Amaç: Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocuklar hakkında tanımlayıcı ve istatistiki bilgi elde
etme amaçlanmıştır. Gereç-Yöntem:Bu çalışma retrospektif (geriye dönük) olarak planlanmıştır. Çalışmada
2012-2015 yılları arasında hastanede Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların değerlendirme sonuçları incelenerek veriler toplanmıştır. Bulgular: Çocuk Gelişimi Birimi’ne 2012-2015 yılları arasında toplam 2466 çocuk yönlendirilmiştir. Çalışmada, birime başvuru nedenleri sırasıyla; % 28.5’i (703) gelişimsel değerlendirme, % 18’i (444) okula hazır bulunuşluğun değerlendirilmesi, % 14.9’ü (367) dil-konuşma problemi, % 13.6’sı (335) diğer problemlerle (uyku bozuklukları, davranış sorunları, kardeş kıskançlığı, anne-baba tutumları, aşırı televizyon izleme, aşırı bilgisayar kullanma, parmak emme, mastürbasyon, döneme özgül gelişimsel zorluklar, vd.), % 11.8’i (292) beslenme problemi, % 7.2’si (178) alt ıslatma, % 3.9’u (96) dikkat problemi, % 1.2’si (29) tırnak yeme ve % 0.9’u (22) kaka kaçırmadır. Birime başvuran 2466 çocuğun
% 57.4’ü (1417) erkek, % 42.6’sı (1049) kızdır ve % 27.2’si (672) beş yaşındadır. Birime başvuran 0-6 yaş grubu çocukların % 35.9’unun (394) gelişim tarama testi sonucu normal, % 31.1’inin (341) anormaldir. Birimde okula hazır bulunuşluğun değerlendirilmesi için başvuran 444 çocuğun % 56.3’ü (250) testten ortanın altı (D) sonucunu almıştır. Sonuç: Bu çalışma Çocuk Gelişimi Birimi’ne başvuran çocukların özelliklerini anlama ve Çocuk Gelişimi Birimleri ile ilgili ileriye dönük yapılacak çalışmalar açısından önemli ve anlamlı olabilir.
Anahtar kelimeler: Poliklinikler, hastane, çocuk gelişimi, hastaneye başvuru testleri.
Amaç: etme amaçlanmıştır. Gereç-Yöntem:Bu çalışma retrospektif (geriye dönük) olarak planlanmıştır. Çalışmada 2012-2015 yılları arasında hastanede Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların değerlendirme sonuçları incelenerek veriler toplanmıştır. Bulgular: Çocuk Gelişimi Birimi’ne 2012-2015 yılları arasında toplam 2466 çocuk yönlendirilmiştir. Çalışmada, birime başvuru nedenleri sırasıyla; % 28.5’i (703) gelişimsel değerlendirme, % 18’i (444) okula hazır bulunuşluğun değerlendirilmesi, % 14.9’ü (367) dil-konuşma problemi, % 13.6’sı (335) diğer problemlerle (uyku bozuklukları, davranış sorunları, kardeş kıskançlığı, anne-baba tutumları, aşırı televizyon izleme, aşırı bilgisayar kullanma, parmak emme, mastürbasyon, döneme özgül gelişimsel zorluklar, vd.), % 11.8’i (292) beslenme problemi, % 7.2’si (178) alt ıslatma, % 3.9’u (96) dikkat problemi, % 1.2’si (29) tırnak yeme ve % 0.9’u (22) kaka kaçırmadır. Birime başvuran 2466 çocuğun % 57.4’ü (1417) erkek, % 42.6’sı (1049) kızdır ve % 27.2’si (672) beş yaşındadır. Birime başvuran 0-6 yaş grubu çocukların % 35.9’unun (394) gelişim tarama testi sonucu normal, % 31.1’inin (341) anormaldir. Birimde okula hazır bulunuşluğun değerlendirilmesi için başvuran 444 çocuğun % 56.3’ü (250) testten ortanın altı (D) sonucunu almıştır. Sonuç: Bu çalışma Çocuk Gelişimi Birimi’ne başvuran çocukların özelliklerini anlama ve Çocuk Gelişimi Birimleri ile ilgili ileriye dönük yapılacak çalışmalar açısından önemli ve anlamlı olabilir
Poliklinikler hastane çocuk gelişimi hastaneye başvuru testleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Sözel Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı |