). Voices of teacher candidates: Positive changes in multicultural attitu des and knowledge. Journal of Educational Research, 96, 182-190.
  • Cırık, G. (2008). Çok kültürlü eğitim ve yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 27-40.
  • Çoban, Karaman & Doğan (2010). Öğretmen adaylarının kültürel farklılıklara yönelik bakış açılarının çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10,1.
  • Damgacı, F. & Aydın, H. (2013). Akademisyenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 325-341.
  • Demir, S. & Başarır, F. (2013). Çok kültürlü eğitim çerçevesinde öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının incelenmesi. International Journal of Social Science, 6 (1), 609-641.
  • Demir, S. (2012). Çok kültürlü eğitimin Erciyes Üniversitesi öğretim elemanları için önem derecesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 1453-1475.
  • Diaz, C.F. (1994). Dimensions of multicultural education: Implications for higher education. Phi Kappa Phi Journal, 74(1), 9-13.
  • Fritzsche, P. (2001). Unable To Be Tolerant? (Ed. Russell Farnen, Peter Fritzsche, Ivan Kos, Rüdiger Meyenberg), Tolerance In Transition, Olderburg: BIS.
  • Gasbarro, S. L. & Matthews, D. (1994). New teachers' perceptions of the meaning of the term 'multiculturalism' in preservice education. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, LA: New Orleans.
  • Gay, G. (1994), A synthesis of scholarship ın multicultural education. http://www.ncrel.org/sdrs/areas/ıssues/educatrs/leadrshp/le0gay.htm Adresinden 5 Haziran 2012 Tarihinde Edinilmiştir.
  • Grant, C. & Koskela, R. (1986). Education that is multicultural and the relationship between preservice campus learning and field experiences. The Journal of Educational Research, 79 (4), 197-204.
  • Güven, E. D. (2005). Eğitim üzerine yinelenen eleştiriler, alternatif öneriler. Pivolka, 4(17), 6-8.
  • Hasırcı, Ö. K. & Gözük, Ö. (2012). Sınıf öğretmenlerinin çok kültürlülük tutumları ile düşünme stilleri arasındaki ilişki. 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.s:77.
  • Middleton, V. A. (2001). Increasing preservice teachers’ diversity beliefs and commitment. The Urban Review, 33(4), 343-361.
  • Peterson, P.B. (1991). Multiculturalism as a generic approach to counseling. Journal of Counseling and Development, 70, 6-12.
  • Polat, S. (2012). Okul müdürlerinin çok kültürlülüğe ilişkin tutumları. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 334-343.
  • Polat, S. (2012). Okul müdürlerinin çokkültürlülüğe ilişkin tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42, 334-343.
  • Szabo, S. & Anderson, G. (2009). Helping teacher candidates examine their multicultural attitudes. Educational Horizons, 87(3), 190-197.
  • Tuzcuoğlu, N., Betül Tunç, A. (2014). Aile katılımlı proje tabanlı öğrenme yaklaşımının 60-72 aylık çocukların farklı kültürlere bakış açısına etkisinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. Yıl: 2, Sayı: 7, Aralık, s. 510-521
  • Valentiin, S.(2006). Addressing diversity in teacher education programs. Education, 127(2),196-202.
  • Yılmaz, F. & Yılmaz, S. A. (2012). Çokkültürlülük Projesi: E-Twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 8.

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutumları

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 73 - 86, 21.11.2016

Öz

Çokkültürlü eğitim; etnik, din, ırk, dil, cinsiyet, yaşam bölgesi gibi kültürel özelliklere bağlı farklılıkların olduğu durumlarda, kimlik çatışması ve güç erkini azaltmak için, toplumun farklı kültürel özelliklerine hitap eden eğitim felsefesi ve uygulamalarının örgün eğitime yansıtılması ve kültürel çeşitliliği teşvik etmek için demokratik değerlere dayalı eğitim eşitliğini sağlayan karma okul iklimi olarak tanımlanmaktadır. Çok kültürlü eğitim anlayışının örgün eğitimin erken dönemlerinde ele alınmasının öneminden yola çıkılarak ele alınan bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin çok kültürlü eğitime yönelik algısal olarak bilgi seviyelerini ve tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır.

Çalışmanın evrenini Düzce ilinde yer alan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Düzce ilinde resmi anaokulu ve anasınıflarında görevli 5 erkek ve 86 bayan olmak üzere 91 okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Nicel desende oluşturulan araştırmada Jojeph G. Ponterotto (1998) ve arkadaşları tarafından geliştirilen Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitim Tutum Ölçeği (ÖÇTÖ) kullanılmıştır.

