Amaç:
Her
bireyin farklı şekilde öğrendiği görüşünden hareketle öğrencilerin öğrenme
stilleri konusunda bilgi sahibi olunması, onlara yönelik hangi eğitim faaliyetlerinin
yapılacağı, bu faaliyetlerde nelere yer verileceği ve öğrencilere göre bu
aktivitelerin nasıl düzenleneceğini planlamada eğitimcilere rehberlik etmektedir.
Bu araştırma İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Bölümündeki öğrencilerin öğrenme tercihlerini belirlemek ve bu
tercihlerin cinsiyet ve sınıflarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Gereç
ve yöntem: Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim
yılında öğrenim görmekte olan, toplam 80 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
öğrencisi katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, VARK Öğrenme
Tercihleri Envanteri kullanılmıştır. VARK Öğrenme Tercihleri Envanteri, toplam
13 anket sorusundan oluşmaktadır. Birey birden fazla seçeneği
işaretleyebilmekte ya da seçeneklerden hiçbirini uygun bulmuyorsa soruyu boş
bırakabilmektedir. Sorulara verilen cevaplar Visual (görsel), Aural (işitsel),
Read-write (okuma-yazma) ve Kinesthetic (kinestetik) olma durumlarına göre
puanlanarak kategorize edildi. Sonuçlar SPSS programının 21.0 versiyonunda
analiz edildi.
Bulgular:
Çalışmaya
katılan öğrencilerden 57’si kadındı. Sırasıyla
1.,2.,3. ve 4. sınıf öğrencilerinin dağılımları 16, 21, 20 ve 21 şeklinde idi.
Birinci sınıfların kinestetik, 2. ve 3. sınıfların işitsel ve kinestetik ve 4. sınıfların
ise işitsel kategorilerde yoğunlaştığı görüldü. Cinsiyete göre tercihlere
bakıldığında sadece kinestetik öğrenme tercihinin erkeklerde kadınlara göre
anlamlı olarak daha fazla olduğu saptanmıştır(p<0,05). Sınıflar arasında
öğrenme tercihleri bakımından bir fark olmadığı bulunmuştur (p>0,05).
Sonuç:
Öğrencilerin
sahip oldukları öğrenme stili tercihleri, öğrencilerin derslere yaklaşımlarını,
öğrenme için harcadıkları çabayı ve sonuç olarak başarılarını etkilemektedir. Araştırmadan
elde edilen bulguların, fizyoterapist yetiştiren kurumlarda çalışan öğretim elemanlarının,
öğrencilerin hangi öğrenme stiline sahip olduklarını araştırmaları ve tespit
ettikleri öğrenme stillerine uygun olan öğretim yöntem ve materyallerinin
kullanımı bakımından yol gösterici olabileceğini düşünmekteyiz.
Amaç: Her bireyin farklı şekilde öğrendiği görüşünden hareketle öğrencilerin öğrenme stilleri konusunda bilgi sahibi olunması, onlara yönelik hangi eğitim faaliyetlerinin yapılacağı, bu faaliyetlerde nelere yer verileceği ve öğrencilere göre bu aktivitelerin nasıl düzenleneceğini planlamada eğitimcilere rehberlik etmektedir. Bu araştırma İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümündeki öğrencilerin öğrenme tercihlerini belirlemek ve bu tercihlerin cinsiyet ve sınıflarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Gereç ve yöntem: Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan, toplam 80 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencisi katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, VARK Öğrenme Tercihleri Envanteri kullanılmıştır. VARK Öğrenme Tercihleri Envanteri, toplam 13 anket sorusundan oluşmaktadır. Birey birden fazla seçeneği işaretleyebilmekte ya da seçeneklerden hiçbirini uygun bulmuyorsa soruyu boş bırakabilmektedir. Sorulara verilen cevaplar Visual (görsel), Aural (işitsel), Read-write (okuma-yazma) ve Kinesthetic (kinestetik) olma durumlarına göre puanlanarak kategorize edildi. Sonuçlar SPSS programının 21.0 versiyonunda analiz edildi.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerden 57’si kadındı. Sırasıyla 1.,2.,3. ve 4. sınıf öğrencilerinin dağılımları 16, 21, 20 ve 21 şeklinde idi. Birinci sınıfların kinestetik, 2. ve 3. sınıfların işitsel ve kinestetik ve 4. sınıfların ise işitsel kategorilerde yoğunlaştığı görüldü. Cinsiyete göre tercihlere bakıldığında sadece kinestetik öğrenme tercihinin erkeklerde kadınlara göre anlamlı olarak daha fazla olduğu saptanmıştır(p<0,05). Sınıflar arasında öğrenme tercihleri bakımından bir fark olmadığı bulunmuştur (p>0,05).
Sonuç: Öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stili tercihleri, öğrencilerin derslere yaklaşımlarını, öğrenme için harcadıkları çabayı ve sonuç olarak başarılarını etkilemektedir. Araştırmadan elde edilen bulguların, fizyoterapist yetiştiren kurumlarda çalışan öğretim elemanlarının, öğrencilerin hangi öğrenme stiline sahip olduklarını araştırmaları ve tespit ettikleri öğrenme stillerine uygun olan öğretim yöntem ve materyallerinin kullanımı bakımından yol gösterici olabileceğini düşünmekteyiz.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Poster Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı |