BibTex RIS Kaynak Göster

KARŞILIKLI KONUŞMA STRATEJİLERİNİN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİ GELİŞİMİNE ETKİSİ

Yıl 2017, Sayı: 3, 77 - 95, 01.06.2017

Öz

Bu makalede, dil öğrenme stratejilerinden olan ve konuşanlar arasında dil yapılarının eksikliğinden kaynaklanan problemleri çözmek için konuşanların kullandıkları stratejiler olarak da bilinen karşılıklı konuşma stratejilerinin öğretiminin önemine dikkat çekilmiş, strateji öğretiminin yöntemlerinden ve yollarından bahsedilmiş ve sınıfta uygulanabilirliği üzerine bir etkinlik önerisi sunulmuştur. İlk olarak, dil öğrenme stratejileri kavramının kuramsal temellerinden bahsedilmiş, çeşitli konuşma stratejileri taksonomileri tanımlanmış ve bu stratejilerin strateji odaklı yaklaşımla açık ve bütüncül olarak öğretiminin dil öğrencilerinin konuşma becerileri üzerindeki olumlu etkilerine vurgu yapılmıştır. Son olarak İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi için hazırlanmış bir ders kitabından “dolaştırma” stratejisinin öğretimi için bir etkinlik gösterilmiş ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi için, “dolaştırma” stratejisinin öğretimine yönelik bir sınıf içi etkinliği önerisi sunulmuştur

The Impact of Teaching Oral Communication Strategies to the Development of Learners’ Speaking Skills

Yıl 2017, Sayı: 3, 77 - 95, 01.06.2017

Öz

The purpose of this paper is to draw attention to the importance of teaching communication strategies – the ability to solve the communication problems despite inadequate linguistic sources – and provide practical ideas on how to include its training in language classes. It starts with the theoretical background of the learning strategies concept and introduces different taxonomies of communication strategies and then focuses on the effectiveness of an explicit teaching of these strategies to improve learners’ fluency and confidence in speaking. An example task from a course book is given to teach the “circumlocution” strategy and a sample class activity was developed and introduced to teach this strategy to learners of Turkish as a foreign language

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28NM64RN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Eser Gürata Kocaman

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürata Kocaman, E. (2017). KARŞILIKLI KONUŞMA STRATEJİLERİNİN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİ GELİŞİMİNE ETKİSİ. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi(3), 77-95.

Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71

H.Ü. Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi (HÜYDOTAD)

Tel: +90 312 297 71 82
huydotad@hacettepe.edu.tr