Çalışmadan elde edilen verilere göre öğretmenlerin lisans eğitimlerini aldıkları üniversitenin bulunduğu bölge, mesleki kıdem, boş zamanlarında yaptıkları etkinlikler, görevli oldukları okulun köy ya da merkezde olması durumlarına göre çok kültürlü eğitime yönelik bakış açıları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Bu doğrultuda farklı değişkenler ele alınarak öğretmenlerin eğitim sürecinde çokkültürlü eğitim uygulamalarına yönelik çeşitli çalışmalar yapmaları konusunda yönlendirilmelerinin farklı bakış açılarına yönelik eğitim iklimi oluşturmada faydalı olabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2000). Her yönüyle dil. Türk Dil Kurumu Yayınları: 439:55.
  • Başbay, A., Bektaş, Y. (2009). Çok kültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34, 30-43.
  • Capella-Santana, N. (2003). Voices of teacher candidates: Positive changes in multicultural attitu des and knowledge. Journal of Educational Research, 96, 182-190.
  • Cırık, G. (2008). Çok kültürlü eğitim ve yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 27-40.
  • Çoban, Karaman & Doğan (2010). Öğretmen adaylarının kültürel farklılıklara yönelik bakış açılarının çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10,1.
  • Damgacı, F. & Aydın, H. (2013). Akademisyenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 325-341.
  • Demir, S. & Başarır, F. (2013). Çok kültürlü eğitim çerçevesinde öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının incelenmesi. International Journal of Social Science, 6 (1), 609-641.
  • Demir, S. (2012). Çok kültürlü eğitimin Erciyes Üniversitesi öğretim elemanları için önem derecesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 1453-1475.
  • Diaz, C.F. (1994). Dimensions of multicultural education: Implications for higher education. Phi Kappa Phi Journal, 74(1), 9-13.
  • Fritzsche, P. (2001). Unable To Be Tolerant? (Ed. Russell Farnen, Peter Fritzsche, Ivan Kos, Rüdiger Meyenberg), Tolerance In Transition, Olderburg: BIS.
  • Gasbarro, S. L. & Matthews, D. (1994). New teachers' perceptions of the meaning of the term 'multiculturalism' in preservice education. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, LA: New Orleans.
  • Gay, G. (1994), A synthesis of scholarship ın multicultural education. http://www.ncrel.org/sdrs/areas/ıssues/educatrs/leadrshp/le0gay.htm Adresinden 5 Haziran 2012 Tarihinde Edinilmiştir.
  • Grant, C. & Koskela, R. (1986). Education that is multicultural and the relationship between preservice campus learning and field experiences. The Journal of Educational Research, 79 (4), 197-204.
  • Güven, E. D. (2005). Eğitim üzerine yinelenen eleştiriler, alternatif öneriler. Pivolka, 4(17), 6-8.
  • Hasırcı, Ö. K. & Gözük, Ö. (2012). Sınıf öğretmenlerinin çok kültürlülük tutumları ile düşünme stilleri arasındaki ilişki. 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.s:77.
  • Middleton, V. A. (2001). Increasing preservice teachers’ diversity beliefs and commitment. The Urban Review, 33(4), 343-361.
  • Peterson, P.B. (1991). Multiculturalism as a generic approach to counseling. Journal of Counseling and Development, 70, 6-12.
  • Polat, S. (2012). Okul müdürlerinin çok kültürlülüğe ilişkin tutumları. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 334-343.
  • Polat, S. (2012). Okul müdürlerinin çokkültürlülüğe ilişkin tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42, 334-343.
  • Szabo, S. & Anderson, G. (2009). Helping teacher candidates examine their multicultural attitudes. Educational Horizons, 87(3), 190-197.
  • Tuzcuoğlu, N., Betül Tunç, A. (2014). Aile katılımlı proje tabanlı öğrenme yaklaşımının 60-72 aylık çocukların farklı kültürlere bakış açısına etkisinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. Yıl: 2, Sayı: 7, Aralık, s. 510-521
  • Valentiin, S.(2006). Addressing diversity in teacher education programs. Education, 127(2),196-202.
  • Yılmaz, F. & Yılmaz, S. A. (2012). Çokkültürlülük Projesi: E-Twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 8.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Miray Özözen Danacı

Nuray Eran

Zeynep Çetin

Özge Pınarcık Bu kişi benim

Muhammed Bahtiyar

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 7 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özözen Danacı, M., Eran, N., Çetin, Z., Pınarcık, Ö., vd. (2016). The Preschool Teachers’ Attitudes About Education of Multiculturalism. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 3(2), 73-86.