The aim of this study is to discover what firms are doing related to marketing. In this context,
TAC KITCHEN (fact) business case is examined. The study is “holistic single case design” kind. In
this study, “the easily reachable sampling method” was selected that was one of the methods of
purposive sampling. In this research, exploratory unstructured interview form was used as question
paper. The data was interpreted and subjected to descriptive analysis. Discourse analysis was also
conducted. The unit of analysis is the word, phrase, sentence or phrase. Some sentences given by
business managers were made direct quote. In this way there may be mentioned a chain of evidence.
These issues are noted as a potential provider of the construct validity. Results obtained show that the
company takes cost reducing measures, invests in technology, works with qualified personnel and
composes elements of the quality control system.
Bu çalışmanın amacı firmaların pazarlamaya ilişkin neler yaptıklarını keşfetmektir. Bu
bağlamda TAÇ MUTFAK işletmesi örnek olay (Durum) olarak incelenmiştir. Çalışma “bütüncül tekli
durum deseni” türündedir. Bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan “kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi” seçilmiştir. Araştırmada Keşfedici Yapılandırılmamış Mülakat Formu
kullanılmıştır. Veriler yorumlanarak betimsel analize tabi tutulmuştur. Bazı kavram ve ifadelere ilişkin
söylem analizi de yapılabilmiştir. Analiz birimi kelime, deyim, cümle ya da ifadelerdir. Doğrudan
alıntılara yer verilmiştir. Bu şekilde bir kanıt zincirinden söz edilebilir. Bu hususlar araştırmanın yapı
geçerliliğini sağlayıcı nitelik taşımaktadır. Elde edilen sonuçlar firmanın maliyetleri düşürücü
önlemler aldığını, teknolojik yatırımlar yaptığını, kalifiye elamanlar ile çalıştığını, kalite kontrol
sistemleri oluşturduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175