Bu araştırma Bitlis Eren Üniversitesi Tatvan Meslek
Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin bazı demografik bilgileri ile süt
tüketim alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Anket çalışmasına 112
(%41.03)’si bayan ve 161 (%58.97)’i erkek olmak üzere toplam 273 öğrenci
katılmıştır. Yüz yüze görüşmeler sonucu elde edilen veriler istatistiksel
olarak değerlendirilmiş, kategorik değişkenler için ki-kare, sürekli
değişkenler için ise t-testi ve varyans analizi uygulanmıştır. Bu araştırmada
öğrencilerin düzenli süt tüketim alışkanlığı olmadığı (%89.01) ve sadece
%11.36’sının her gün düzenli olarak süt tükettikleri belirlenmiştir. Ayrıca,
içme sütü satın alınırken son kullanma tarihine özen gösterildiği (%47.62) ve
kalite güvencesine dikkat edildiği (%63.74) tespit edilmiştir. Katılımcıların
%63’ü toplumun süt içme konusunda yeterince teşvik edilmediğini düşündüğünü
belirtirken, toplumu süt içmeye teşvik etmek için en etkili yöntemlerin
eğitim/seminer (%38.83) ve sosyal medya (%28.57) olduğunu düşündüklerini ifade
etmişlerdir. Yapılan bu çalışmayla toplumun düzenli süt tüketme alışkanlığı
kazanarak sütten daha fazla faydalanılabilmesine en önemli katkıyı, özellikle
teknolojik imkânlar kullanılarak yaygınlaştırılacak eğitim faaliyetlerinin
sunabileceği sonucuna varılmıştır.
This
study was conducted to determine some demographic information and milk
consumption habits of students who studying in Bitlis Eren University Tatvan
Vocational School. 112 female (41.03%) and 161 male (58.97%), 273 students in
total participated in the survey study. The data obtained from face-to-face
interviews were evaluated statistically. In this evaluation, a chi-square test
for categorical variables, t-test and analysis of variance for continuous
variables was applied. In this study, it was determined that many students were
not in the habit of consuming milk (89.01%) and only 11.36% of the participants
regularly consumed milk every day. Additionally, it was determined that 47.62%
of the participants paid attention to expiration dates when buying milk and
63.74% of the participants were mindful of quality assurance. While 63% of the
participants stated that they thought that the societywas not encouraged enough
to consume milk, and the most effective methods to encourage the society to
consume milk were education/seminars (38.83%) and social media (28.57%). With this study, it was concluded that the most
important contribution to the society to benefit of milk by gaining the habit
of regular milk consumption, can offer educational activities that will be widespread by using technological opportunities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Veteriner Cerrahi |
Bölüm | Araştıma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |