Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A QUALITATIVE STUDY REGARDING MARKETING ACTIVITIES OF COMPANIES

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 29 - 39, 07.01.2016

Öz

The aim of this study is to discover what firms are doing related to marketing. In this context,
TAC KITCHEN (fact) business case is examined. The study is “holistic single case design” kind. In
this study, “the easily reachable sampling method” was selected that was one of the methods of
purposive sampling. In this research, exploratory unstructured interview form was used as question
paper. The data was interpreted and subjected to descriptive analysis. Discourse analysis was also
conducted. The unit of analysis is the word, phrase, sentence or phrase. Some sentences given by
business managers were made direct quote. In this way there may be mentioned a chain of evidence.
These issues are noted as a potential provider of the construct validity. Results obtained show that the
company takes cost reducing measures, invests in technology, works with qualified personnel and
composes elements of the quality control system. 

Kaynakça

  • Çekiç, M. (2009). Pazarlama Faaliyetleri İçinde Fuarlar–Endüstri Kuruluşlarının Fuarlara Yönelik Tutumları ve Madencilik Sektöründe Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Darke, P., Shanks, G. & Broadbent, M. (1998). Succesfully Completing Case Study Research: Combining Rigour, Relevance and Pragmatism, Wiley Online Library, Info Systems Journal, 8 (4): 273-289.
  • Daymon, C. & Holloway I. (2005). Qualitative Research Methods in Public Relations ana Marketing Communications, New York: Routledge, Taylor and Francis.
  • Demir, S. (2009). Dış Ticarette Etkin Pazarlama Stratejileri Üzerine Bir Saha Araştırması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2005). Introduction: The Discipline and Practice of Qualitative Research, İçinde. 3. Baskı. N. K. Denzin & Y.S. Lincoln, (Editörler), The Sage Handbook of Qualitative Research, (ss. 651-679), California: Sage Publications, Inc.
  • Dul, J. & Hak, T. (2008), Case Study Methodology in Business Research, Oxford: ButterworthHeinemann , Linacre House, Jordan Hill.
  • Fesli, T.M. (2000).İhracat Pazarlamasında Dağıtım Kanallarının Seçimi Dış Pazarlarda Satış Örgütünün Oluşturulması-Vestel Uygulaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gerring, J. (2007). Case Study Research, Principles and Practices, Cambridge University Press, Cambridge: The Edinburgh Building.
  • Hancock, D.R.ve Algozzine, B. (2006). Doing Case Study Research, A Practical Guide for Beginning Researchers, New York: Teachers College Press, 1234 Amsterdam Avenue.
  • İslamoğlu, A.H. (2011). Pazarlama Yönetimi, 5. Baskı, İstanbul: Beta Basım Dağıtım. Jones, R. & Rowley, J. (2009). Marketing activities of companies in the educational software sector, Qualitative Market Research: An International Journal, 12(3), 337-354.
  • Kılınç, O. (2007). Vaka Çalışmalarında Kavramsal Çerçeve Oluşturma ve Tanımlar, İçinde: A. Yüksel, B. Mil & Y. Bilim, (etitörler), Nitel Araştırma, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köklü, N. (1994). Örnek Olay Çalışma Metotları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27 (2), 771- 779. Erişim tarihi: 08.11.2014. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/491/5792.pdf.
  • Kotler, P. ve Keller, K. L.(2009). Marketing Management, 13.edtion, New Jersey: Pearson Prentice Hall, Pearson Education, Upper Saddle River.
  • Lodico, M.G., Spaulding, D.T. & Voegtle, K.H. (2010). Methods in Educational Research, From Theory to Practice. 2nd edition, San Francisco: John Wiley & Sons, Inc. Jossey-Bass A Wiley Imprint.
  • Oppenheim, A. N. (1992), Questionnaire Design, Interviewing and Attitude Measurement (New Edition), London: Continuum, The Tower Building, 11 York Road.
  • Özütürk, M. (2007). Pazarlama Stratejileri Karması ve Pazar Odaklılık ile Firma Performansı İlişkisi; Endüstriyel Mutfak Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pakünlü, Ö. (2010). Pazarlama Stratejileri ile Ürün Geliştirme Süreçleri Arasındaki İlişkiler ve Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sarı, B. (2007). Uluslararası Stratejik Pazarlama Açısından İhracat Pazarlama Stratejileri ve İhracat Pazarlama Planlaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as Qualitative Research, A Guide for Researchers in Education and the Social Sciences. 3. Baskı. New York: Teachers College Press.
  • Stros, M., Hari, J. & Marriott, J. (2009). The relevance of marketing activities in the Swiss prescription drugs market: Two empirical qualitative studies, International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, 3(4), 323-346.
  • Tek, Ö. B. & Özgül, E. (2008), Modern Pazarlama İlkeleri, 3. Baskı, İzmir: Birleşik Matbaacılık. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6.Baskı, Ankara: Seçkin Kitapevi.
  • Yin, R.K. (2003). Case Study Research, Design and Method 3 rd edi. Applied Social Research methods Series Vol: 5, California: Sage Publications Inc, Beverly Hills.
  • Yüksel, A. ve Yüksel, F. (2004). Turizmde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Turhan Kitapevi. Yükselen, C. (2014). Pazarlama, ilkeler, yönetim ve örnek olaylar, 11.Baskı, Ankara: Detay yayıncılık.

İŞLETMELERİN PAZARLAMA FAALİYETLERİNE İLİŞKİN NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 29 - 39, 07.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı firmaların pazarlamaya ilişkin neler yaptıklarını keşfetmektir. Bu
bağlamda TAÇ MUTFAK işletmesi örnek olay (Durum) olarak incelenmiştir. Çalışma “bütüncül tekli
durum deseni” türündedir. Bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan “kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi” seçilmiştir. Araştırmada Keşfedici Yapılandırılmamış Mülakat Formu
kullanılmıştır. Veriler yorumlanarak betimsel analize tabi tutulmuştur. Bazı kavram ve ifadelere ilişkin
söylem analizi de yapılabilmiştir. Analiz birimi kelime, deyim, cümle ya da ifadelerdir. Doğrudan
alıntılara yer verilmiştir. Bu şekilde bir kanıt zincirinden söz edilebilir. Bu hususlar araştırmanın yapı
geçerliliğini sağlayıcı nitelik taşımaktadır. Elde edilen sonuçlar firmanın maliyetleri düşürücü
önlemler aldığını, teknolojik yatırımlar yaptığını, kalifiye elamanlar ile çalıştığını, kalite kontrol
sistemleri oluşturduğunu göstermektedir. 

Kaynakça

  • Çekiç, M. (2009). Pazarlama Faaliyetleri İçinde Fuarlar–Endüstri Kuruluşlarının Fuarlara Yönelik Tutumları ve Madencilik Sektöründe Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Darke, P., Shanks, G. & Broadbent, M. (1998). Succesfully Completing Case Study Research: Combining Rigour, Relevance and Pragmatism, Wiley Online Library, Info Systems Journal, 8 (4): 273-289.
  • Daymon, C. & Holloway I. (2005). Qualitative Research Methods in Public Relations ana Marketing Communications, New York: Routledge, Taylor and Francis.
  • Demir, S. (2009). Dış Ticarette Etkin Pazarlama Stratejileri Üzerine Bir Saha Araştırması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2005). Introduction: The Discipline and Practice of Qualitative Research, İçinde. 3. Baskı. N. K. Denzin & Y.S. Lincoln, (Editörler), The Sage Handbook of Qualitative Research, (ss. 651-679), California: Sage Publications, Inc.
  • Dul, J. & Hak, T. (2008), Case Study Methodology in Business Research, Oxford: ButterworthHeinemann , Linacre House, Jordan Hill.
  • Fesli, T.M. (2000).İhracat Pazarlamasında Dağıtım Kanallarının Seçimi Dış Pazarlarda Satış Örgütünün Oluşturulması-Vestel Uygulaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gerring, J. (2007). Case Study Research, Principles and Practices, Cambridge University Press, Cambridge: The Edinburgh Building.
  • Hancock, D.R.ve Algozzine, B. (2006). Doing Case Study Research, A Practical Guide for Beginning Researchers, New York: Teachers College Press, 1234 Amsterdam Avenue.
  • İslamoğlu, A.H. (2011). Pazarlama Yönetimi, 5. Baskı, İstanbul: Beta Basım Dağıtım. Jones, R. & Rowley, J. (2009). Marketing activities of companies in the educational software sector, Qualitative Market Research: An International Journal, 12(3), 337-354.
  • Kılınç, O. (2007). Vaka Çalışmalarında Kavramsal Çerçeve Oluşturma ve Tanımlar, İçinde: A. Yüksel, B. Mil & Y. Bilim, (etitörler), Nitel Araştırma, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köklü, N. (1994). Örnek Olay Çalışma Metotları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27 (2), 771- 779. Erişim tarihi: 08.11.2014. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/491/5792.pdf.
  • Kotler, P. ve Keller, K. L.(2009). Marketing Management, 13.edtion, New Jersey: Pearson Prentice Hall, Pearson Education, Upper Saddle River.
  • Lodico, M.G., Spaulding, D.T. & Voegtle, K.H. (2010). Methods in Educational Research, From Theory to Practice. 2nd edition, San Francisco: John Wiley & Sons, Inc. Jossey-Bass A Wiley Imprint.
  • Oppenheim, A. N. (1992), Questionnaire Design, Interviewing and Attitude Measurement (New Edition), London: Continuum, The Tower Building, 11 York Road.
  • Özütürk, M. (2007). Pazarlama Stratejileri Karması ve Pazar Odaklılık ile Firma Performansı İlişkisi; Endüstriyel Mutfak Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pakünlü, Ö. (2010). Pazarlama Stratejileri ile Ürün Geliştirme Süreçleri Arasındaki İlişkiler ve Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sarı, B. (2007). Uluslararası Stratejik Pazarlama Açısından İhracat Pazarlama Stratejileri ve İhracat Pazarlama Planlaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as Qualitative Research, A Guide for Researchers in Education and the Social Sciences. 3. Baskı. New York: Teachers College Press.
  • Stros, M., Hari, J. & Marriott, J. (2009). The relevance of marketing activities in the Swiss prescription drugs market: Two empirical qualitative studies, International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, 3(4), 323-346.
  • Tek, Ö. B. & Özgül, E. (2008), Modern Pazarlama İlkeleri, 3. Baskı, İzmir: Birleşik Matbaacılık. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6.Baskı, Ankara: Seçkin Kitapevi.
  • Yin, R.K. (2003). Case Study Research, Design and Method 3 rd edi. Applied Social Research methods Series Vol: 5, California: Sage Publications Inc, Beverly Hills.
  • Yüksel, A. ve Yüksel, F. (2004). Turizmde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Turhan Kitapevi. Yükselen, C. (2014). Pazarlama, ilkeler, yönetim ve örnek olaylar, 11.Baskı, Ankara: Detay yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Selim Selvi

Gamze Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Selvi, M. S., & Işık, G. (2016). İŞLETMELERİN PAZARLAMA FAALİYETLERİNE İLİŞKİN NİTEL BİR ARAŞTIRMA. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 3(1), 29-39.



Dergimizin Tarandığı İndeksler

research-bib.jpgcosmos_logo_big.png  logo.png  idealonline%20logo.jpg  citefactor-300x101.jpg

logo1.jpgbase-1036x436.png  Logo_Horizontal.png pak.jpg


International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi

e-ISSN 2148-3175

https://www.iaaoj.org